• Aurora023

Ruvare hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-10-17 21:58:47 följande:

Jag är fortfarande svullen, öm och kissar på natten men inga ömma bröst här inte! Mår illa på morgonen och kan inte dricka kaffe men ser allt som en biverkan av Lutinusen? känner inget i livmoderna utan fortfarande öm över äggstockarna!

Jag kan inte minnas att jag kände av brösten sist av lutinus men men, borde ju knappast känna av dom redan nu om jag skulle vara gravid?

Hur många ägg plockade du ut? Sa de nåt omöverstimulering?
  • Aurora023
    hanna8911 skrev 2017-10-18 06:25:15 följande:

Ne det är väl för tidigt! 24 blåsor punkterades men det blev 13 ägg! De sa bara att jag skulle lyssna på kroppen och vara uppmärksam!

Okej! Då känns det rätt lugnt ändå :)
  • Aurora023
    Blankt skrev 2017-10-18 16:09:45 följande:

Ja det är skönt när det fungerar.

Jag skulle egentligen testa mig nu på fredag men jag kunde inte hålla mig så jag provade redan igår. Jag fick ett plus.

Igår kändes allt normalt men idag har jag jätte ont i huvudet och mår fruktansvärt illa och det är väl egentligen positivt då jag mådde pyton senast men jag vågar ändå inte glädjas för mycket. ????

Grattis!!!

Hade du några känningar innan plusset?
  • Aurora023
    Blankt skrev 2017-10-18 20:56:51 följande:

Tack ????

Nej inga känningar innan plusset. Däremot idag har jag jugmått pyton. Huvudvärk som hell, illamående pcj ömma bröst, men då blir jag nojjig och tänker att de kanske blir så bara för att jag tagit testet ????

Vilken dag var din riktiga testdag?

Det är ju på gott och ont vad gäller symtom, :)
  • Aurora023

Hur går det för alla?

Jag är på ruvardag 5, känns inget speciellt, lite uppblåst kanske?

Törs man testa imorgon kanske?

• Aurora023

Jag testade igår på ruvardag 6, det blev blankt.

Men testade idag igen på r7 och jag fick ett plus!! Jag kan inte fatta att det är sant, så många år av testande och plötsligt är det två streck där!!

Mina symtom:

Svullen mage, kissnödigare men har inte kissat varje natt, ömmare bröst men det va värst de första dagarna efter återföringen. Så kort och gott ganska som vanligt!

• Aurora023
    PinkRose skrev 2017-10-21 07:42:51 följande:

Grattis!! superfint! fick du två starka streck? min td är på måndag och har fått två streck först från rd6 men inte så mycket starkare senast..

Tack och grattis du med!!

Mina streck är svaga men det är en tydlig skillnad från igår!
  • Aurora023
    waldesten16 skrev 2017-10-21 09:55:14 följande:

Stort grattis till dig ! Härligt att höra positiva nyheter att det går vägen för några av oss. Grattis igen !

Super tack!!!
  • Aurora023
    Västerås skrev 2017-10-21 20:11:14 följande:

Grattis!!!! mina är också svaga och än så länge har de inte blivit starkare. Är det ok eller bör jag orora mig?

När har du testdag?

Jag tänker att det fortfarande är rätt tidigt och det känns onödigt att vara orolig innan man vet hur det ligger till. Bättre att njuta nu :) Skulle det skita sig så blir man ju ändå besviken, då kan man ta det då.
  • Aurora023
    Västerås skrev 2017-10-22 09:52:59 följande:

Tack för svar

Jag hade testdag i fredags 18:e (smygtestade torsdag och sen fredag)

Ska prova efter helgen

Det går säkert jätte bra! I vilken vecka får man ultraljud? Och du fick tillbaka 2 va? Spännande!!
  • Aurora023
    Västerås skrev 2017-10-24 09:01:37 följande:

Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti

Nej jag beklagar verkligen.
  • Aurora023
    jeenniie83 skrev 2017-10-24 22:49:24 följande:

Hur många tillbaka sättningar har alla vart med om innan de kommit ett plus?

De är första gången för oss, vi är lite nyfikna jag och min man.

Vi plussa på andra ivf om jag nu ens ska räkna första gången...
  • Aurora023
    Västerås skrev 2017-10-26 08:38:52 följande:

Vi har gjort 4 försök 3 ivf och 1 FET har blivit positiva men tyvärr inte stannat

Går omkring och blöder med nr 4 nu ( 2st 5 dagars)

1 av dom kan ju sitta kvar, så ge inte upp än!
Svar på tråden Ruvare hösten 2017