• lucca81

Ruvare hösten 2017

Jag ruvar på en 5-dagars blastocyst som sattes in 11/12 (fet), så idag är ruvardag 6 tror jag? Testdag är 24/12 (!), jag testade imorse och det var negativt... har mått lite illa igår o idag o varit sugen på mint vilket jag var när jag var gravid oxå, vi har en dotter på tre år som vi fick på vårt första ivf-försök. Illamåendet kan förstås bero på lutinus (tar 2/dygn) men kände inget av dem de första dagarna. Annars har jag inga symptom, svårt att jämföra med förra ruvningen då jag hade massor av hormoner i kroppen efter äggplocket...

Nån annan som testat negativt på rd6 o sen fått positivt..? Vill inte ge upp hoppet än, det var vårt enda embryo i frysen...:(

• lucca81

Ja, du har rätt... förra gången lyckades jag hålla mig, men är faktiskt mkt mer nervös den här gången...

• lucca81
    Essie32 skrev 2017-12-18 10:05:06 följande:

Hej lucca81!

Hur har det gått idag? Testat något mer? Vilken testade du med nu när du fick minus ? Jag antar att såhär tidigt bör man använda någon extra känslig test, några rekommendationer ? Jag tänkte börja testa ikväll så det har gått hela 5 dagar..

Lycka till och hoppad på att du snart får ett plus!! <3

Har inte testat nåt mer, bl a för att jag inte har nåt test hemma...???? testade m testlagrets, tror att de ska vara rätt känsliga men är ingen expert...????

Tack så mkt, håller tummarna för + för dig oxå förstås!!
  • lucca81
    lucca81 skrev 2017-12-18 22:58:47 följande:

Har inte testat nåt mer, bl a för att jag inte har nåt test hemma...???? testade m testlagrets, tror att de ska vara rätt känsliga men är ingen expert...????

Tack så mkt, håller tummarna för + för dig oxå förstås!!

Skulle inte vara ? utan smileys ;)
  • lucca81
    Essie32 skrev 2017-12-19 15:14:32 följande:

Testade med testlagret också, igår ruvardag 5 med en 5dagars och idag (rd6) blankt.

Det ät kört nu. Lämnade blodprov via werlabs imorse och får svar senare idag om värdet på Hcg. Det kommer visa om det har hunnit fästa eller inte gjort det alls. Jag är säker på att resultatet blir under 5, dvs icke gravid. Alla symptom försvann i söndags..

:( :( :(

Jag testade igen imorse och det var svagt positivt, känns som det borde vara betydligt starkare nu på rd 9... men tror du verkligen att det är kört redan på rd6..? Hur snabbt får du svar frän werlabs??
  • lucca81
    Essie32 skrev 2017-12-20 15:11:05 följande:

Grattis till + !!!!!

Det kommer bli starkare :)

Jag fick svar samma dag, igår. Tyvärr 0. Så det funkade inte för oss denna gång heller,. Först var det färsk och nu fryst, båda perfekta 5dagars..

skit :/

Å vad tråkigt för att höra, och för dig också gammelpysen!! Hoppas verkligen det går vägen nästa gång!

Jag vågar inte lita på det svaga pluset, har nästan inte känt några symptom alls sen jag tog testet, så det känns inte som det går åt rätt håll tyvärr... hade bestämt att jag inte skulle testa imorrn utan vänta till 22/12 o sen td 24/12 men nu ångrar jag att jag inte köpt hem fler test (hade beställt men posten funkar inte)

Funderar på att köpa ett test imorrn o ta på em men då är ju risken att det blir negativt pga inte morgonurin...

Tösen88, hur går det för dig? Har du lyckats hålla dig från att testa...?
  • lucca81

Testade igen nu, fortfarande bara svagt streck och nu är jag ju bara två dagar från testdag... jag förstår inte riktigt vad det betyder men antar att graviditeten på har kommit igång lite men sen avstannat... nån mer som varit med om detta..?

• lucca81
    Pigall skrev 2017-12-22 08:11:02 följande:

Jag har varit med om det. Kemisk graviditet. Är dina streck svagare eller lika starka som för några dagar sen? Det är ju inte säkert att det är detta som hänt dig. Är de av samma styrka kan det ju vara en slö bebis också :) men on inte, kemisk graviditet är en fruktansvärt påfrestning för psyket. Speciellt för oss som försökt så länge utan att få se våra plus. Men de säger ju att upp till 70%av alla graviditeter slutar i missfall och den absoluta majoriteten av dem innan man normalt sett ens skulle veta att man är gravid.

Jag kan ju trösta med att jag försöket efter mitt kemiska fick ett pyre som stannade. Att det har fäst över huvud taget betyder ju ändå att du inte är helt oförmögen: )

Tack för snabbt svar Pigall :)

Ja, det är det jag misstänker... vi har ett barn som vi fick på vårt första ivf-försök för snart 4 år sen. Då var testet jättetydligt två dagar före testdag, så därför känns det här inte som att det här kommer funka... jag är självklart väldigt tacksam över att ha ett barn redan, men vi längtar mycket efter syskon och det här var vårt enda embryo som vi hade i frysen. Så nu måste vi fundera på om vi ska göra ett helt nytt ivf-försök vilket vi inte riktigt har råd med egentligen... men jag fortsätter hoppas lite lite till, testet imorse var ungefär lika starkt som det för två dar sen (svårt att säga exakt, olika sorters test o dåligt foto ;) Får se var testet visar på vår riktiga testdag på julafton, o funderar på om jag ska fortsätta med lutinus om det fortfarande visar svagt positivt... kommer ha några st kvar.
  • lucca81
    Tösen88 skrev 2017-12-22 15:36:57 följande:

Hej! Åh har du hunnit testa något mer än? För mig går det bra... Är på rd 14 nu, ingen mens eller blödning, 33 dagar sedan senaste mensen (brukar ha en cykel på ca 29-30 dagar). Har lyckats att hålla mig från att tjuvtesta. Testdag imorgon. Hoppet börjar växa.. Vågar man börja tro att vi har lyckats denna gång? Ååå är sååå nyfiken. Vågar knappt testa imon. Haha.

