• Pigall

Ruvare hösten 2017

Hoppar in här. Ruvardag 2 med ett 3-dagars. 2:a IVF:en. Fick inga till frysen första gången men hoppas innerligt att vi ska få det nu.

Har crinone denna gång. Någon annan som har haft det? Det känns ju nästan lite för lätt och som man inte får lika mycket progesteron i sig som med lutinus. Bara en gång per dag och inte alls så kladdigt. Känner än så länge inte av det alls medan lutinusen var ständiga plågor. Någon som vet varför det verkar skrivas ut som andrahandsval?

• Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-14 17:41:04 följande:

Jag hoppar också in här!

Ruvardag 2 för 4:e insättningen totalt, och andra insättningen med blastocyt. *hoppas*

Min TD är 29/11...

Pigall: Jag vet faktiskt inte med crinone, jag har alltid haft lutinus... När har du TD?

Hur många färska och hur många frys har du gjort? Har testdag 25:e så några dagar innan dig. Hoppas verkligen att det blir vår tur nu och att sista veckan i november är vår turvecka! Ska du tjuvtesta något?
  • Pigall
    Längtan1988 skrev 2017-11-15 09:53:00 följande:

De gick inte denna gången heller. Bli nytt FET i januari. Då blir de stimulerad. Någon som gjorde de och fått gott resultat?

Gud vad tråkigt att höra. Hoppas att det stimulerade FET blir bättre!
  • Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-15 00:44:19 följande:

Pigall: Har gjort ett äggplock och fick 5st till frysen och lade in en färsk direkt i och med äggplocket. Har fäst en gång men MF i v.9. Har tjuvtestat alla gånger och det sätter spöken i huvudet på mig, tänkte försöka hålla mig denna gång, (haha, så säger jag alltid) Håller tummarna gör oss båda denna gång!

Är denna gång din första äggplock och insättning?

Oj vilket bra resultat från ÄP! 5 till frysen! Var alla femdagars? Beklagar MF :(

Jag vet att jag inte kommer att hålla mig från tjuvtest.vill ha min besvikelse stegvis och inte allt på en gång.

Detta är mitt andra ÄP. Första gången fick jag inget till frysen och minus på stickan. Denna gången klarade sig tre krigare till frysen (6-dagars) och en till mig.
  • Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-15 14:01:19 följande:

Pigall:

Jsg var ganska nöjd med 5, dock var det (endast?) tre som var femdagars odlade. Dom plockade ut 27 ägg, 13 av dem var dugliga och 5 överlevde sista gallringen till frysen.

Jag förstår dig gällande tjuvtestandet... när jag fick positivt så testade jag svagt positivt 5 dagar efter insättningen och sedan ökade det gradvis starkare och starkare. Roligt att följa om inte annat, haha.

Jättebra att få sexdagars, det betyder ju att dem är optimala!! Håller tummarna till oss och alla andra här i tråden!

Det förstår jag! Fem till frysen är ju ett helt fantastiskt resultat! Och vad skönt att slippa stimulering och äggplock!

Ja nu håller vi tummarna. Brukar du må dåligt av progesteronet?
  • Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-16 11:54:40 följande:

Pigall: njae, jag har aldrig kännt något, förutom trötthet (hoppas dock det beror på graviditet). Däremot är det ju inte praktiskt med Lutinis, väldigt kladdigt och störande, men det får jag stå ut med *haha*.

Jag mådde inte heller dåligt vid stimuleringen innan äggplocket, trots att jag var överstimulerad. Men det beror nog på att man vill att något ska hända och kan behärska det därför.

Du hade fått något annat än Lutinus? Är det för att du inte mår bra på det?

Ja jag mådde hemskt dåligt av lutinus. Både fysiskt och psykiskt. Så denna gång fick jag testa crinone som är en gel man använder 1 gång om dagen. Den kladdar knappt, (iallafall inte om man jämför med lutinus) och jag har inte alls mått lika dåligt av den . Det måste ju vara något lurt med den eftersom att den inte erbjuds som förstahandsval men jag vet inte vad. Kanske får man inte i sig lika mycket progesteron men då borde man väl kunna öka dosen?
  • Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-16 14:17:48 följande:

Pigall: Jaha, oj! Säkert är den du har ett andrahandsval, jag har aldrig hört dem prata om något annat än Lutinus. Jag blev inte insatt på Lutinus denna gång, men då ringde jag och extrakollade innan och då sa dem att jag egentligen inte behövde ta Lutinus denna gång men om jag ville så gick det bra. Vet inte om det har att göra med att det var naturlig cykel denna gång...

Gör du i naturlig eller stimulerad cykel, tänkte om det gör någon skillnad på vilket av dem man får eller om man inte behöver något alls? (Du behöver inte svara om du inte vill)

Däremot har jag hört om ett preparat som används och skrivs ut i Danmark som kallas babyklister. Det ska tydligen göra att ägget fäster bättre och går att beställa på nätet.

Crinone är inte helt ovanligt men absolut lnte lika vanligt som lutinus. Kan inte förstå varför för det är så mycket smidigare tycker jag iallafall. Inga störtfloder, en gång om dagen och betydligt mindre gegg. Men någon anledning måste det ju vara att den inte skrivs ut lika ofta.

Jag gör det i stimulerad cykel (färskförsök) men fick det ordinerat för att jag mådde väldigt dåligt av lutinus.

Babyklister har jag aldrig hört talas om. Det låter ju intressant! Förra gången fäste det i några dagar för att sedan släppa innan bim.
  • Pigall
    Jennifera skrev 2017-11-16 20:36:34 följande:

Pigall: Okej, så länge det funkar så är det ju bra :)

Har du börjat känna några symptom än?

Ja jag har fullt av symptom! Molvärk, hugg, ömma svullna bröst o.s.v. men jag är väldigt hormonkänslig så det är troligtvis progesteronet som spökar. Var likadant förra gången. Du då?
  • Pigall
    Bellelle skrev 2017-11-18 17:56:48 följande:

Hej alla. Hoppas det går bra för er. Här blev det missfall i vecka sju hjärtat hade stannat. Men det är bara att försöka igen. Jag fick 3 till frysen. Så nu väntar jag bara på att få mens som är missfallet. Men har den inte kommit till på torsdag så får jag ringa läkaren så får deöra en skrapning. Ursäkta för ett långt och deppigt inlägg kramar

Hej!

Gud vad jobbigt, jag lider med dig! Vi finns här om du behöver gnälla av dig. Skickar en massa kärlek. Hoppas de i frysen tar sig!
  • Pigall

[quote=78202695][quote-nick]Bellelle skrev 2017-11-18 20:08:31 följande:[/quote-nick][/quote]

Det går sådär. Jag plussar men är rätt säker på att det kommer bli en kemisk graviditet och att mensen dyker upp i början på nästa vecka : ( hade kemisk förra gången med identiska tecken tyvärr förutom att jag plussar något starkare den här gången. Så jag förbereder mig själv för ett sorgligt besked :(

• Pigall
    Västerås skrev 2017-11-20 08:47:18 följande:

Ruvar igen... fick tillbaka FET 14/11 vet inte om den dagen räknas som 1 eller 0?

Fick lite rosa vid toabesök....

Grattis till ruvningen (även om det är en vidrigt ångestfylld period). Var det ett femdagars du fick tillbaka?
  • Pigall
    jeenniie83 skrev 2017-11-22 19:11:55 följande:

Jag har mått små illa srn förra lördagen, så fuskade och tog test idag. Och de vart ett +.

Ska testa på söndsg då vi har riktiga test dsgen.

Grattis! Hoppas det visar ännu starkare på söndag! Har du passerat bim?
  • Pigall
    jeenniie83 skrev 2017-11-22 19:51:17 följande:

Den är i morron.

Så hoppas att de verkligen är på riktigt.

Jag har kämpat med min vikt i över 2år för att vi skulle få rätt att få hjälp.

Så -62 kg så fick vi rätt till hjälp.

Åh hoppas hoppas! Men gud vad duktig du har varit! Två år kan kännas långt men tänk hur mycket du har förbättrat förutsättningarna för att liten ska få stanna!
  • Pigall
    FlatEric skrev 2017-11-26 11:26:39 följande:

Hejsan! 

Här kommer en söndagsklagan.

