• Dianbobo

Bf i maj och bor i Örebro?

Hej,

Undrar om det finns några mer gravida som är från Örebro med Bf i
    vår/sommar -18? Jag har bf i slutet av maj och det blir 3dje barnet Glad

• Svar på tråden Bf i maj och bor i Örebro?
  • Jsundberg
    Dianbobo skrev 2017-10-15 21:38:53 följande:

Vad roligt ???? Har ni varit hos bm än? Jag går på ängen och ska på frejasamtal nästa måndag. Gjorde inte kubtest med de andra två barnen, men nu funderar jag på att göra det. Hur ska ni göra?

Jag var hos bm igår för hälsosamtal. Har inskrivning 27/11. Känns som en evighet dit haha.. Jag ska göra det. :)
  • Jsundberg
    Neysie skrev 2017-10-17 07:35:45 följande:

Vi ska göra ul på usö. Tack vare de nya riktlinjerna får man ju göra ul i både v 12 och 18. Tycker det är jättebra att få chans att kolla redan nu om allt ser bra ut.

Hur går man tillväga för ul så tidigt? Fixar bm det eller ringer man själv? :)
  • Carmen Cox

Nån som vet om man får veta kön på ul i v 18? Finns det privat mvc i örebro? I sthlm fick jag veta kön direkt, men om det inte hade gått att se då så kunde man alltid söka privat och dessutom få med sig en film på bebisen i magen. Det var ju ett tag sedan jag var gravid sist, så detta kanske är standard överallt nu....

• Neysie
    Jsundberg skrev 2017-10-17 07:42:08 följande:

Hur går man tillväga för ul så tidigt? Fixar bm det eller ringer man själv? :)

Nya riktlinjer från 1 oktober iår att man får ul i v 12 och 18. Så det var min bm som skickade remissen.
  • Hippo83

Här finna en till, bf 23maj, andra barnet. Kub inbokat, gjorde även med första. Inskrivning nästa vecka men har redan varit på hälsosamtalet.

• Hippo83
    Carmen Cox skrev 2017-10-17 16:49:59 följande:

Nån som vet om man får veta kön på ul i v 18? Finns det privat mvc i örebro? I sthlm fick jag veta kön direkt, men om det inte hade gått att se då så kunde man alltid söka privat och dessutom få med sig en film på bebisen i magen. Det var ju ett tag sedan jag var gravid sist, så detta kanske är standard överallt nu....

Vet inte om det finns någon privat. Men könet får du reda på om du vill veta och om det går att se vid RUL. Ingen film men man får köpa bilder för 30kr.
  • Dianbobo
    Jsundberg skrev 2017-10-17 07:40:59 följande:

Jag var hos bm igår för hälsosamtal. Har inskrivning 27/11. Känns som en evighet dit haha.. Jag ska göra det. :)

Vad spännande. Jag har inskrivning 6/11
  • Dianbobo
    Neysie skrev 2017-10-17 07:35:45 följande:

Vi ska göra ul på usö. Tack vare de nya riktlinjerna får man ju göra ul i både v 12 och 18. Tycker det är jättebra att få chans att kolla redan nu om allt ser bra ut.

Jättebra ju att man får göra det, då slipper man fundera på hur allt ser ut till v.18
  • Dianbobo
    Hippo83 skrev 2017-10-17 18:30:23 följande:

Här finna en till, bf 23maj, andra barnet. Kub inbokat, gjorde även med första. Inskrivning nästa vecka men har redan varit på hälsosamtalet.

Vad roligt att det är några stycken som ska ha barn ungefär samtidigt.
  • Dianbobo

Är det någon som bor i Mosås eller närheten? Tänkte på promenadkompis sen

• Neysie

Jag bor i Rosta.

Ska ni ta reda på könet? Jag vill det men min sambo har alltid vägrat, den här graviditeten har jag dock mått så himla dåligt så jag ska propsa på att få igenom min vilja. ;)

• Dianbobo
    Neysie skrev 2017-10-20 04:33:01 följande:

Jag bor i Rosta.

Ska ni ta reda på könet? Jag vill det men min sambo har alltid vägrat, den här graviditeten har jag dock mått så himla dåligt så jag ska propsa på att få igenom min vilja. ;)

Jag ska nog kolla könet. Är för otålig att vänta, hehe.

Stå på dig ;)
Svar på tråden Bf i maj och bor i Örebro?