• kattnos

Ruvare hösten 2017

Hej, jag hoppar in i tråden!
    Jag är nu ruvare då vi gjorde FET igår med en blastocyst. Rd 1 idag alltså :)

• kattnos
    Längtan1988 skrev 2017-10-29 07:56:13 följande:
    Hej!

Så kul! Har du gjort ostimulerad?

Väntar på att ringa kliniken vid 9 och höra om vår blasto ser bra ut idag också FET.
    Ja, jag har tagit en ÄL-spruta men inga hormoner. Vi fick totalfrysa våra befruktade ägg då jag riskerade överstimulering. Upptiningen gick bra så vi hoppas på det bästa :)

Åh, vad spännande, hoppas att det går bra!
  • kattnos
    Nyaellen skrev 2017-10-29 08:16:04 följande:

Jag testade idag rd17 (egentligen testdag i morgon) och testet var negativt, ingen mens dock. Har idag och i morgon kvar med lutinus så min teori är att lutinus skjuter fram min mens. Ca 4 dagar över beräknad nu... trist men nya tag på försök nr 2, har inget i frysen.

Åh, så tråkigt.. känner med dig!!
  • kattnos
    Blankt skrev 2017-11-01 10:51:51 följande:

Hur går det för alla?

Rd 4 idag, går långsamt tycker jag.. jag känner väl mest molvärk till och från samt magknip och är lite förstoppad..
  • kattnos

Någon som har känt något nytt? (Sen typ igår, haha)
    Jag vaknade i natt och mådde pyton, illamående. Trodde nästan att det var magsjuka på gång. Men jag somnade om efter en stund och idag mår jag prima! Känner knappt något alls idag, är kanske något svullen. Även om man nu inte ska överanalysera..

• kattnos
    Längtan1988 skrev 2017-11-02 13:56:57 följande:
    Jag känner mig sjuk. Dagen efter insättningen mådde jag väldigt dåligt, trodde jag skulle bli sjuk. Frös, yr och trött. Igår stack de några gånger vid naveln. Någon mer som känt så?
    Oj, nej sjuk kan jag inte säga att jag har känt mig, lite trött kanske. Men även idag bara lite molvärk som kommer och går...
  • kattnos

Idag har jag testat och jag fick ett tydligt plus! Helt otroligt, fattar det inte än... <3

• kattnos
    Längtan1988 skrev 2017-11-11 20:45:00 följande:
    Grattis så underbart!!

Själv fick jag ett negativt test igår på min TD. Är på bim+8 och min mens har inte kommit än. Så märkligt för den brukar alltid komma som den ska. Jag har aldrig kommit till TD utan mens.

Än lever jag lite på hoppet..
    Tack så mycket! Hur har det gått för dig sen?

Jag håller tummarna för er andra som ruvar nu!!
  • kattnos
    Längtan1988 skrev 2017-11-15 09:53:00 följande:
    De gick inte denna gången heller. Bli nytt FET i januari. Då blir de stimulerad. Någon som gjorde de och fått gott resultat?
    Nej, så tråkigt! :(

Hur gör man vid stimulerad FET?
  • kattnos
    Längtan1988 skrev 2017-11-19 12:53:03 följande:
    Jag ska ta tabletter från mensen första dag för att hjälpa kroppen på vägen att bygga upp slemhinnan och att hindra kroppen för egen ägglossning. Om jag förstått rätt så ska mina äggstockar bli vilande då. Ska in och göra VUL på dag 10-12. Hoppas detta hjälper oss.
    Ja det får vi hoppas, stort lycka till!!
  • kattnos
    Västerås skrev 2017-11-20 08:47:18 följande:

Ruvar igen... fick tillbaka FET 14/11 vet inte om den dagen räknas som 1 eller 0?

Fick lite rosa vid toabesök....

Återföringsdagen är dag 0!
  • kattnos
    waldesten16 skrev 2017-11-24 16:44:29 följande:

göra återföring i morgon på rmc linköping med fryst blastocyt. Har nu blivit förkyld och är rädd att det ska påverka negativt. Svårt att läsa sig fram till och fick inte tag i kliniken. Någon som har erfarenhet eller vet som kanske kan stilla min oro ?

Jag vet inte hur förkylning påverkar men någon vecka innan min återföring skadade jag handen illa och fick sy 8 stygn. Stygnen hade just tagits bort när vår blastis sattes in och inte förrän nu är det riktigt läkt egentligen. Jag var därför orolig att mitt immunförsvar var inställt på att läka såret men jag fick ändå plus på stickan! Så hoppas att det kanske kan lugna dig något :)
Svar på tråden Ruvare hösten 2017