För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Här är mensen över och snart ska jag börja testa för Äl. Det är ju inte självklart att Äl kommer igång som den ska men jag hoppas.
Här är mensen över och snart ska jag börja testa för Äl. Det är ju inte självklart att Äl kommer igång som den ska men jag hoppas.
Nej men vad det ska krångla. Såg mitt provsvar nu och då låg hcg på 28. Alltså fortfarande för högt. Väntar nu på att sköterskan ska ringa upp mig under dagen så får vi se vad dom säger. Jag som trodde att hcg återgått till det normala nu då grav.test och äl-test inte ger utslag. Men icke...har hört att äl kan komma igång när hcg är under 50, men däremot inte mensen, så jag lär nog få vänta ett tag till. Denna väntan.
Vad segt. Hoppas du får någon bra riktlinje av gyn. Det finns ju även tabletter som skapar en fejkmens så ev rester åker ut. En vän till mig fick det efter ett missfall
Jag har aldrig innan tagit någonting utöver gravidvitaminer för att bli gravid eller så. Men Nu har jag faktiskt kört på rosenrot från första mensdag då jag läst om att den har positivt effekt på både lust och ägglossning. Tänker att det inte kan skada iallafall. Äter sedan innan melatonin för sömnproblem vilket också sägs öka äggkvaliteten eller liknande.
Äter ni andra något som ska öka oddsen?
Måste fråga er, gick ni upp något under graviditeterna innan MA / MF ? Jag gick ju hela 17 v och drog på mig 3 kg. Känns så jäkla surt nu när jag inte ens fick någon bebis, känner att jag vill gå ner innan vi ev börjar igen.
Jag tränar ganska mycket i vanliga fall & tycker det känns så jobbigt med dessa extra kilon. Jag sliter som ett djur för att hålla vikten så jag vet hur tufft det kommer att vara att få bort dessa... förlåt för gnäll ;)
Längtar efter första plusset här i tråden, nu är det ju snart dags för äl för vissa, spännande...
själv har jag inte blött idag, så skönt.
Ha en skön kväll