Inlägg från: Randigatröjan |Visa alla inlägg
  • Randigatröjan

Första barnet BF Juni 2018

Hej!

Hoppar också gärna in i den här tråden.

Har BF 1 juni med vår första.

Slutade skydda oss i Maj så de har gått fort!

Känns skönt att veta att de inte bara är jag som är rädd för missfall och har mått illa konstant sen vecka 4-5.

De värsta av illamåendet har börjat släppa men har istället börjat få stora humörsvängningar.

Är glad att jag har en underbar man som stöttar mig igenom allt.

• Randigatröjan

Har också känt mig svullen även att de inte syns än, har redan köpt mammabyxor då jag inte stod ut med trycket mot magen av de vanliga byxorna och hemma är de mjukis som gäller.

Mitt illamående har blivit mycket bättre men mitt luktsinne har förstärkts extremt, min man får inte ha parfym på sig längre.

Hormonerna är också helt galna just nu, kan gå från att va skit förbannad över ingenting, till gråtfärdig och nästan deprimerad.

• Randigatröjan

Har varit hos BM två gånger nu, första var bara hälsosamtal i v 8 och för två veckor sen andre gången inskriving och provtagning i v 11.

Jag bor i Skåne och får inte göra KUB då jag inte är över 30, isåfall får jag boka det själv och betala för det.

BM skickade remiss till ultraljud men har inte fått nån tid än så väntar med spänning!

Är i v 13 nu och börjar smått känna mig piggare mycket mindre illamående fortfarande en del humörsvängningar så tur man har stor självkontroll, känner en viss skillnad på magen när jag ligger ner trycker lätt långt ner på magen.

• Randigatröjan
    Cael skrev 2017-11-18 20:37:23 följande:

Jag var hos barnmorskan i måndags på ?fortsatt? inskrivningssamtal. Va inne tidigt för hälsosamtal och kost men i måndags var det dags för alla blodprov. Jag fick även tid för UL den 10:e Jan. Jag kommer också att längta ihjäl mig innan det är dags!!!

Min storasyster är också gravid ca 2 mån längre gången än mig och hon var på UL för en vecka sedan, snacka om att jag var avundsjuk! Hur ställer ni er i frågan om att ta reda på kön eller inte?

Jag tänker ta reda på det, är alldeles för nyfiken för att inte göra det. Men inte säkert jag berättar för andra.
  • Randigatröjan

Hur ställer ni er till kräksjuka vaccination?

Jag tänker göra det, men är nyfiken vad andra tycker och tänker om det.

• Randigatröjan

Har äntligen fått tid till ultraljud, är bara 3 veckor dit men känns som evigheter.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Första barnet BF Juni 2018