• authentic

Ruvare hösten 2017

Ruvardag 9 idag och testdag 29/11. Satte in ett 2 dagars embryo fredag den 13onde. Hoppas verkligen inte att det är ett otursdatum när det kommer till det här.

Känner absolut ingenting i nuläget, varken gravid- eller mens-känningar. Kan inte riktigt komma ihåg hur det kändes när jag +ade tidigare i år heller så kan inte jämföra. Det slutade tyvärr i ett missed abortion i slutet av v.14.

• authentic
    hanna8911 skrev 2017-10-22 20:48:19 följande:
    Vad tråkigt att höra om ditt MA! Då hoppas jag våra "oturs embyon" visar sig vara tur!! Satte in samma dag som dig, en färsk 2 dagars. Känner inget mer än molvärk i ryggen som jag dock inte brukar ha innan mens men känns som om mensen kan komma när som...
    Hur går det för dig hanna8911, har du tjuvtestat något idag? Om man läser sådana där utvecklingsscheman så är det nog idag det ska ge utslag för första gången med ett 2-dagars. Jag vågar inte tjuvtesta själv ännu, man är ju så rädd för svaret.
  • authentic
    jeenniie83 skrev 2017-10-24 13:10:40 följande:

När törs man börja smygt testa?

Dom vi går hos i uppsala sa att vi ska testa den 28/10.

Men de är sååå svårt att inte vilja testa tidigare.

Min mens har inte kommit och har haft lite små stänningar i magen sen ruvdag 2.

Men de är inte mens värk.

Går ni till Linnékliniken ni också?
    Det beror ju lite på om du satt in ett 2-dagars eller en blasto när du kan börja tjuvtesta. En 2-dagars behöver ju ca 1 vecka på sig innan den ens fäster medan en blasto fäster efter redan 2-3 dagar har jag för mig. En 2-dagars ska kunna gå att upptäcka efter 11 dagars ruvningstid enligt scheman som finns från ivf-kliniker. 
    Västerås skrev 2017-10-24 09:01:37 följande:
    Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti
    Håller verkligen tummarna för dig Västerås att det ska gå bra trots blödning!!
  • authentic

Vi är inne på vårt andra landstingsförsök nu och har gjort alla på Linnékliniken. De är helt fantastiska där, man känner sig alltid så välkommen och omhändertagen.

• authentic

Vi gick plus på vår andra insättning, en 6 dagars FET.

Usch nu har oron verkligen kommit krypandes hos mig. Livrädd varje gång jag går på toaletten eller ska ta lutinus. Är ju också bara 2 dagar kvar med lutinus och sen testdag på söndag. ????

• authentic
    hanna8911 skrev 2017-10-26 12:17:25 följande:

Idag fick jag en blödning på rd 13. Ska ta ett gravtest imorgon för säkerhets skull. Nya tag i december med det enda ägget vi fick till frysen!

Nej vad tråkigt Hanna :( hoppad bara att det var en fejkblödning eller vad man ska kalla det och att testet ändå är positivt.

Jag har inte vågat testa ännu och inte haft någon blödning heller.

Hoppas fortfarande att våra fredag den 13onde embryon ger tur med sig.
  • authentic
    Längtan1988 skrev 2017-10-27 16:27:24 följande:

Hej!

Ni som gjort ostimulerad FET vilken dag gjorde ni insättning? Fick ni ta Lutinus eller Crinone efter återföringen? Har gjort tre misslyckade insättningar väntar på min fjärde och hoppas på ett fint ägg på söndag!!

Trevlig helg:)

Jag har gjort en ostimulerad FET och fick då sätta tillbaka på dag 6 efter utslag på ägglossningstester, eftersom min blasto var 6 dagar gammal när den tinades upp. Tog ingenting efteråt alls.

Hoppas allt går bra på söndag :)
  • authentic
    Bellelle skrev 2017-10-27 20:19:21 följande:

Hej allihopa, hur går det för er? Äntligen efter 6 år så har vi plussat:) ska tillbaka till kliniken 9 nov för ultraljud.

Stort grattis till plusset!!

Jag testade idag och fick mig ett pluss jag också, är överlycklig och skitnervös så samma gång.
  • authentic
    Bellelle skrev 2017-10-29 09:58:13 följande:
    Gratttis till pluset:) får man fråga hur länge ni försökt. Jag är också jättenervös men jag tänker att allt kommer gå bra. Kram
    Innan detta har vi gjort:
    1 ET april-17 som inte alls tog sig
    1 FET maj-17 som tog sig men blev MA i vecka 14
    och nu
    1 ET i oktober-17 som vi håller tummar och tår för att det ska gå hela vägen :)

Så jag skulle inte vilja påstå att vi försökt så länge. Vårt problem är manlig infertilitet.

vi har 1 ägg i frysen också från denna IVF som vi hoppas blir ett syskonförsök om ett par år först.

Allt kommer att gå superbra :)
  • authentic
    Blankt skrev 2017-11-01 10:51:51 följande:

Hur går det för alla?

Inte så himla bra längre. I söndags kväll blev pappret lätt ljusrosafärgat och sen var allting bra fram tills vid 3 tiden igår, tisdags, då pappret blev lätt brunfärgat istället och jag fick konstant ihållande smärta på höger sida som strålade ner i ljumsken och insida lår. Har knappt sovit inatt för de har gjort ont :(
    Ringde min IVF-klinik som sa att jag skulle vila igår ifall det var äggblåsor som fyllts igen. Känns inget bra alls och jag har redan gett upp i stort sett.
    Pratat med kliniken idag igen och de bruna flytningarna kan vara irriterade slemhinnor och idag har smärtan minskat så man kan inget göra än att avvakta.
    Det värsta med allt detta är den eviga väntan hela tiden!
  • authentic
    Blankt skrev 2017-10-29 11:23:06 följande:

Nu stiger paniken. Är i v. 6 och närkte precis att jag börjat blöda.. jag testade mig igen i fredags då mina symptom försvunnit helt.

Är det någon med liknande händelse utan missfall??

Hur går det för dig då Blankt? Hur känns det?
  • authentic
    Blankt skrev 2017-11-01 13:35:45 följande:

Jag vet inte riktigt men de va en liten liten blödning som gick över fort och jag ringde kliniken dagen efter och berättade. De säger att man inte kan göra något för att få veta något utan bara försöka slappna av tänka positivt vilket är svårt. Men dwt är bara att vänta lite till. Ska på ul om 14 dagar och hoppas så innerligt att allt ska se bra ut då.

Håller tummarna Blankt :)

Visst är det jobbigt att vänta hela tiden. Det är ju det enda man gör känns det som fast på olika saker. Skönt ändå att ditt vul bara är 14 dagar bort. Mitt är ju 18 dagar bort, suck. Allting känns bra just nu hos mig, ingen smärta eller bruna flytningar alls. Men då blir man istället orolig för att det känns för bra, för ogravid lixom.
  • authentic
    waldesten16 skrev 2017-11-27 06:48:33 följande:

hej alla! Nu är jag äntligen en ruvare igen :) Satte in en blastocyst i lördags och nu har den långa väntan börjat. Igår på ruvardag två hade jag molande värk precis som vid mensvärk. Men tänker att det är för tidigt att känna något? Eller är det någon annan som har gjort det?

Hoppas det är ett tecken ! Själv satte jag in en blasto igår, söndag, i ostrimulerad cykel. När har du testdag? Jag har 7 december. Kommer ihåg att jag fick tydligt positivt redan ruvardag 9 sist med Fet blasto. (slutade dock med MA i vecka 14).
Svar på tråden Ruvare hösten 2017