• Essie32

Ruvare hösten 2017

Hej!
    Jag joinar gärna er!
    Gjorde FET på en 5dagars i onsdags, är på dag 5 idag. Jag gjorde återföringen sent på em vid 16 tiden och därför tänkte jag vänta och börja tests ikväll så det har gått hela 5 dagar.
    Vilka tester rekommenderar ni?

• Essie32
    lucca81 skrev 2017-12-17 21:11:30 följande:

Jag ruvar på en 5-dagars blastocyst som sattes in 11/12 (fet), så idag är ruvardag 6 tror jag? Testdag är 24/12 (!), jag testade imorse och det var negativt... har mått lite illa igår o idag o varit sugen på mint vilket jag var när jag var gravid oxå, vi har en dotter på tre år som vi fick på vårt första ivf-försök. Illamåendet kan förstås bero på lutinus (tar 2/dygn) men kände inget av dem de första dagarna. Annars har jag inga symptom, svårt att jämföra med förra ruvningen då jag hade massor av hormoner i kroppen efter äggplocket...

Nån annan som testat negativt på rd6 o sen fått positivt..? Vill inte ge upp hoppet än, det var vårt enda embryo i frysen...:(

Hej lucca81!
    Hur har det gått idag? Testat något mer? Vilken testade du med nu när du fick minus ? Jag antar att såhär tidigt bör man använda någon extra känslig test, några rekommendationer ? Jag tänkte börja testa ikväll så det har gått hela 5 dagar..

Lycka till och hoppad på att du snart får ett plus!! <3
  • Essie32
    lucca81 skrev 2017-12-18 22:58:47 följande:
    Har inte testat nåt mer, bl a för att jag inte har nåt test hemma...???? testade m testlagrets, tror att de ska vara rätt känsliga men är ingen expert...????

Tack så mkt, håller tummarna för + för dig oxå förstås!!
    Testade med testlagret också, igår ruvardag 5 med en 5dagars och idag (rd6) blankt.
    Det ät kört nu. Lämnade blodprov via werlabs imorse och får svar senare idag om värdet på Hcg. Det kommer visa om det har hunnit fästa eller inte gjort det alls. Jag är säker på att resultatet blir under 5, dvs icke gravid. Alla symptom försvann i söndags..
    :( :( :(
  • Essie32
    lucca81 skrev 2017-12-20 15:01:21 följande:
    Jag testade igen imorse och det var svagt positivt, känns som det borde vara betydligt starkare nu på rd 9... men tror du verkligen att det är kört redan på rd6..? Hur snabbt får du svar frän werlabs??
    Grattis till + !!!!!
    Det kommer bli starkare :)

Jag fick svar samma dag, igår. Tyvärr 0. Så det funkade inte för oss denna gång heller,. Först var det färsk och nu fryst, båda perfekta 5dagars..
    skit :/
Svar på tråden Ruvare hösten 2017