• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Här är det nog kört igen.. Brunrosa flytningar och negativt test imorse rd 10. Känner igen symtomen från förra gångerna vid dom misslyckade försöken. Bröt ihop igår ngr ggr både på jobbet och hemma :(

Gör så ont i själen :'(

• Tösen88
    Cindy22 skrev 2017-10-23 07:52:34 följande:

Där sket det sej även denna gången.. Mensen kom nu, tre dagar för sent.... Fyfan...

Det gör så fruktansvärt ont att misslyckas. Så nära denna gång... Dagen före testdag. Fan.

Och det här var vårat sista försök...

Lycka till alla ni andra

<3
  • Tösen88
    gammelpysen skrev 2017-12-16 08:52:42 följande:

Buffar upp tråden och undrar om det finns fler ruvare. Ruvardag 8 här med 6dagars blastocyst. Mensvärk och ömma bröst. Femte försöket nu och helgen känns kritisk... i vanliga fall borde mensen komma nu...

Hej!

Är också på ruvar dag 8, fet med en 6 dagars blastis. Inga symtom för min del direkt, bara en massa inbillade. Är det färskförsök ni är inne på lr fet? :)
  • Tösen88
    gammelpysen skrev 2017-12-16 21:47:20 följande:

Det är frysförsök i stimulerad cykel.

Då är vi på exakt samma läge. Vad kul, om man nu får säga det så...

Brösten är spända. "Fläskigare" som maken uttryckte det. Var övertygad om att mensen skulle komma igår, hade rejäl värk, men inga tecken på det idag.

Haha fläskigare det låter ju som ett väldigt bra tecken :)

Jag har fått göra mina fet försök ostimulerat, hur gör man när man gör stimulerat? :)

Här är det nog som vanligt, inbillar mig att jag har molvärk i livmodern från och till men vet inte vad det är. Kan vara mensvärk men så har det hållet på frånomed ca ruvdag 3. Hoppas så innerligt att blastisen har fäst men försöker att inte hoppas allt för mkt för blir så besviken varje gång det misslyckas.

När har du td? :)
  • Tösen88
    Annastina33 skrev 2017-12-17 08:12:02 följande:

Åh jag längtar tills man får ruva.... Har ni förresten sett att det finns en ny podd som handlar om IVF? Två vanliga tjejer som gör den, superkul. Ruvarpodden heter den!

Det förstår jag:) , var i resans gång är du?

Tack för tipset, den får vi kolla upp :)
  • Tösen88
    Annastina33 skrev 2017-12-17 19:42:43 följande:

ska börja mitt första IVF i vår, spännande men rädd, tycker inte om sprutor

Vad spännande! Ja man går igenom alla känslorna i denna karusell. Du är stark, ni kommer att klara det här! Man får fokusera på slutresultatet och för det gör man allt man kan <3
  • Tösen88
    gammelpysen skrev 2017-12-17 21:06:52 följande:

Testdag fredag. Du då? Kommer att testa någon dag innan då maken och jag firar jul på olika håll och vill hinna veta innan vi skiljs åt.

Fortfarande ingen mens. Borde ha kommit i torsdags om man ska gå efter när jag fick utslag alt igår om man går efter vanlig cykel, så börjar bli hoppfull. Brösten fortfarande ömma och tjocka, men inte nämnvärt större än vanligt.

Åh vad spännande :) :) jag har td på 23/12 :)
  • Tösen88
    Essie32 skrev 2017-12-18 10:02:04 följande:

Hej!

Jag joinar gärna er!

Gjorde FET på en 5dagars i onsdags, är på dag 5 idag. Jag gjorde återföringen sent på em vid 16 tiden och därför tänkte jag vänta och börja tests ikväll så det har gått hela 5 dagar.

Vilka tester rekommenderar ni?

Hehe ja det är svårt ibland att låta bli å testa:) dag 5 är väldigt tidigt men förstår din iver :) oftast rekommenderas det att man testar med morgonurinen då man inte har vart å kissat på många timmar och hcgn är lättare att spåra :)

Vet inte riktigt vilka tester som är bäst såhär tidigt. Har du ngr symtom?
  • Tösen88
    gammelpysen skrev 2017-12-19 14:32:53 följande:

Testade negativt i morse. Tre dagar innan testdag. Rmc höll med om att det nog tyvärr hade visst plus nu om det hade gått vägen. Känns verkligen skit och julen blir en lång pina.

Lycka till ni som är kvar.

Åh vad tråkigt, ska du testa på fredag ändå? Vet hur det känns <3 ni får vila upp er och ladda om för nästa försök. Har ni kvar ngt i frysen? Kram på dig!
  • Tösen88
    lucca81 skrev 2017-12-21 04:22:38 följande:

Å vad tråkigt för att höra, och för dig också gammelpysen!! Hoppas verkligen det går vägen nästa gång!

