• milja87

Sex efter Letrozol och Ovitrelle?

Jag och min man är oförklarligt barnlösa, och står i kö för IVF.

Den här månaden fick vi prova Letrozol och Ovitrelle. Jag åt Letrozol på dag 4-8 och på dag 10 var jag hos gynekologen och gjorde vul.

Jag hade då en äggblåsa som var 20 mm och fick hjälp att sätta Ovitrelle sprutan.

Läkaren sa till mig att det är störst chans samma dag och dagen efter. Detta var i onsdags så vi hade sex onsdag och torsdag.

Idag är det fredag och jag funderar lite på hur viktigt det är att ha sex idag också? Vi har försökt i snart 2 år så sex på schema börjar bli ganska jobbigt. Vi har tidigare i höst bestämt oss för att ha sex varannan dag, för att det inte ska kännas så ?påtvingat?. Min man ska dessutom på jobbmiddag ikväll...

Men jag tänker att det vore SÅ dumt att missa chansen bara för att vi inte har sex idag också..

Hur hade ni gjort? Sex imorgon förmiddag istället?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-10 12:13
    La denna i fel kategori av misstag, skulle ligga under ?oförklarlig barnlöshet?

• Svar på tråden Sex efter Letrozol och Ovitrelle?
  • Längtar efter en bebis

Kör när ni kan . Spelar ingen roll , med första barnet tog jag enkel kur pergotole + otriville sprutan blev gravid på en gång och då hade vi sex efter dagen då jag fick sprutan sen andra dagen på morgonen .

2 barnet försökte vi med 4 kurar då vi hade tajt scheman blev inget sex ibland så sket vi i det haha vi åkte på semester och whips när vi kommer hem upptäckte jag att jag va gravid tog inget i 2 månader men kroppen kom igång av sig själv

• Isathe
    milja87 skrev 2017-11-10 11:51:53 följande:

Jag och min man är oförklarligt barnlösa, och står i kö för IVF.

Den här månaden fick vi prova Letrozol och Ovitrelle. Jag åt Letrozol på dag 4-8 och på dag 10 var jag hos gynekologen och gjorde vul.

Jag hade då en äggblåsa som var 20 mm och fick hjälp att sätta Ovitrelle sprutan.

Läkaren sa till mig att det är störst chans samma dag och dagen efter. Detta var i onsdags så vi hade sex onsdag och torsdag.

Idag är det fredag och jag funderar lite på hur viktigt det är att ha sex idag också? Vi har försökt i snart 2 år så sex på schema börjar bli ganska jobbigt. Vi har tidigare i höst bestämt oss för att ha sex varannan dag, för att det inte ska kännas så ?påtvingat?. Min man ska dessutom på jobbmiddag ikväll...

Men jag tänker att det vore SÅ dumt att missa chansen bara för att vi inte har sex idag också..

Hur hade ni gjort? Sex imorgon förmiddag istället?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-10 12:13
    La denna i fel kategori av misstag, skulle ligga under ?oförklarlig barnlöshet?

Hur gick det? Blivit gravid?
  • tinis

Hej ! Hur har det gått?

Jag tog min spruta igår o vi kör på varje dag för att inte missa. 1.5 år har vi försökt o visst är det tråkigt med schemalagt sex men vill inte ha tagit massa medicin i onödan ;)

• Seb81

Hej!

Ja hur gick det? Gravid?

Jag är inne på 4:e kuren Letrozol nu & denna månad fick vi även ovittrelle. Jag tog den för 2 dagar sen och vi har haft sex sen dagen innan sprutan. Vi var på ul och läkaren hittade 2 mogna äggblåsor och varnade oss för tvillingar, de kommer släppa båda sa hon. Herre så spännande, vi är så spända och hoppas på en eller två julbäbisar. Vi har försökt i 2 år med ett missfall i ryggsäcken. Vi längtar så mycket och hoppas att 2018 börjar riktigt bra <3

Hur mår du tinis? Känner du något av sprutan? Själv har jag ont i högra äggstocken, där satt tydligen äggen. Det värker, drar och sticker! Känner mig allmänt uppsvälld och spänd över magen. Humöret är sådär oxå haha.

• tinis

Då är det snart dags för bim seb81?

jag har 3 dagar kvar till bim nu men tycker mig känna igen symptomen på mens. blir så uppgiven. Jag hade ett fint ägg onsdagen (18 stor) innan jul, tog sprutan på torsdagen o sex onsdag torsdag fredag o lördag. tycker att det booooorde ha fungerat. har köpt gravtest o tänkte testa imorgon även om det är tidigt. kände inga biverkningar av sprutan :)

så spännande med två ägg!!!! jag har haft 3 ägg 2 ggr o då fått "ligg-förbud". Håller alla tummar för er

• Seb81
    tinis skrev 2018-01-02 11:34:44 följande:

Då är det snart dags för bim seb81?

jag har 3 dagar kvar till bim nu men tycker mig känna igen symptomen på mens. blir så uppgiven. Jag hade ett fint ägg onsdagen (18 stor) innan jul, tog sprutan på torsdagen o sex onsdag torsdag fredag o lördag. tycker att det booooorde ha fungerat. har köpt gravtest o tänkte testa imorgon även om det är tidigt. kände inga biverkningar av sprutan :)

så spännande med två ägg!!!! jag har haft 3 ägg 2 ggr o då fått "ligg-förbud". Håller alla tummar för er

