• hanna8911

Ruvare hösten 2017

Aurora023 skrev 2017-10-17 19:48:28 följande:

Är det bara jag som känner av överstimulering?

Svullen

Kissar mkt, även på natten

Ömma bröst

Jag är fortfarande svullen, öm och kissar på natten men inga ömma bröst här inte! Mår illa på morgonen och kan inte dricka kaffe men ser allt som en biverkan av Lutinusen? känner inget i livmoderna utan fortfarande öm över äggstockarna!
  • hanna8911
    Aurora023 skrev 2017-10-17 23:17:33 följande:

Jag kan inte minnas att jag kände av brösten sist av lutinus men men, borde ju knappast känna av dom redan nu om jag skulle vara gravid?

Hur många ägg plockade du ut? Sa de nåt omöverstimulering?

Ne det är väl för tidigt! 24 blåsor punkterades men det blev 13 ägg! De sa bara att jag skulle lyssna på kroppen och vara uppmärksam!
  • hanna8911
    CazaAzur skrev 2017-10-18 13:37:18 följande:

jag fick mens idag (BIM -1), eller vad jag tror är mens (ovitrelle fuckar upp ens vanlig mens)... 

då är resan slut för mig den här gången. 

Stor kram! 
  • hanna8911

Funderar på om jag ska ta ett test imorgon?Rd 7. Eller är det alldeles för tidigt? Vill bara veta oavsett resultat så jag kan slippa gå och tänka och känna efter..

• hanna8911
    Aurora023 skrev 2017-10-19 23:11:05 följande:

Hur går det för alla?

Jag är på ruvardag 5, känns inget speciellt, lite uppblåst kanske?

Törs man testa imorgon kanske?

Ruvardag 8 här och tiden går långsamt. Känner inget längre, magen har varit väldigt uppblåst men igår kände jag mig precis som vanligt igen. Lite molande mensvärk idag annar inget. Har inte vågat testa än, idag är väl dagen först då jag vet att Ovitrellen med säkerhet är ur kroppen så hade kunnat testa idag men orkar inte med ett negativt test idag utan lever vidare på hoppet ett tag till!
  • hanna8911
    Tösen88 skrev 2017-10-20 08:54:41 följande:

Här är det nog kört igen.. Brunrosa flytningar och negativt test imorse rd 10. Känner igen symtomen från förra gångerna vid dom misslyckade försöken. Bröt ihop igår ngr ggr både på jobbet och hemma :(

Gör så ont i själen :'(

Styrkekram! Usch ont i själen är precis rätt ord. Tänker på dig!
  • hanna8911

Här är det nog kört igen.. Brunrosa flytningar och negativt test imorse rd 10. Känner igen symtomen från förra gångerna vid dom misslyckade försöken. Bröt ihop igår ngr ggr både på jobbet och hemma :(

• hanna8911

• hanna8911
    Aurora023 skrev 2017-10-21 06:36:24 följande:

Jag testade igår på ruvardag 6, det blev blankt.

Men testade idag igen på r7 och jag fick ett plus!! Jag kan inte fatta att det är sant, så många år av testande och plötsligt är det två streck där!!

Mina symtom:

Svullen mage, kissnödigare men har inte kissat varje natt, ömmare bröst men det va värst de första dagarna efter återföringen. Så kort och gott ganska som vanligt!

Stort grattis!!
  • hanna8911
    Nyaellen skrev 2017-10-22 12:30:42 följande:

Hej! Ny i tråden. Vi har gjort vår första IVF (korta metoden, befruktning icsi) och jag är 32 år. Fick ut 17 ägg, 4 befruktade, en 3-dagars tillbaka och inget till frysen.

Jag är på ruvardag 10 om dag 1 är dagen efter återföring, annars 11. Hur räknar man????? Har iaf testdag 30/10 och det känns som en evighet dit.

Håller på att bli galen. Något ömma bröst, kissnödig jämnt, börjat kissa på natten. Känner av molvärk mycket likt svag mensvärk. Särskilt direkt efter jag kissat. Igenkänning??

Hej!

