Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-11-13 09:12:55 följande:

Satt precis och funderade på detsamma. Så här ser mitt ut i dag. Jättestarkt. : (

Jag skulle ta ett test 4 veckor efter skrapning och höra av mig om det inte var negativt då.

Jag kan inte se ditt. Men du säger att det är ett jättestarkt streck.. jobbigt men bra att veta att du ska återkomma efter fyra veckor. Har det gått två veckor för dig nu? Min kropp påbörjade ju missfallet redan innan vi avbröt, det var ju därför jag hade så ont, så gissar att jag är nästan en vecka före dig i förloppet så kanske inte konstigt att mitt test är svagare.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-13 10:18:18 följande:

Jag blöder mindre i dag men känner att dessa starka test är psykiskt påfrestande.

Hur mår du i dag?

Jag mår ok. Försöker fokusera på jobb och familj och göra roliga saker och inte tänka på det här. Hur mår du nu?
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-15 14:49:39 följande:
    Jag blöder från och till. Det går något dygn emellan hör också. Nu är jag på gyn då det nu luktar illa och jag har tilltagande mensvärk med blödningarna. Hoppas att det inte krånglar med någon infektion nu....Har inte vågat ha sex heller då blödningarna kommit trots flera dagars uppehåll.
    Samma här. Det blöder lite av och till. Jag vågar verkligen inte göra något som man inte får göra när man blöder med tanke på att jag nyligen haft en infektion.

Charlie-hur mår du nu?
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-16 15:34:27 följande:

I dag är gravtestet fortfarande svagt positivt. Jag har molvärk och tog nu ett Äl-test-starkt positivt. Har haft bruna Äl-liknande flytningar i dag och ont på vänster sida. Därför testade jag igen. Blödde rödbrunt i går f.m men sedan inget mer. Nu till frågan; Vågar vi ha sex nu tro? Sim sagt har ju blödningarna haft uppehåll någon dag men inte varit så här bruna som flytningarna är nu. Är så rädd att gå någon infektion men vill inte missa en ev. ägglossning heller. Var ju på gyn och gjorde vul igår. De sa inget om att en Äl var på gång där men att jag hade någon lagom stor follikel. Förstår ju att jag måste avgöra själv om jag vågar ha sex trots att jag så nyss slutat blöda men det är så svårt. Frågan är om Äl-tester kan visa så positivt pga kvarvarande hcg trots att gravtestet är svagt.....

Vi har fått lite olika bud från olika läkare, den ena sa att man ska vänta till dess att man inte blöder klarrött längre (brunt är alltså ok). Den andra sa att vi ska vänta blödningen över men minst tre veckor. Båda sa dock att det ska gå minst en mens mellan för att minska risken för att få missfall på nytt.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-16 18:37:32 följande:
    Svårt med dessa olika bud. Blödde lite mer rödblandat igen nu så oavsett så får vi avvakta. Så drygt. Jag har ju även molvärk igen. Skönt att jag kollade upp det här i går känner jag.
    Ja, jag förstår att ni som kan vi försöka så snabbt som möjligt. Jag tror också jag har ägglossning nu men för vår del gör det ju tyvärr ingen skillnad.
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-17 07:19:27 följande:
    Då kanske vi törs börja igen eftersom jag aldrig riktigt blödit rött utan bara brunaktigt och så lite. Det som känns riskabelt är ju då att dina läkare sagt att man ska vänta minst en mens för att minska risken för missfall. Så lät det inte på den läkare och barnmorska jag pratade med. Känns ju lite knepigt eftersom min läkare sa att eventuella rester för mig(som inte blödit) skulle komma ut med nästa mens. Då känns det som om vi borde invänta den, men samtidigt sa han att tar det sig innan ( mot förmodan) så gör det inget och det är ingen större risk för missfall då än annars.
    Har du fått reda på när ni kan få försöka igen med IVF? Och har du fått svar på analysen av moderkakan?
    För mig skulle ju ett till missfall pga infektion innebära att vi hade slösat ett till fint embryo med potential att bli ett barn. Ni har ju varken infektion eller IVF att ta hänsyn till så jag skulle våga lita på de läkare du pratat med och försöka direkt. Tror min läkare är rädd för att det finns något infekterat kvar som kan störa en ev graviditet och vill helst att vi skulle vänta två menstruationer. Moderkaksanalysen dröjer ett par veckor men min läkare är övertygad om att det varken var fel på mig, fostret eller moderkakan utan att infektionen var den enda orsaken till missfallet. Vi kommer inte försöka få IVF nu direkt utan invänta åtminstone en mens. Har vi tur hinner vi innan jul.
  • vinterbebis12