Jag vågar inte lita på det svaga pluset, har nästan inte känt några symptom alls sen jag tog testet, så det känns inte som det går åt rätt håll tyvärr... hade bestämt att jag inte skulle testa imorrn utan vänta till 22/12 o sen td 24/12 men nu ångrar jag att jag inte köpt hem fler test (hade beställt men posten funkar inte)

Funderar på att köpa ett test imorrn o ta på em men då är ju risken att det blir negativt pga inte morgonurin...

Tösen88, hur går det för dig? Har du lyckats hålla dig från att testa...?

Hej! Åh har du hunnit testa något mer än? För mig går det bra... Är på rd 14 nu, ingen mens eller blödning, 33 dagar sedan senaste mensen (brukar ha en cykel på ca 29-30 dagar). Har lyckats att hålla mig från att tjuvtesta. Testdag imorgon. Hoppet börjar växa.. Vågar man börja tro att vi har lyckats denna gång? Ååå är sååå nyfiken. Vågar knappt testa imon. Haha.
  • Tösen88
    hanna8911 skrev 2017-12-22 16:03:23 följande:

Åå tänk vilken julklapp det hade varit!! Känner SU några symptom tycker du?

Åh jaa den bästa :) njae haft lite lol är från å till sen rd 3. Å lite illamående kanske.. Ibland vet jag inte om jag bara inbillar mig, önsketänkande tror jag hehe:)
  • Tösen88
    lucca81 skrev 2017-12-28 07:54:08 följande:

Hej, vet inte om nån läser den här tråden fortfarande men jag chansar... mina test såg ut att bli svagare 24-25/12, så jag trodde verkligen det var kört, men sen testade jag igår o då såg det starkare ut igen... så idag tog jag ett med veckoindikator o det visar 2-3 v. Vet inte hur jag ska tolka det, eftersom vi satte in ett 5-dagars embryo den 11/12, så räknas väl befruktningen som 6/12, vilket är drygt 3 v sen, så det borde ju visa 3+... kan en graviditet vara såhär "seg i starten" men ändå gå bra...????

Det kan väl hända att hcgn kan vara lite för låg för vissa dvs pussen ej syns tillräckligt starkt tror jag om man testar för tidigt. När var det du skulle ha testdag egentligen? Kan du inte ringa kliniken? Här spekulerar vi ju bara hehe:) åh så spännande, har du fått plus ngn gång tidigare? :)
  • Tösen88

Hej. Vi var på ultraljud förra tisdagen. Då såg vi en liten knodd men inga hjärtslag..

Läkaren sa att troligen missfall och att vi ska vänta för att se om kroppen själv kommer igång.

Hemskt att få vara med om det.. Ens värsta mardröm:(

Haft spottings/mindre blodblandadespottings nu sedan i måndags. Inte någon smärta.. Bara i själen :(

Ska tillbaka imorgon och kolla och bestämma hur vi gör nu.

Usch känns så tungt..

• Tösen88
    Bellelle skrev 2018-01-23 18:45:26 följande:

[quote=78390842][quote-nick]Tösen88 skrev 2018-01-22 08:24:03 följande:[/quote-nick]

Hej. Vi var på ultraljud förra tisdagen. Då såg vi en liten knodd men inga hjärtslag..

Läkaren sa att troligen missfall och att vi ska vänta för att se om kroppen själv kommer igång.

Hemskt att få vara med om det.. Ens värsta mardröm:(

Haft spottings/mindre blodblandadespottings nu sedan i måndags. Inte någon smärta.. Bara i själen :(

Ska tillbaka imorgon och kolla och bestämma hur vi gör nu.

Usch känns så tungt..

Usch vad tråkigt att höra. Jag var med om samma sak förra året så jag vet hur det känns. Jag är här för dig. Jag fick ha skrapning för det kom inte ut själv. Har du några planer inför helg? Kram

Tack för ditt stöd<3

Vi har nu fått missfall.. Kroppen kom igång av sig själv och fostret och allt kom ut i torsdags. Haft väldigt ont i magen efteråt, var tom på gynakuten igår å då såg vi att allt kommit ut samt ingen infektion i kroppen osv. Skönt att veta det iaf.

Vi har haft besök av nära familjemedlemmar i helgen som har gett oss mkt stöd, positiv energi å kärlek det är vi så tacksamma för. Vad har ni gjort i helgen?
  • Tösen88
    lucca81 skrev 2018-01-01 16:42:19 följande:

Ja, det är verkligen mkt oro, under min förra graviditet började jag slappna av lite efter kub iaf...

Jag tog ett till test igår morse och det visade fortfarande 2-3 v så nu är det nog kört. Känns så galet långt till 12/1 när vi får veta helt säkert och få ett avslut av detta så vi kan bestämma hur/om vi ska gå vidare.

Hur har det gått för er? <3
Svar på tråden Ruvare hösten 2017