Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Tumvante skrev 2017-11-19 22:02:16 följande:
    Jag har själv blivit mer öppen, för jag har tröttnat på frågan ?är det inte snart dags för nr 2??.

Svar:.. jo då, men man kan inte knäppa med fingrarna, och vips ha ett syskon. Vi har mist 4 ggr bara i år så...?

...om inte annat tänker de nog efter innan de frågar någon annan.

Min mammagrupp från dottern, vet. Det är 5 mammor. Känner att vi är så öppna med allt. En är gravid nu. Men unnar henne det absolut.

Folk måste förstå att inte alla blir gravida i ett. Min mamma vet också... men inte svärmor, som också hintat lite. Hon försökte i 2 år med min man, så hon bör tänka sig lite om.

Det finns de som provar i över 11 år, har mist 10 ggr, och inte har ett enda barn :( vet en kvinna...
    Förstår dig,väldigt jobbigt att få alla frågor. Som du säger skönt att vara öppen så att man slipper frågor men det är alltid en avvägning för jag vill inte att alla ska veta att vi försöker. Var på ett café igår och hörde en konversation mellan några vänner där två kvinnor i 35-40årsåldern frågade sin vän i samma ålder om det inte var dags för en till snart. Så okänsligt oavsett om hon försöker eller inte.

Läser jag dig rätt att du haft fyra missfall? Har ni gjort någon utredning? Kram
  • vinterbebis12
    Tumvante skrev 2017-11-19 22:44:07 följande:
    1 MA och 3 biokemiska. Full igång med utredning. Har tagit nästan alla prov som finns känns det som... väntar svar på sista... gravid igen, ska ta blodprov för HCG imorgon. Ska se om det ökat som det ska. Är ej i behandling.
    Håller tummarna för att denna graviditet går bra. När fick du senaste MF/MA?
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 19:41:15 följande:

Hur har ni det i dag?

Har haft mer blodblandade flytningar och molvärk i dag. Obehagligt. Vill liksom bara att allt som har med ma ska vara över. Fortfarande svagt positivt gravtest.

Jobbigt. Samma för mig, Blodblandade flytningar. Jag hoppas lite att mensen är på g eftersom mina ÄL-tester stegrade förra veckan för att bli svaga i helgen. Bra att ditt test blir svagare och svagare.
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-20 19:50:36 följande:
    Känner igen känslan. Man vill bara att allt ska vara över så det blir lättare att blicka framåt.
    Själv känner jag ingenting men har inte testat med varken graviditetstest eller ägglossningstest ännu, då jag förmodar att hcg fortfarande är så pass högt att det ger utslag nu med. Väntar ett tag till.
    Däremot väntar jag svar på toxoplasma provet som togs för drygt en vecka sen.
    Idag när jag loggade in på 1177 på min journal stod det bara att provsvar inkommit och att konsultationsremiss är skickad idag. Undra va det innebär?!? Ska ringa på onsdag och fråga om jag inte hört nåt innan dess
    Vet inte vad det betyder men det kanske landad en förklaring i brevlådan i dagarna.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-20 21:17:46 följande:
    Jobbigt att dina blodblandade flytningar också hänger kvar. Hormonomställningarna spelar nog in en del i dem tänker jag då allt såg bra ut hos mig men att det ändå fortsätter. Hoppas att du går din mens snart och att väntetiden till nästa försök känns överkomlig. Tänk om vi kan få se varandra plussa på löpande band i den här tråden under vintern nu.
    Ja, vill verkligen ha min mens snart. Måste komma senast 30/11 om vi ska hinna med ett försök innan jul.
    Brukar ni alltid köra med ÄL-tester? Håller tummarna för ÄL snart för er som inte haft.
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-11-21 07:25:59 följande:
    Jag kör med Äl-tester och har gjort med förra barnet med. Vi får liksom inte till mys flera gånger i veckan i övrigt med tre kvälls och morgonpigga barn. Äl-veckan kan vi köra 7 dagar i rad. Även om det kan bli lite trist att det blir fokus på att få skaffa barn så är det ändå väldigt trevlig vecka oftast. ; )
    Förstår helt, tröttheten är på en annan nivå än innan barnen ????
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-21 15:49:59 följande:

Ingen toxoplasmainfektion enl provsvar, så nu vet jag det.

Skönt! Har de även testat om du har haft det (för då är man väl immun? Eller har jag missuppfattat?...)
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-21 20:36:37 följande:
    Det skulle synats på provet i så fall, så nej...jag har inte haft det tidigare heller.
    Ok, skönt att veta kanske?
  • vinterbebis12

Jag blir tokig på att tänka på att bli gravid hela tiden. Önskar jag kunde nöja mig med två barn och bara lägga ner. Inte värt att lägga så här mycket energi och tankar på att bli gravid...

• vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-11-22 09:37:44 följande:

Hur har era sambos/män tagit det här med missfallet?
    Här är det jag som är den känsliga och gråter medan min sambo redan från början var starkare och orkade se det som att det var bättre det hände nu än att barnet skulle födas och sen inte klara sig pga tex kromosomfel. Och det är ju sant, men i mig bor det en sån enorm sorg också att allt inte gick bra.
    Min sambo tänker lite mer att vi tar det som det kommer och att jag ska sluta tänka så mycket på det. Men det är tyvärr lättare sagt än gjort, när allt fokus för min del ligger på att bli gravid igen. Jag vet att det i många fall är bättre att sluta fokusera alltför mycket på det och att det ibland är större chans att det tar sig då, men hur i all sin dar slutar man med det?

Min man var mer fokuserad på att jag skulle klara mig än att fostret skulle klara sig. Han kan därför känna tacksamhet över att jag nu mår bra. Jag kan inte ha det perspektivet än utan sörjer det som inte blev och att vi skulle fått ett friskt barn i maj om det inte vore för infektionen. Han är heller inte lika stressad över att jag snart blir 40 och att vi måste försöka snabbt igen.
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL