För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
Klart du kommer att få göra det! Fokusera på lyckan över att se det där lilla knytet så kommer du närmre varje dag som går! <3
Hoppas att det är okej att jag joinar er! Är 32 år och har en dotter född juli -15. Innan hon föddes var jag säker på att jag ville ha syskon snabbt men hon visade sig vara en väldigt missnöjd bebis och vaknade 10-15 ggr per natt tills hon var 1,5 år. Det gjorde att vi valde att vänta med syskon. När vi väl kände oss redo tog det 5 månader med äl-test och intensivt försökande innan jag blev gravid. Lyckan var total! I vecka 8 hade jag en pytteliten blödning men på 1177 sa dom att det var fullt normalt. Förra veckan fick vi in i vecka 11 och jag valde att berätta för alla på jobbet pga att jag mått så dåligt och ville att dom skulle förstå varför jag inte presterade så bra. I fredags började jag blöda igen och igår fick jag bekfräftat att jag fått en MA i vecka 6. Känns så fruktansvärt att man gått alla dessa veckor med gravsymtom (har verkligen mått skit) och trott att allt är som det ska :( vi hade hoppats på en junibebis och nu hoppas vi att vi blir gravida snabbt (så fort kroppen gjort sitt med denna graviditet) så att vi hinner få ett syskon 2018!
Elinmariajosefin: känns som vi har det lite lika för tog 5 månaders intensiva försök för oss också innan jag blev gravid. Så känns dessvärre som det kan dröja lite nu med.
Blöder ungefär som en vanlig mens. Ska tillbaka på måndag och se om allt kommit ut. Känns overkligt på nåt vis, hur förklarar vi för 2,5 åringen att bebisen inte är kvar i mammas mage? Blir jag gravid igen kommer jag inte att våga berätta för någon förrän RUL är gjort...
Förstår att du ör orolig linnea12533 :( har du varit på nån efterkontroll tidigare för att se att allt är borta? Mina bröst ömmar också men jag har ju bara blödit sen i fredags så jag hoppas det beror på att allt inte kommit ut än. Man vill ju bara att alla symptom ska försvinna så att kroppen kan börja fungera normalt igen med äl och mens (eller rättare sagt utebliven mens pga graviditet)
Håller tummarna för dig Linnéa! Jag ska på återbesök på måndag. Bad om tabletter i söndags när jag va på gynakuten men dom ville vänta och säkerställa att jag inte var gravid i vecka 6 och att fostret fortfarande levde. Trots att jag vet att det är omöjligt då jag plussade 22/10 och vet med säkerhet att jag var i vecka 11. Mina blödningar har tilltagit nu så jag hoppas att kroppen fixar det själv.