• Sus4nne

Ruvare hösten 2017

FlatEric skrev 2017-11-26 11:26:39 följande:

Hejsan! 

Här kommer en söndagsklagan.

Jag är nu på ruvardag 6 och jag känner typ ingenting. Dagarna efter återföringen värkte det i livmodern/äggstockarna och jag mådde lite illa. Kände mig gravid, ungefär. Men nu ... ingenting. Så frustrerande! Och en vecka kvar till testdag. 

Borde man känna något redan nu? Eller är det omöjligt att säga? 

Antagligen totalt omöjligt att säga  Gaah hur ska man kunna vänta så länge. Är nu typ 90 % inställd på att det inte tog sig. Blä. 

Hej,

Jag är på ruvardag 6 idag och känner ingenting heller. Inga ömma bröst, ingen molvärk ingenting. Jag hade lite molvärk två, tre dagar efter insättning men nu är alla symptom helt försvunna!

Nu hoppas jag bara att denna vecka går undan och att det inte kommer någon blödning, har testdag den 4 dec men ska testa den 3 december istället då jag vet av tidigare erfarenhet att jag inte kommer kunna jobba vid negativt resultat.
  • Sus4nne
    FlatEric skrev 2017-11-27 18:58:52 följande:

Jag har också testdag den 4.12! Bra tänkt att testa redan den tredje, kanske jag gör likadant. 

I dag fick jag plötsligt en del värk och magen svullnade upp. Den brukar göra så några dagar innan mens, så jag ställer nu in mig på att det blir negativt :( Just nu känns det i alla fall precis så som det brukar göra innan mens. Skit också. 

Jag har också känt mig väldigt uppsvälld idag, det kom senare under morgonen och har hållt i sig hela dagen. Har även fått lite molande värk i svanken idag men det kan också bero på att jag varit ledig från jobbet i fem dagar och så jobbade hela dagen idag och jag har ett jobb där man ständigt är på benen.

Jag känner mig ändå lite hoppfull samtidigt som jag inte alls vet vad jag ska tro. Vi gjorde ett försök i april i år också, då ett färskförsök (nu med fryst embryo), då blev jag gravid. Eller iaf visade alla graviditetstesten det, jag tog ett test i veckan fram till första ultraljudet i vecka 9. Tyvärr så konstaterades det att det inte fanns något foster och hinnsäcken hade slutat utvecklas i vecka 7. Så jag vill tro att det kanske ändå någonstans är positivt att det ändå fäste?! Trots att det sen följde en väldigt jobbig period då kroppen inte ville stöta ifrån sig allt, vilket gjorde att vi inte kunde göra nästa försök förrän nu, 6 månader senare.
Svar på tråden Ruvare hösten 2017