Inlägg från: Anonym (Fattig syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fattig syster)

Hur ska jag betala för min 7-årige bror?

Hjälp mig!

Jag är 19 år och har inget jobb typ, lite extra bara. Min mamma är verkligen ingen mamma att föredra. Tyvärr så skulle jag kunna göra listan lång med allt vad den häxan har gjort mot mig.
    Hur som helst så har jag en sladdbror, snart 7 år gammal. Mamma är inte mycket bättre mot honom än vad hon har varit mot mig.
    Soc har varit inblandade men inte gjort ett skit.

Så ofta som jag kan så tar jag honom till mig. Jag är typ inneboende hos min kompis.
    Jag älskar ju honom över allt på denna jord, men hur ska jag kunna ge honom det han behöver?

Jag har typ inga pengar och jag kan inte be min komps som jag får bo hos gratis.
    Mamma är en ren lögnerska och falskaste damen som finns! Tar med honom på det som måstes (skolsamtal, tandläkare osv....) men annars så får han lite mat, inte tillräckliga kläder och han får bara duscha ibland.

Jag är rädd för att jag snart måste sälja mig för att se till att han får det han behöver.

Snälla ge mig inte mer skit, jag vill bara min brors bästa!

• Svar på tråden Hur ska jag betala för min 7-årige bror?
  • Anonym (Fattig syster)
    taquine skrev 2017-10-12 19:07:35 följande:
    Men snälla ts ... det är inte ditt ansvar att betala för din bror.Och som skrivits detta ska soc. ta hand om.Finns ingen pappa ?
    Min pappa lever inte och vem som är hans pappa vet inte ens mamma....
  • Anonym (Fattig syster)
    Anonym (skolan) skrev 2017-10-12 19:10:51 följande:

Hur reagerar skolan?

Kommer han i tid till lektionerna? Sköts frånvaron? Sköts läxor? Har han med sig gympakläder, frukt o s v? Har han kläder efter väder? Det är ju signaler som skolan kan reagera på eller bli mer observanta på.

Prata med t ex skolsköterskan eller kuratorn, så får elevhälsan göra en bedömning, om det är dags att ta hjälp av soc igen.De kan också hjälpa till med bidrag via Majblomman i flera kommuner, vet inte om alla har det så.

Ja, han kommer i tid. Han är inte sjuk ofta. Läxor hjälper ju jag honom med.
    Även gympakläder och andra kläder så gott som jag kan.
Svar på tråden Hur ska jag betala för min 7-årige bror?