• Mamma111005

Kanske gravid, någon annan i samma sits?

Hej!

Jag skriver sällan här inne men jag undrar om det finns fler där ute i min sits som kanske är gravida?

Mensen är sen, BIM+14, tog ett test i fredags men den var negativ. Jag har aldrig varit så här sen förut. Vi har inte heller planerat att bli gravid utan detta är en ?olyckshändelse? i så fall. Jag har ju under dessa 14 dagar hunnit fundera och jag var osäker i början men nu skulle jag bara bli glad om jag faktiskt är gravid. Min man är inte lika glad men han kanske bara behöver vänja sig.. ????

Jag har haft sedan jag gick över tiden molande värk i mage och rygg, ömma bröst, samt halsbränna de första dagarna, halsbränna har jag aldrig annars. Lätt illamående får jag också ibland lite när som helst på dygnet. Jag är så orolig att jag inbillar mig allt. Den här väntan att inte veta är ju värst, jag känner bara att ge mig mensen nu om jag inte är gravid så slipper jag hoppas och önska.

Jag ringde BM mottagningen för råd och det enda de ville göra var att boka in på på ett av deras gravtest om 2 veckor.. Så jag får fortsätta vänta på mensen tills dess och om den fortfarande inte har kommit så får man väl se hur man går vidare efter det!

• Svar på tråden Kanske gravid, någon annan i samma sits?
  • Anonym (Gravid?)

Jag kanske också är gravid... min mens är två dagar sen. Gjorde två RFSU´s graviditetstest nu på kvällen, och visst visar de väl positivt? Bifogar en bild. Har fjärilar överallt i magen, jag vet inte vad jag ska tro. Ska åka till apoteket imorgon och köpa ett test till och testa igen. Jag har bara varit tillsammans med min pojkvän i tre månader, så detta var inte särskilt planerat.

• Anonym (Positivt)

Helt klart positiva test!

• Anonym (Gravid?)

Tror ni det? Jag tycker också det ser så ut, men jag vågar inte riktigt tro det ändå. Både jag och min pojkvän är över 30 och har inga barn sen förut, så det är välkommet även om det egentligen var oplanerat. Det enda negativa är att jag önskar jag hunnit vara tillsammans med pojkvännen lite längre innan vi skaffar barn, men ödet ville väl annorlunda kanske.

Tack Mamma111005, hoppas du får svar på vad som händer i din kropp snart.

• Jag är bara jag
    Anonym (Gravid?) skrev 2017-10-15 23:34:38 följande:

Tror ni det? Jag tycker också det ser så ut, men jag vågar inte riktigt tro det ändå. Både jag och min pojkvän är över 30 och har inga barn sen förut, så det är välkommet även om det egentligen var oplanerat. Det enda negativa är att jag önskar jag hunnit vara tillsammans med pojkvännen lite längre innan vi skaffar barn, men ödet ville väl annorlunda kanske.

Finns inget att tro- testen är klart positiva. Till skillnad mot de allra flesta test som läggs upp här på F.L. Tungan ute Det blir inte alltid som man tänkt, men det kan bli bra ändå. Glad
  • Mamma111005

Absolut så länge du läst av dem innan tidsramen! Men om du är osäker så testa en clearblue, de har alltid visat rätt för mig vid tidigare graviditeter! Ibland blir det inte som man tänkt, det kan till och med bli bättre!

Tack, det hoppas jag också!
  • Anonym (O)
    Anonym (Gravid?) skrev 2017-10-15 23:20:41 följande:

Jag kanske också är gravid... min mens är två dagar sen. Gjorde två RFSU´s graviditetstest nu på kvällen, och visst visar de väl positivt? Bifogar en bild. Har fjärilar överallt i magen, jag vet inte vad jag ska tro. Ska åka till apoteket imorgon och köpa ett test till och testa igen. Jag har bara varit tillsammans med min pojkvän i tre månader, så detta var inte särskilt planerat.

De är tvärpositiva och det finns ingen anledning att slösa pengar på fler test! Framförallt inte skittest som clearblue som bara vill tjäna pengar på testgalna kvinnor. Du ska däremot bege dig till Apoteket för att köpa folsyra. Det ska man egentligen ha tagit i minst tre månader innan man blir gravid för att minska risken för missbildningar. Så det är hög tid att börja med det.
  • Daria111
    Anonym (Gravid?) skrev 2017-10-15 23:20:41 följande:

Grattis den ser positiv ut
  • öland88

GRATTIS!!!

Skit i att ni varit tillsammans i 3månader bara. 
    Jag och min man hade bara varit tillsammans 1månad innan de blev ett + :) 
    Jag fick träffa hans föräldrar på lördagen någon vecka senare och på söndagen (direkt efter), på farsdag så berättade vi att dom skulle bli farmor & farfar. 
    Jag hade en sedan tidigare sen kom sonen och 2år senare kom en tös och vi har varit tillsammans i 7år nu :) 

• FrökenLK

Strunta i att ni bara varit tillsammans 3 månader. Vi är också båda över 30 och blev oplanerat gravida. Vi har varit tillsammans 10 månader och hade tänkt att vänta till våren men är jätteglada för det nu ändå Allt löser sig!

• Anonym (Gravid?)

Ni hade så rätt allihop, gjorde ett test idag också, och det plussade direkt. Tack så mycket för alla stöttande ord, nu känns det betydligt bättre trots att det inte var planerat. Är riktigt glad Glad Nu ska jag ringa pojkvännen och berätta nyhetenFörvånad 

Svar på tråden Kanske gravid, någon annan i samma sits?