• Längtan1988

Ruvare hösten 2017

Hej!

Ni som gjort ostimulerad FET vilken dag gjorde ni insättning? Fick ni ta Lutinus eller Crinone efter återföringen? Har gjort tre misslyckade insättningar väntar på min fjärde och hoppas på ett fint ägg på söndag!!

Trevlig helg:)

• Längtan1988
    authentic skrev 2017-10-27 17:21:20 följande:

Jag har gjort en ostimulerad FET och fick då sätta tillbaka på dag 6 efter utslag på ägglossningstester, eftersom min blasto var 6 dagar gammal när den tinades upp. Tog ingenting efteråt alls.

Hoppas allt går bra på söndag :)

Tack så mycket!
  • Längtan1988
    authentic skrev 2017-10-28 09:38:27 följande:

Stort grattis till plusset!!

Jag testade idag och fick mig ett pluss jag också, är överlycklig och skitnervös så samma gång.

Grattis!!
  • Längtan1988
    kattnos skrev 2017-10-29 06:18:46 följande:

Hej, jag hoppar in i tråden!

Jag är nu ruvare då vi gjorde FET igår med en blastocyst. Rd 1 idag alltså :)

Hej!

Så kul! Har du gjort ostimulerad?

Väntar på att ringa kliniken vid 9 och höra om vår blasto ser bra ut idag också FET.
  • Längtan1988
    Nyaellen skrev 2017-10-29 08:16:04 följande:

Jag testade idag rd17 (egentligen testdag i morgon) och testet var negativt, ingen mens dock. Har idag och i morgon kvar med lutinus så min teori är att lutinus skjuter fram min mens. Ca 4 dagar över beräknad nu... trist men nya tag på försök nr 2, har inget i frysen.

Jag vet hur jobbigt det där är. Man blir så ledsen. Men än finns ett litet hopp!!

Gjorde du ostimulerad FET och fick lutinus efter insättning?
  • Längtan1988
    kattnos skrev 2017-11-02 13:47:22 följande:

Någon som har känt något nytt? (Sen typ igår, haha)

Jag vaknade i natt och mådde pyton, illamående. Trodde nästan att det var magsjuka på gång. Men jag somnade om efter en stund och idag mår jag prima! Känner knappt något alls idag, är kanske något svullen. Även om man nu inte ska överanalysera..

Jag känner mig sjuk. Dagen efter insättningen mådde jag väldigt dåligt, trodde jag skulle bli sjuk. Frös, yr och trött. Igår stack de några gånger vid naveln. Någon mer som känt så?
  • Längtan1988
    kattnos skrev 2017-11-11 09:31:40 följande:

Idag har jag testat och jag fick ett tydligt plus! Helt otroligt, fattar det inte än... <3

Grattis så underbart!!

Själv fick jag ett negativt test igår på min TD. Är på bim+8 och min mens har inte kommit än. Så märkligt för den brukar alltid komma som den ska. Jag har aldrig kommit till TD utan mens.

Än lever jag lite på hoppet..
  • Längtan1988
    kattnos skrev 2017-11-14 17:48:38 följande:

Tack så mycket! Hur har det gått för dig sen?

Jag håller tummarna för er andra som ruvar nu!!

De gick inte denna gången heller. Bli nytt FET i januari. Då blir de stimulerad. Någon som gjorde de och fått gott resultat?
  • Längtan1988
    kattnos skrev 2017-11-15 10:00:32 följande:

Nej, så tråkigt! :(

Hur gör man vid stimulerad FET?

Jag ska ta tabletter från mensen första dag för att hjälpa kroppen på vägen att bygga upp slemhinnan och att hindra kroppen för egen ägglossning. Om jag förstått rätt så ska mina äggstockar bli vilande då. Ska in och göra VUL på dag 10-12. Hoppas detta hjälper oss.
  • Längtan1988
    Pigall skrev 2017-11-15 10:41:22 följande:

Gud vad tråkigt att höra. Hoppas att det stimulerade FET blir bättre!

Ja tack!!
  • Längtan1988
    kattnos skrev 2017-11-19 15:27:31 följande:

Ja det får vi hoppas, stort lycka till!!

Tack snälla!
  • Längtan1988
    Västerås skrev 2017-11-21 13:57:28 följande:

Är det någon som vet varför testdagen är tidigare (kortare antal dagar) i FET ostimulerad cykel än en stimulerad? Är det pga ex lutinus?

Fick ET 14/11 och har testdag 25/11

Jag har alltid haft testdag på dag 12. Har gjort både ET och FET (ostimulerad). Jag har tagit lutinus i två av mina FET. Ska göra en stimulerad FET i januari. Har du goda erfarenheter av de? Märks de någon större skillnad än vid ostimulerad FET??
  • Längtan1988
    Västerås skrev 2017-11-21 20:57:11 följande:

Jag hade fler dagar emellan i stimulerad. Jag har gjort 2 stimulerad och detta är 3:e ostimulerad. 1 gång har jag fått lutinus vid stimulerad men inte på något annat försök.

2 gr plus ET o FET tyvärr missfall

De skiljer sig kanske åt från olika kliniker.
Svar på tråden Ruvare hösten 2017