Jag vet inte när bim är för jag vet ju inte när jag fick äl... men jag tog Ovitrelle för 11 dagar sen. Väntar till helgen att testa. Läkaren sa att jag skulle testa 14 dagar efter sprutan. Jag känner mig inte det minsta gravid så jag tror inte att jag är det heller. Jag blir ärligt talat snart tokig! Tänkte att denna gång måste det ju ta sig med dessa stora potentialer... men jag könner igen mig i pms, svullen mage och att jag är lättskrämd & avsätter för allt. Det gör jag alltid innan mens konstigt nog haha! Det enda jag har är att det värker i nedre delen av magen och super ömma bröst!

Jag blir så himla lessen & vill att det ska bli mars nu så vi får ivf. Orkar snart inte mer.... :(
  • tinis

Jag var ju dum att testa både igår och idag (eftermiddag båda) och det var ju såklart negativit. BIM om 2 dagar. Det värker så i nedre delen av magen men kan itne säga om det är mensen eller nåt annat.

Hur stor är risken att man missar ägglossningen trots sprutan? Vi sexade 4 dagar i rad.. Dagarna kan verkligen inte gå tillräckligt fort nu alltså!!! Läkaren har dock rådit mig till att inte testa innan 4 januari.

Vågar du testa tidigt? Tänker om det är två befruktade så kanske hcgnivån stiger snabbare.

Det är en så sjukt jobbig kamp o stress detta och jag  förstår precis hur du känner. 
    Är detta ert första barn?

Jag o sambon har en dotter på 4 år, vi har försökt sedan maj 2016. Det var just då, efter att jag slutat med antidepp som vi bestämde oss för att få syskon men också då som jag märkte att min cykel rubbats. Från att ha gått om klockan med en cykel på 27 dagar så började den hoppa från 24-29 dagar. När det gått några månader av misslyckade försök så kontaktade jag vården. Dom näst intill skrattade åt mig då det bara gått 6 månader och trots att jag påpekade att min cykel änrat sig så fick jag liksom inte respons. Om jag bara fått gå o kolla mig tidigare så kanske vi sluppit kämpa så länge...

• Seb81
    tinis skrev 2018-01-03 16:36:52 följande:

Jag var ju dum att testa både igår och idag (eftermiddag båda) och det var ju såklart negativit. BIM om 2 dagar. Det värker så i nedre delen av magen men kan itne säga om det är mensen eller nåt annat.

Hur stor är risken att man missar ägglossningen trots sprutan? Vi sexade 4 dagar i rad.. Dagarna kan verkligen inte gå tillräckligt fort nu alltså!!! Läkaren har dock rådit mig till att inte testa innan 4 januari.

Vågar du testa tidigt? Tänker om det är två befruktade så kanske hcgnivån stiger snabbare.

Det är en så sjukt jobbig kamp o stress detta och jag  förstår precis hur du känner. 

Är detta ert första barn?

Jag o sambon har en dotter på 4 år, vi har försökt sedan maj 2016. Det var just då, efter att jag slutat med antidepp som vi bestämde oss för att få syskon men också då som jag märkte att min cykel rubbats. Från att ha gått om klockan med en cykel på 27 dagar så började den hoppa från 24-29 dagar. När det gått några månader av misslyckade försök så kontaktade jag vården. Dom näst intill skrattade åt mig då det bara gått 6 månader och trots att jag påpekade att min cykel änrat sig så fick jag liksom inte respons. Om jag bara fått gå o kolla mig tidigare så kanske vi sluppit kämpa så länge...

Nej vad tråkigt med negativa test... :( Vad testade du dig med? Digitala eller vanlig remsor? Digitala är känsligare. Min läkare sa att jag fick testa mig 14 dagar efter sprutan, inte tidgare. Ska testa i morgon men jag är helt hundra på att jag inte är gravid, bara känner det i hela kroppen. Jag har haft koll på tappen och den har suttit långt upp länge men nu börjar den glida neråt, så... jag tror vi går på en nit denna gång med... som vanligt! :/

Jag ver inte hur stor risken är att missa ägglossningen med sprutan, men om ni haft sex kring tiden så borde ni ha träffat den.

Min kropp för övrigt är som vanligt tycker jag... ömma bröst, väldigt svälld mage i mellanåt, gasig. Pms. Värken har avtagit, kommer ibland men inte alls mycket. Så nej, ingen bebbe i magen.

Detta är vårt första barn, men jag har barn sen tidigare och det har inte varit några problem med att skaffa barn. Dom kom ju fram på utredningen att det finns inga fel på mig utan min sambos vätska som spermierna simmar i är trögflytande vilket gör att spermierna inte kan simma lika lätt. Men han ska dricka massa vatten och det ska helt enkelt få dem att simma bättre tydligen. Jag vill bara ha mars/april nu så vi kan få börja med ivf :)

Vad tråkigt att de inte lyssnade på dig i tid... jag hoppas verklogen att ni snart får er lilla bäbis 3>
Svar på tråden Sex efter Letrozol och Ovitrelle?