Hur är ditt barn perfekt? Och hur har du varit en grym förälder som bidragit till detta?
Jag och min sambo väntar vårt första barn och har gått in i vecka 27. Nu när det plötsligt närmar sig så smått så har jag börjat tycka att det är intressant att fundera och läsa lite kring barnuppfostran. Det tråkiga är dock att väldigt många trådar och diskussioner har en negativ klang och man kritiserar gärna varandra samtidigt som man vill höja sig själv och sitt sätt att se på saker. Men borde man inte kunna utesluta det negativa ur dessa diskussioner?
Jag saknar en tråd där man slänger jantelagen i brasan och istället rakt av stoltserar med hur nöjd man är över hur barnen blivit och hur man själv faktiskt bidragit till detta med sin uppfostran.
Ingen är helt perfekt men nog är man perfekt på något vis, i någons ögon. :) Så dela med er och var inte blyga. Kom gärna med konkreta exempel på hur ditt barn är perfekt, på vilken punkt och varför. Och hur du varit en helt grym förälder som bidragit till detta underverk.
Skryt, skryt och skryt lite till!
En fördomsfri och positiv tråd för oss som vill läsa om något annat än tjafs och negativitet kring barnuppfostran.