Ruvare hösten 2017
Jag hoppar in här ????
Vi satte in en blastocyt i fredags 13/10 och har TD 28/10 ???? Tredje ivfen....
Håller tummarna för alla ????????
Jag hoppar in här ????
Vi satte in en blastocyt i fredags 13/10 och har TD 28/10 ???? Tredje ivfen....
Håller tummarna för alla ????????
Jag hoppar också in här!
Ruvardag 2 för 4:e insättningen totalt, och andra insättningen med blastocyt. *hoppas*
Min TD är 29/11...
Pigall: Jag vet faktiskt inte med crinone, jag har alltid haft lutinus... När har du TD?
Pigall: Har gjort ett äggplock och fick 5st till frysen och lade in en färsk direkt i och med äggplocket. Har fäst en gång men MF i v.9. Har tjuvtestat alla gånger och det sätter spöken i huvudet på mig, tänkte försöka hålla mig denna gång, (haha, så säger jag alltid) Håller tummarna gör oss båda denna gång!
Är denna gång din första äggplock och insättning?
Pigall:
Jsg var ganska nöjd med 5, dock var det (endast?) tre som var femdagars odlade. Dom plockade ut 27 ägg, 13 av dem var dugliga och 5 överlevde sista gallringen till frysen.
Jag förstår dig gällande tjuvtestandet... när jag fick positivt så testade jag svagt positivt 5 dagar efter insättningen och sedan ökade det gradvis starkare och starkare. Roligt att följa om inte annat, haha.
Jättebra att få sexdagars, det betyder ju att dem är optimala!! Håller tummarna till oss och alla andra här i tråden!
Blankt: Gud vad roligt för er! Jag håller tummar och tår!
Pigall: njae, jag har aldrig kännt något, förutom trötthet (hoppas dock det beror på graviditet). Däremot är det ju inte praktiskt med Lutinis, väldigt kladdigt och störande, men det får jag stå ut med *haha*.
Jag mådde inte heller dåligt vid stimuleringen innan äggplocket, trots att jag var överstimulerad. Men det beror nog på att man vill att något ska hända och kan behärska det därför.
Du hade fått något annat än Lutinus? Är det för att du inte mår bra på det?
Pigall: Jaha, oj! Säkert är den du har ett andrahandsval, jag har aldrig hört dem prata om något annat än Lutinus. Jag blev inte insatt på Lutinus denna gång, men då ringde jag och extrakollade innan och då sa dem att jag egentligen inte behövde ta Lutinus denna gång men om jag ville så gick det bra. Vet inte om det har att göra med att det var naturlig cykel denna gång...
Gör du i naturlig eller stimulerad cykel, tänkte om det gör någon skillnad på vilket av dem man får eller om man inte behöver något alls? (Du behöver inte svara om du inte vill)
Däremot har jag hört om ett preparat som används och skrivs ut i Danmark som kallas babyklister. Det ska tydligen göra att ägget fäster bättre och går att beställa på nätet.
Pigall: Okej, så länge det funkar så är det ju bra :)
Har du börjat känna några symptom än?
Jag har också molvärk och lite hugg på vänster sida...även lite ömma bröst. Men vi får se :?)
Vid denhär tidpunkten visade det ju positivt på stickan sist jsg var gravid, men jag väntar nog, haha