• Tilja

Första barnet BF Juni 2018

fridaemelinejohanna skrev 2017-10-27 14:12:11 följande:

Vet inte om det bara är en sån dag eller om det har med lillen att göra .. men AAAAH vad trött jag blev plötsligt! Kom som ett slag i ansiktet bara! Hade smått illamående i morse men det gick över snabbt.

Nu hoppas jag bara att man piggnar till så man orkar jobba hela kvällen, börjar vid 16 till 22. Ouff!

Känner ni er extra trötta? Kommer det bara sådär eller det sitter hela dagen? Minsta lilla grej så tycker man ju att det är ett symtom Haha!

Jag har känt mig extremt trött i flera veckor. På vardagarna dimper jag ofta ner i soffan efter att jag kommit hem från jobb och orkar i princip bara äta och titta på tv. Sedan går jag och lägger mig redan vid 21 (och då har jag ändå ansträngt mig för att vara uppe länge), men ibland slumrar jag till i soffan. På helgerna orkar jag bara med en halvstor aktivitet och sen går jag på sparlåga för att orka med nästa vecka.

Och då har jag annars i vanliga fall inga problem att stanna uppe till kl 24 på natten!

Min barnmorska sa till mig att tänka på det som att jag jobbar 200% just nu (100% på jobbet och 100% bebistillverkning) och då är det inte konstigt att man är så trött!
Svar på tråden Första barnet BF Juni 2018