Jag är nu på ruvardag 6 och jag känner typ ingenting. Dagarna efter återföringen värkte det i livmodern/äggstockarna och jag mådde lite illa. Kände mig gravid, ungefär. Men nu ... ingenting. Så frustrerande! Och en vecka kvar till testdag. 

Borde man känna något redan nu? Eller är det omöjligt att säga? 

Antagligen totalt omöjligt att säga  Gaah hur ska man kunna vänta så länge. Är nu typ 90 % inställd på att det inte tog sig. Blä. 

Jag kände exakt likadant under mina två ivf:er fram tills ruvardag 12 med 3-dagars. På första försöket fick jag mens då och på andra började jag känna mig gravid. Dock hade jag plussat flera dagar tidigare men var rädd för kemiskt. Så symptomen för min del var lika fram till mens. Det som skiljde sig åt var plusset:) Nu bim+6 td+1 känner jag mig jättegravid. Som en klubbad säl med molvärk ungefär. Lycka till!
  • Pigall
    lucca81 skrev 2017-12-22 06:17:57 följande:

Testade igen nu, fortfarande bara svagt streck och nu är jag ju bara två dagar från testdag... jag förstår inte riktigt vad det betyder men antar att graviditeten på har kommit igång lite men sen avstannat... nån mer som varit med om detta..?

Jag har varit med om det. Kemisk graviditet. Är dina streck svagare eller lika starka som för några dagar sen? Det är ju inte säkert att det är detta som hänt dig. Är de av samma styrka kan det ju vara en slö bebis också :) men on inte, kemisk graviditet är en fruktansvärt påfrestning för psyket. Speciellt för oss som försökt så länge utan att få se våra plus. Men de säger ju att upp till 70%av alla graviditeter slutar i missfall och den absoluta majoriteten av dem innan man normalt sett ens skulle veta att man är gravid.

Jag kan ju trösta med att jag försöket efter mitt kemiska fick ett pyre som stannade. Att det har fäst över huvud taget betyder ju ändå att du inte är helt oförmögen: )
  • Pigall
    lucca81 skrev 2017-12-28 07:54:08 följande:

Hej, vet inte om nån läser den här tråden fortfarande men jag chansar... mina test såg ut att bli svagare 24-25/12, så jag trodde verkligen det var kört, men sen testade jag igår o då såg det starkare ut igen... så idag tog jag ett med veckoindikator o det visar 2-3 v. Vet inte hur jag ska tolka det, eftersom vi satte in ett 5-dagars embryo den 11/12, så räknas väl befruktningen som 6/12, vilket är drygt 3 v sen, så det borde ju visa 3+... kan en graviditet vara såhär "seg i starten" men ändå gå bra...????

Hej! En vän till mig fick "gravid 1-2 veckor" 17 dagar efter äl (m. Ovitrelle så hon vet exakt) två dagar tidigare fick hon minus. Hon är ska in på sitt sista ul innan förlossningen om några dagar så visst kan en gravisitet vara lite seg i starten och ändå gå bra: )
  • Pigall
    lucca81 skrev 2017-12-28 22:27:17 följande:

Tack igen för svar!

Om jag räknat rätt att äl-datum var 6/12 så är det ju 22 dagar sen idag, dvs 3v + 1 dag - kanske inte jättekonstigt om testet visar fel på nån dag, så jag får väl helt enkelt vänta ett par dar o testa igen... o helt säkert vet jag ju isf inte förrän jag varit på vul 12/1, eller fått mens...

Hoppas allt är bra med dig, vilken vecka är du i..?

3 v +1 dag sedan äl kan det definitivt diffa några dagar på testet. Clearblue är bra men inga orakel:) testa om några dagar igen så ska du se att drt har stigit. Om du ändå är orolig kan du gå och testa hcg med werlabs. Det kostar en slant men kan kanske lindra (eller öka) oron innan vul. Då kan du se om dina värden stiger som de ska.

Jag vet hur du känner. Var själv vansinnigt orolig innan vul och inbillade mig både det ena och det andra. Är fortfarande orolig idag i v. 9+3 efter att ha sett ett hjärta men har mer och mer förlikat mig med att jag inte kan göra något åt saken (även om jag skulle vilja ha en ultraljudsapparat på magen dygnet runt :)
Svar på tråden Ruvare hösten 2017