Hej, testade både igår o idag med samma resultat, svagt positivt... eftersom det inte ökar alls tror jag inte att det kommer bli nåt, men det är ju svårt att släppa hoppet helt...

Lycka till idag, hoppas du får ett tydligt plus!!!
  • lucca81

Hej, vet inte om nån läser den här tråden fortfarande men jag chansar... mina test såg ut att bli svagare 24-25/12, så jag trodde verkligen det var kört, men sen testade jag igår o då såg det starkare ut igen... så idag tog jag ett med veckoindikator o det visar 2-3 v. Vet inte hur jag ska tolka det, eftersom vi satte in ett 5-dagars embryo den 11/12, så räknas väl befruktningen som 6/12, vilket är drygt 3 v sen, så det borde ju visa 3+... kan en graviditet vara såhär "seg i starten" men ändå gå bra...????

• lucca81
    Pigall skrev 2017-12-28 12:00:11 följande:

Hej! En vän till mig fick "gravid 1-2 veckor" 17 dagar efter äl (m. Ovitrelle så hon vet exakt) två dagar tidigare fick hon minus. Hon är ska in på sitt sista ul innan förlossningen om några dagar så visst kan en gravisitet vara lite seg i starten och ändå gå bra: )

Tack igen för svar!

Om jag räknat rätt att äl-datum var 6/12 så är det ju 22 dagar sen idag, dvs 3v + 1 dag - kanske inte jättekonstigt om testet visar fel på nån dag, så jag får väl helt enkelt vänta ett par dar o testa igen... o helt säkert vet jag ju isf inte förrän jag varit på vul 12/1, eller fått mens...

Hoppas allt är bra med dig, vilken vecka är du i..?
  • lucca81
    Tösen88 skrev 2017-12-28 14:15:27 följande:

Det kan väl hända att hcgn kan vara lite för låg för vissa dvs pussen ej syns tillräckligt starkt tror jag om man testar för tidigt. När var det du skulle ha testdag egentligen? Kan du inte ringa kliniken? Här spekulerar vi ju bara hehe:) åh så spännande, har du fått plus ngn gång tidigare? :)

Ja, det blir mkt spekulationer, inte så bra egentligen kanske men svårt att låta bli ;)

Kliniken har stängt till 8/1, så jäkla jobbigt!!! Men jag ringde dem 22/12 när jag testat o fått svagt positivt andra gången i rad o då fick jag boka tid för vul 12/1, så då får jag ju svar... har du fått tid för vul..?

Jag har plussat en gång förut o det lilla plusset är nu tre år o ligger o sover här intill mig :)

Vet av erfarenhet att sekundär infertilitet låter som ett lyxproblem när man kämpar för att få sitt första barn, men till sist kan längtan efter syskon nästan bli lika stark... och vi är lite stressad eftersom vi är äldre (jag fyller 37 och min man 45)

Hoppas allt är fortsatt bra med dig, kram!
  • lucca81

Förresten, ett tips till alla er som "hänger" här - om ni inte redan läst Klara Zimmergrens bok "Längtan bor i mina steg", gör det!!! Har just lyssnat på den, hög igenkänningsfaktor, även om jag inte alls behövde kämpa så länge som hon...

• lucca81

Ja, det är verkligen mkt oro, under min förra graviditet började jag slappna av lite efter kub iaf...

Jag tog ett till test igår morse och det visade fortfarande 2-3 v så nu är det nog kört. Känns så galet långt till 12/1 när vi får veta helt säkert och få ett avslut av detta så vi kan bestämma hur/om vi ska gå vidare.

• lucca81
    Tösen88 skrev 2018-01-28 14:00:36 följande:

Hur har det gått för er? <3

Jo, det har faktiskt gått bra, till sist...! På vul 11/1 fick vi mot all förväntan se ett hjärta som slog och storleken var normal för tiden.

Sen kom nästa chock på kub nu för en vecka sen då vi fick förhöjd sannolikhet på trisomi 13 o 18... men nu har vi just fått svar på nipt att allt ser bra ut! Fast jag undrar ju fortfarande om det är nåt konstigt med den här graviditeten iom att jag hade så lågt hcg i början, och sen var det mina blodprover som gav dåligt resultat på kub... så jag ska försöka tjata till mig lite extra ul och ev andra kontroller, men i övrigt ska vi försöka vara glada o njuta nu :)
  • lucca81
    Tösen88 skrev 2018-01-28 13:59:35 följande:

Tack för ditt stöd<3

Vi har nu fått missfall.. Kroppen kom igång av sig själv och fostret och allt kom ut i torsdags. Haft väldigt ont i magen efteråt, var tom på gynakuten igår å då såg vi att allt kommit ut samt ingen infektion i kroppen osv. Skönt att veta det iaf.

Vi har haft besök av nära familjemedlemmar i helgen som har gett oss mkt stöd, positiv energi å kärlek det är vi så tacksamma för. Vad har ni gjort i helgen?

Å, jag läste inte hela tråden innan jag svarade... så otroligt tråkigt att höra att ni fick missfall! Ta hand om er, och stort lycka till med framtida försök!!
Svar på tråden Ruvare hösten 2017