Pratade med kliniken idag och de vill precis som läkaren som genomförde aborten vänta en cykel. Känns mer ok nu än innan. De embryon som finns i frysen har 50% chans vardera så har vi tur blir det en graviditet inom ett halvår. Om inte får vi börja ett till färskförsök med hormoner etc men det får vi ta då. Hur mår ni andra?

Charlie - blöder du fortfarande?
    Linnea- vågar ni försöka nu eller hur gör ni?
    Zanda- hur mår du?

Känns såå jobbigt att tänka på hur allt kunde ha varit. Skulle gå i v 16 i dagarna. Hur gör ni för att inte bli tokiga av alla tankar? Jag behöver något annat att fokusera på och har det men tankarna återgår hela tiden till det här...

• vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-17 23:13:04 följande:
    Känner verkligen igen det att tankarna hela tiden springer tillbaka till graviditeten som skulle varit. Sorg. Tack, jag blöder inte nu. Sista dygnet enbart brunt. Men som sagt tror jag även att jag kan ha haft en ägglossning redan nu då flytningarna hade exakt den karaktären och den molande värken suttit i några dagar. Gravtestet är svagt nu och Äl-teater jättepositivt i går kväll och svagare i dag. Hoppas kroppen är tillbaka på banan snart.

50%är en stor chans och gud vad jag hoppas att ni har en ny liten knopp som växer o din mage snart. Då är det väl bra att vänta en cykel om det är det man rekommenderar.
    Va skönt att du slutat blöda och att ÄL är på g. Ska du gå på något återbesök oavsett om det blöder eller ej?
  • vinterbebis12
    Zanda skrev 2017-11-18 00:20:27 följande:
    Låter ju väldigt hoppfullt ändå!

Jag mår bra, men tänker en hel del på det som kunde blivit då min nära vän och dessutom närmsta granne ska ha barn i april. Hade varit så kul att följas åt och sen hänga med bebisarna, och så mysigt just i maj, men så kan det ju bli ändå med viss fördröjning...

Håller med om att man kan bli galen av att tänka på allt som har graviditet att göra. Försöker njuta och ta dag för dag, men tycker mycket tid går att dagdrömma "ifall att" samt räkna dagar, först till ÄL och nu BIM...
    Va jobbigt att se din granne få större och större mage. Förhoppningsvis är du snart gravid igen, mycket talar ju för att det kommer att gå snabbt för er även denna gång. Jag håller tummarna :)
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-18 08:08:55 följande:
    Japp nu har vi gjort "det" en gång, igår. Kände att vi skulle börja våga försöka nu. Tror ju iofs inte att det är dags för ägglossning för mig än på flera veckor men nånstans måste man ju ändå försöka komma tillbaka till vardagen igen.
    Det är tufft att tänka på hur allt kunde ha varit. Precis som du säger så återkommer alltid tankarna dit hur man än bär sig. Jag känner mig starkare nu än för en vecka sen men ibland brister det.
    Härligt att höra att varje embryo har 50% chans att lyckas, det är ju ändå rätt stor chans.
    Inatt har vi bott på hotell för att skingra tankarna. Bara 8 mil hemifrån, men ändå. Skönt att göra nåt annat.
    Kramar på er alla
    Ja, 50 % är betydligt högre chans än för en genomsnittlig 39-åring. Får försöka trösta mig med det och hoppas att det går bra.

Va mysigt med hotell, kanske ett bra sätt att hålla tankarna borta från missfallet.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL