Inlägg från: linnea12533 |Visa alla inlägg
  • linnea12533

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-12-06 08:13:56 följande:

Här är mensen över och snart ska jag börja testa för Äl. Det är ju inte självklart att Äl kommer igång som den ska men jag hoppas.

Härligt! Hoppas att äl kommer snart. Själv vill jag bara att mensen ska komma igång snart eller åtminstone nåt tecken på att jag skulle ha ägglossning. Men äl-testen jag tagit har varit negativa så antagligen inget på g än, vilket känns lite jobbigt. Trist väntan det här. Är rädd att min oro och stress över det här ska påverka ägglossningen negativt så den dröjer.
  • linnea12533
    vinterbebis12 skrev 2017-12-05 22:38:02 följande:
    Min mens har tyvärr inte kommit igång ordentligt. Var på kliniken idag och även om jag småblöder så är slemhinnan för tjock så liten chans att det blir ett försök innan jul ????

Hur mår ni? Jag jobbar så mycket nu att det är svårt att hänga med ibland men tänker mycket på er. Kram
    Okej. Hoppas på riktig mens snart för både dig och mig.
    Det kan ibland vara det bästa att jobba på och sysselsätta sig så mycket det bara går för då orkar man inte tänka lika mycket. Får försöka hitta på saker för att tänka på annat. Ikväll kommer en arbetskompis hit och vi ska ut och äta. Ska bli skönt. Något jag märkte när jag berättade på jobbet om mitt missfall var att fler än jag kunde ana hade gått igenom liknande saker tidigare, bl.a. hon som jag ska träffa ikväll. Så det känns skönt att vi kan prata öppet om det. Och alla vet vad det beror på när jag får mina dippar. Hur har ni andra gjort, vet era arbetskamrater om det? Beror ju såklart på vad man har för slags jobb också och framför allt hur nära man står sina kollegor. Flera av mina kollegor har också blivit mina bästa vänner så känns skönt att de vet.
  • linnea12533

Nej men vad det ska krångla. Såg mitt provsvar nu och då låg hcg på 28. Alltså fortfarande för högt. Väntar nu på att sköterskan ska ringa upp mig under dagen så får vi se vad dom säger. Jag som trodde att hcg återgått till det normala nu då grav.test och äl-test inte ger utslag. Men icke...har hört att äl kan komma igång när hcg är under 50, men däremot inte mensen, så jag lär nog få vänta ett tag till. Denna väntan.

• linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-12-06 10:22:57 följande:

Vad segt. Hoppas du får någon bra riktlinje av gyn. Det finns ju även tabletter som skapar en fejkmens så ev rester åker ut. En vän till mig fick det efter ett missfall

Okej finns det? Kanske ska fråga efter nåt sånt då. Du vet inte vad tabletterna heter?
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-12-06 15:03:43 följande:
    Nej, men jag skulle kunna fråga henne. Har de ringt upp dig igen?
    Åh jättesnällt om du ville fråga henne om hon vet det!
    Sköterskan ringde upp nu. Och läkaren tyckte att hcg hade sjunkit för långsamt så de ville följa upp det tills dess att det blir under 5. Ny provtagning nästa torsdag och så förhoppningsvis svar senast fredag för sen skulle de gå på julledighet i 3 veckor. Men jag känner som så, visar hcg fortfarande lika högt då och ingen läkare hinner ta emot mig innan jul så ringer jag till det större sjukhuset 7 mil bort (inom samma landsting iaf) och ber att få träffa en läkare där. Ibland är det dumt att bo på en liten ort.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-12-06 15:08:14 följande:

Jag har aldrig innan tagit någonting utöver gravidvitaminer för att bli gravid eller så. Men Nu har jag faktiskt kört på rosenrot från första mensdag då jag läst om att den har positivt effekt på både lust och ägglossning. Tänker att det inte kan skada iallafall. Äter sedan innan melatonin för sömnproblem vilket också sägs öka äggkvaliteten eller liknande.

Äter ni andra något som ska öka oddsen?

Jag har också funderat en del på det där. Det finns ju en djungel av olika saker att välja på. Rosenrot har jag också hört gott om men aldrig provat själv. Läst att det är viktigt att bara ta det fram till ägglossning och sedan göra uppehåll fram till ev mens då man inte ska ta det om man är gravid. Så själv känns det inte aktuellt just nu för mig för jag har ju ingen aning alls när i cykeln jag kan vara nu. Jag kör med multivitamintabletter. Har hittat en sort som både är vitaminer, folsyra och omega 3.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-12-06 19:15:43 följande:
    Men så dumt att de inte gör ett nytt vul för att kolla så inga rester syns. Eller har de redan gjort det?

Medicinen heter Primolut-nor. Finns tydligen även någon dom heter gestapuran med liknande effekt. Tänker också att det skulle räcka med någon dag för att ta nya hcg-prover för att se om det sjunker i bra takt.
    Tack ska fråga efter de tabletterna om det fortfarande är lika högt nästa vecka.

Problemet med ett vul är att de inte ens förra gången (den 9/12) såg några rester. Så är ju tveksamt om de skulle kunna se något nu.

Kanske bara är så att mensen behöver komma igång så att eventuella minimala rester kommer ut då. Och då kan det ju kanske va idé med dessa tabletterna.
  • linnea12533
    Charlieellerså skrev 2017-12-06 19:58:05 följande:
    Jag hade ju positiva gravtest fram till mensen kom nu. Alltså i fyra veckor. Hcg var alltså minst över 25 fram till dess. De såg inga rester hos mig heller ju. Men nu är de tvärblanka-äntligen. Håller tummarna att ditt hcg är i botten snart ( för att sedan stiga med en ny graviditet <3
    Tack det hoppas jag med
  • linnea12533
    EnLitenTrea skrev 2017-12-06 20:19:42 följande:
    Vad heter vitaminerna, det låter bra. Jag har tagit vitaminer för sig och omega 3 för sig.
    Natalben gravid. Väldigt smidigt faktiskt. Ganska dyra men då får man ju 2 i 1 så att säga
  • linnea12533
    EnLitenTrea skrev 2017-12-06 20:31:26 följande:

Måste fråga er, gick ni upp något under graviditeterna innan MA / MF ? Jag gick ju hela 17 v och drog på mig 3 kg. Känns så jäkla surt nu när jag inte ens fick någon bebis, känner att jag vill gå ner innan vi ev börjar igen.

Jag tränar ganska mycket i vanliga fall & tycker det känns så jobbigt med dessa extra kilon. Jag sliter som ett djur för att hålla vikten så jag vet hur tufft det kommer att vara att få bort dessa... förlåt för gnäll ;)

Längtar efter första plusset här i tråden, nu är det ju snart dags för äl för vissa, spännande...

själv har jag inte blött idag, så skönt.

Ha en skön kväll

Nej jag gick inte varken upp eller ner i vikt. När jag väntade dottern gick jag ner ganska mycket i början pga illamående men nu mådde jag ju inte illa. Men nu verkade ju allt ha avstannat i ungefär v 5 så är väl därför jag inte hann gå upp något i vikt också.

Inte gnäller du. I den här tråden får man vara hur gnällig och tjatig som helst tycker jag.

Ja snart får det bli dags för massa plus här i tråden.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL