• Zanda

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

EnLitenTrea skrev 2017-12-02 21:10:58 följande:

En pojke & en flicka :)

Vad har ni andra?

En tjej och två killar! Vill ju såklart mest av allt ha en frisk bebis, men hoppas lite i smyg på en liten tjej till! <3
  • Zanda
    Charlieellerså skrev 2017-12-02 22:36:50 följande:

Något jag tänkt på efter missfallet är att innan var en fyra absolut inte en självklarhet att vi skulle orka med och satsa på. Nu när vi förlorade liten så känner jag att jag nog hade velat haft ännu flera OM inte min ålder nu satt stopp ( och ev mannen, om än han önskar sig tvillingar) . Och jag känner mig än mer tacksam för dem jag har. Familjen är nummer ett för mig i livet, det inser jag än mer nu. Är ingen som är sugen på någon karriärstege inom yrkeslivet .

Känner också att jag gärna haft några fler...men fyllde nyss 37 så har ju inte all tid i världen...
  • Zanda
    EnLitenTrea skrev 2017-12-02 23:30:22 följande:

Hoppas att din dotter snart får glädjas av ett syskon, vem vet det kanske blir tvillingar :)

Jag fick min bror när jag var 8, tyckte att det var så mysigt att pyssla med honom och hjälpa till.

Jag tror att 2018 bli vårt år här i denna tråden :)

Hoppas det! <3
  • Zanda

Sorry för total trådspam, läste ikapp nu efter en intensiv helg med barn och vänner och kan ju inte låta bli att kommentera! Glad första advent tjejer, hoppas den blir början på något fantastiskt för oss alla! <3

• Zanda

Sorry för total trådspam, läste ikapp nu efter en intensiv helg med barn och vänner och kan ju inte låta bli att kommentera! Glad första advent tjejer, hoppas den blir början på något fantastiskt för oss alla! <3

Elinmariajosefin skrev 2017-12-04 06:28:59 följande:

Hoppas att det är okej att jag joinar er! Är 32 år och har en dotter född juli -15. Innan hon föddes var jag säker på att jag ville ha syskon snabbt men hon visade sig vara en väldigt missnöjd bebis och vaknade 10-15 ggr per natt tills hon var 1,5 år. Det gjorde att vi valde att vänta med syskon. När vi väl kände oss redo tog det 5 månader med äl-test och intensivt försökande innan jag blev gravid. Lyckan var total! I vecka 8 hade jag en pytteliten blödning men på 1177 sa dom att det var fullt normalt. Förra veckan fick vi in i vecka 11 och jag valde att berätta för alla på jobbet pga att jag mått så dåligt och ville att dom skulle förstå varför jag inte presterade så bra. I fredags började jag blöda igen och igår fick jag bekfräftat att jag fått en MA i vecka 6. Känns så fruktansvärt att man gått alla dessa veckor med gravsymtom (har verkligen mått skit) och trott att allt är som det ska :( vi hade hoppats på en junibebis och nu hoppas vi att vi blir gravida snabbt (så fort kroppen gjort sitt med denna graviditet) så att vi hinner få ett syskon 2018!

Välkommen och beklagar vad du varit med om... <3
  • Zanda
    EnLitenTrea skrev 2017-12-07 20:46:27 följande:

Tänk så olika våra kroppar funkar, vissa kämpar som galningar för att hålla vikten medans andra gör allt för att lägga på sig, hi hi . Skönt att du fått behålla dina kilon, vet av vänner med liknande besvär att undervikt är så svårt att få bukt med.

Jag tränade på lunchen idag, kändes så skönt att komma igång med rutiner igen. Och dag 2 utan blödningar. Känns helt sjukt att förra onsdagen födde jag ett barn & idag känns kroppen som vanligt.

Fick hem papper från begravningsbyrå idag, det var sjukt jobbigt och känns helt galet att signera vårt barns begravningsattest. Men nu vet vi att han får vila i närheten av oss...

Alltså, vad fruktansvärt hemskt och sorgligt! Många kramar till dig <3
  • Zanda
    Charlieellerså skrev 2017-12-08 09:16:49 följande:

Hur mår du zanda?

Hej

Jo jag mår bara fint och är i vecka sju nu...helt galet. Har bokat tid för UL 22/12, längtar så efter det! Åt julbord på lunchen med jobbet idag och fick då ont i magen en stund efter och kände paniken komma över ännu ett missfall...kom sedan fram till att jag nog bara ätit för mycket!

Hur känner du dig nu efter allt?
  • Zanda
    EnLitenTrea skrev 2017-12-08 17:53:16 följande:

Har du plussat ? :) Charlieellerså?

Jag har plussat! 6+2 idag så förbi dan där mitt tidiga missfall kom, en liten milstolpe!
  • Zanda
    linnea12533 skrev 2017-12-08 16:15:41 följande:

Spännande.

Är själv lärare på lågstadiet. Ett underbart jobb.

Var det du som bodde i Jämtland eller?

Vad jobbar ni andra med?

Jag jobbar på Stena Line här i Göteborg, med prissättningsstrategier för alla våra europeiska linjer, superkul!
  • Zanda
    Charlieellerså skrev 2017-12-08 20:02:41 följande:

Så härligt att höra. Vad spännande med ultraljud också. Ja, magont kan ju ha tusen andra orsaker. Förstår att oron finns men nu SKA det gå bra.

Jag mår ganska bra nu. Känner mig så tacksam att mensen kom dag 28 efter skrapning då det stökade med blödningsr och positivt gravtest ända fram till den kom. Trodde det skulle tjorva länge. Lite (eller ganska mycket) sorgsen nu när vi börjar närma oss tiden när vi skulle gått på RUL men försöker fokusera på ägglossning och nya chanser.

Förstår att det är oerhört skönt att kroppen kommer igång, härligt att det går åt rätt håll. Jag vet precis vad du menar, trots att jag är gravid igen tänker jag en del på den andra graviditeten och hur det skulle varit... Kommer nog alltid att undra vad det där var för en filur som vi aldrig fick träffa, kanske löjligt då det var så tidigt, samtidigt var det ändå början på ett barn, ett syskon till våra guldklimpar! <3
  • Zanda

Tjejer<3 Har inte hunnit vara inne här på några dar, usch vad jobbigt du haft det Elin, hur mår du nu?

Och ni andra, tänker mycket på er! Dags för ett till plus nu!

• Zanda

Hej tjejer! Skönt att höra att det går åt rätt håll för er med allt det jobbiga, även om det såklart tar tid innan man blir som vanligt igen... <3 Jag tycker fortfarande att det är jobbigt att tänka på vår majbebis, skulle varit dags för RUL nu ju...Har tid för tidigt UL på fredag, längtar så och hoppas på ett litet tickande hjärta<3 Kommer gå berätta för familj och släkt under jul, annars hade de fattat ändå, så skönt att ha sett lite liv först... Vaknade inatt av att jag hade en öm, svullen böld på ena låret och blev direkt livrädd för infektioner, blodförgiftning och annat, men den har redan börjat försvinna så hoppas att det inte är nån fara?!

Kram på er fina ni, hoppas ni har det riktigt julmysigt nu i veckan! <3

• Zanda

Kanon, är gärna mer osynlig för övriga världen med detta!

Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL