• linsen79

Sen abort efter ivf

Vi gjorde sen abort (v 20) i augusti pga svårt hjärtfel. Detta var vårt första barn och vi lyckades på första ivf-försöket. Vi hade två ägg kvar som vi testat nu efter utan resultat. Kanske egentligen lite för fort på, men jag har lite åldern emot mig och vågar inte vänta hur länge som helst... :( Just nu känns det rätt hopplöst. Hur har det gått för er?

• linsen79
    Jullan skrev 2017-12-13 22:43:25 följande:

Hej! Vad otroligt tråkigt att höra att ni varit med om detta. Vi är nog lika gamla, om du är född -79? Vi gjorde en ivf nu nyligen. Har testdag den 18 december men vet redan att det misslyckats. Nu måste vi vänta en mens innan vi får försöka igen. Vi fick inga till frysen den här gången så det blir ivf och långa protokollet den här gången. Just nu känns det otroligt tungt. Hur ska ni gå vidare?

Vad tråkigt att du inte tror det gått vägen! Men det är ju några dagar kvar till test, så chansen finns ju! Ibland spelar ju kroppen en ett spratt, även om det nog oftast är så att en faktiskt känner själv om det hänt något... Håller tummarna!
    Ja, jag är född 79, fyller 39 i februari. Skönt att höra att det finns fler 79:or här! Känns ganska ensamt ute i de verkliga världen... :)
    Vårt barn som vi tog bort skulle ha fötts nu i december så just nu känns allt lite extra tungt. Hur mår du efter det som hände er? 
  • linsen79

Glömde svara på hur vi ska gå vidare. Vi har ett planerat möte med ivf-kliniken nästa vecka. Då ska vi väl diskutera våra möjligheter. Jag bävar verkligen för att plocka ut ägg igen. Hoppades så att det skulle gå den här gången så jag aldrig skulle behöva tänka på det igen. :(
    Just nu vet jag inte hur jag vill göra. Tycker detta med ivf är så stressande och det känns som det förstör så mycket på något sätt. Själv är jag öppen för att adoptera istället, men det vill inte min man...

• linsen79

Hej Jullan!
    Hur har det gått för er? Har ni påbörjat ett nytt försök? Jag har haft en strulande mens och försökt stabilisera den med provera, vilket istället resulterat i att jag blött i typen månad :( Sååå trött på detta nu. Men ska till kliniken på torsdag och då ska de göra ultraljud och se om allt ser ok ut. Tanken är att vi i så fall påbörjar det långa protokollet. Verkligen med blandade känslor. 
    Vilken klinik går ni till? Har ni fått bra bemötande under er resa?

• linsen79

Vi håller tummarna för att det går bra! :) Tycker du de varit bra på fertilitetscentrum? Vi går på Stockholm IVF. Tycker de varit rätt bra, men bemötandet har varierat rätt mycket mellan personalen. 
    Skrev fel när jag skrev långa protokollet, vi kommer köra korta igen. Men nu när mensen strular kanske de omvärderar, vem vet... Verkligen jobbigt med allt både fysiskt och psykiskt. Ibland känns allt rätt hopplöst även om de på kliniken säger att vi har goda chanser. 

• linsen79

Vad skönt! Det är så viktigt med bemötandet och känna sig trygg. Jobbig process som det är ändå. Vi får hålla varann uppdaterade om vad som händer, vi kanske synkar som sagt! :)

• linsen79
    Jullan skrev 2018-02-06 22:54:05 följande:

Hur går det för dig Linsen79? Jag sprayar och ska börja med sprutor om en vecka som det verkar.

Hej Jullan! Kul att höra från dig! Då synkar vi ganska bra! Jag kör sprutor för fullt nu. Ägguttag i veckan (hoppas jag). Kändes väldigt mycket jobbigare denna gång men hoppas det ger resultat. 
  • linsen79

Tack!!! Börjar bli riktigt nervös nu. Äggplock imorgon. Å ena sidan vill jag ju inte annat än att få det att funka nu, men å andra sidan är jag livrädd för de känslor som kommer röras upp om det faktiskt lyckas... 

• linsen79
    Satte in ett 3-dagars i måndags så nu är jag inne på ruvardag 6. Men har blött sedan dag 2 så jag tror tyvärr inte det gått vägen. :( Det är ju alldeles för tidigt för att det ska vara mens, men det är alldeles för mycket blod för att vara nidblödning (gissar jag, jag vet egentligen inget om nidblödningar). Så det känns inte som det funkat. Känner ingenting i kroppen heller som tyder på graviditet. Visserligen tidigt ännu, men ändå. 

Känner igen känslorna. Mycket oro och osäkerhet. Känns som ett jäkla heltidsjobb att hålla på med alla sprutor, möten, undersökningar, stress... suck. Har du fått något besked om när äggplocket blir? Håller tummarna för dig! :) 
  • linsen79

Åh då håller jag tummarna för dig! Hade också långsammare process denna gång, tror de ökade på med två dagars sprutor. Och fick ändå ut färre ägg än sist. Men har två i frysen nu iaf, så jag är jättenöjd ändå! 

Ringde kliniken idag för att fråga om blödningen. De sa att det kan bero på en massa sker - lutinus som rispar slemhinnan, nidblödning, eller nån slags förmens. Känns som dagarna släpar sig fram... testdag på måndag! 

Hör av dig och berätta hur det går på fredag! Styrkekram!

• linsen79
    vinterbebis12 skrev 2018-04-28 09:58:57 följande:

Är den här tråden fortfarande aktiv? Jag fick också göra en abort efter IVF (skulle precis gå in i v 13), fostret var friskt men jag hade en livshotande livmoderinfektion som satt sig i fosterhinnorna. Ruvar just nu igen. Hur har det gått för er andra?

Vilket fruktansvärd situation! Men då är du iaf frisk igen låter det som. Håller tummarna att ruvningen ger resultat! 
    För mig har det inte gått på nytt. Har bara ett försök kvar genom landstinget men inte så höga förhoppningar tyvärr. :(
  • linsen79
    Anonym (Linnea) skrev 2018-05-02 03:05:52 följande:

Gjorde en abort i v 24,,, det upptäcktes fel på barnet. Var tvungen att föda fram det. Så fruktansvärt! I månad 6 är barnet utvecklat så det var hemskt att se.

Vi har försökt med flera ivf efter. Många många missfall, tårar och längtan. Nu ska vi sätta in två embryon varje gång- hoppas på bättre chans till bebis.

Vi har inga fel varken på ägg eller spermier.

Vi kämpar vidare, men tungt.

Vi blir aldrig glada vid positivt gravtest längre. Vi har varit med om då många svårigheter så vi vågar aldrig hoppas.

Så fruktansvärt tungt. Jag lider med dig. Ingen ska behöva gå igenom detta! Förstår att det är så många känslor som rörs upp undre processens gång. Hoppas verkligen det går vägen för er! 
Svar på tråden Sen abort efter ivf