Samma här! Ruvardag 9 idag och vill snart bara att det ska vara över! Blir tokig på att inte veta! Funderar på att testa imorgon. Då ör det ändå rd 10! Har lite igenkänning på dina symtom, något ömma bröst och Molvärk i framför allt ryggen till och från! Inte mer kissenödig än vanligt dock. Känner inget från livmodern tycker jag.
  • hanna8911
    Nyaellen skrev 2017-10-22 17:48:18 följande:
    Lycka till om du testar i morgon, ska kolla tummarna! När har du testdag annars? Har lovat mig själv och gubben att inte testa förrän testdagen. Men det lockar! En vecka kvar och denna vecka väntas ju mensen i ?normal? cykel. Vill ju knappt titta på lutinuspinnen längre när jag tar ut den! Men men, det kommer ju visa sig till slut om det gick eller inte.
    Den 1/11 så vi verkar ligga i fas! Ne jag har också lovat mig själv det, slits mellan hopp och förtvivlan känns det som. Sist när jag tog Ovitrellen så kom mensen exakt 2 veckor efter så borde bli imorgon kväll eller tisdag. Kommer nog inte testa innan det. På något sätt känns det bättre att mensen kommer en ännu ett negativt gravtest som skrattar åt en?Har också ångest för den där pinnen varje gång jag tar ut den! Håller tummarna för oss!
  • hanna8911
    authentic skrev 2017-10-22 20:33:28 följande:

Ruvardag 9 idag och testdag 29/11. Satte in ett 2 dagars embryo fredag den 13onde. Hoppas verkligen inte att det är ett otursdatum när det kommer till det här.

Känner absolut ingenting i nuläget, varken gravid- eller mens-känningar. Kan inte riktigt komma ihåg hur det kändes när jag +ade tidigare i år heller så kan inte jämföra. Det slutade tyvärr i ett missed abortion i slutet av v.14.

Vad tråkigt att höra om ditt MA! Då hoppas jag våra "oturs embyon" visar sig vara tur!! Satte in samma dag som dig, en färsk 2 dagars. Känner inget mer än molvärk i ryggen som jag dock inte brukar ha innan mens men känns som om mensen kan komma när som...
  • hanna8911
    Nyaellen skrev 2017-10-22 21:20:22 följande:

Tack för ditt svar, vi är verkligen i fas! Håller också tummarna för oss, för alla här inne! Nu sitter jag med värsta menskänningarna men pinnen var helt vit iaf. Tycker det är svårt att räkna när mensen ?borde? komma. Om äggplock = ägglossning så var det på dag 13 i min normala cykel och ägglossningen har jag egentligen på runt dag 15-16. Aja, jag kan lätt snöa in på att försöka beräkna allt... men egentligen är det bara att vänta.

Ja det är supersvårt! Man får helt enkelt bara vänta! Har googlat gravsymtom hela kvällen även om jag typ kan alla utantill så griper man efter halmstrån!
  • hanna8911
    Cindy22 skrev 2017-10-23 07:52:34 följande:

Där sket det sej även denna gången.. Mensen kom nu, tre dagar för sent.... Fyfan...

Det gör så fruktansvärt ont att misslyckas. Så nära denna gång... Dagen före testdag. Fan.

Och det här var vårat sista försök...

Lycka till alla ni andra

Styrkekram!
  • hanna8911
    authentic skrev 2017-10-24 06:16:00 följande:
    Hur går det för dig hanna8911, har du tjuvtestat något idag? Om man läser sådana där utvecklingsscheman så är det nog idag det ska ge utslag för första gången med ett 2-dagars. Jag vågar inte tjuvtesta själv ännu, man är ju så rädd för svaret.
    Nej, har inte testat ännu?sist kom mesen exakt 2 veckor efter ovitrellen så tänkte vänta dena dagen med iallafall! men testar nog på tors/fre iallafall! Känns som om mensen ska komma när som...
  • hanna8911

Idag fick jag en blödning på rd 13. Ska ta ett gravtest imorgon för säkerhets skull. Nya tag i december med det enda ägget vi fick till frysen!

• hanna8911
    gammelpysen skrev 2017-12-16 08:52:42 följande:

Buffar upp tråden och undrar om det finns fler ruvare. Ruvardag 8 här med 6dagars blastocyst. Mensvärk och ömma bröst. Femte försöket nu och helgen känns kritisk... i vanliga fall borde mensen komma nu...

Håller tummarna för att den inte dyker upp! Insättning för mig nästa vecka på onsdag så då dyker jag upp i gruppen igen!
  • hanna8911
    Tösen88 skrev 2017-12-22 15:36:57 följande:

Hej! Åh har du hunnit testa något mer än? För mig går det bra... Är på rd 14 nu, ingen mens eller blödning, 33 dagar sedan senaste mensen (brukar ha en cykel på ca 29-30 dagar). Har lyckats att hålla mig från att tjuvtesta. Testdag imorgon. Hoppet börjar växa.. Vågar man börja tro att vi har lyckats denna gång? Ååå är sååå nyfiken. Vågar knappt testa imon. Haha.

Åå tänk vilken julklapp det hade varit!! Känner SU några symptom tycker du?
  • hanna8911
    Tösen88 skrev 2017-12-23 06:20:19 följande:

Vi kan inte riktigt fatta det MEN vi lyckades!!!!!!!!!!!! <3

Stort grattis!!!
Svar på tråden Ruvare hösten 2017