tinis skrev 2018-01-03 16:36:52 följande:
Jag var ju dum att testa både igår och idag (eftermiddag båda) och det var ju såklart negativit. BIM om 2 dagar. Det värker så i nedre delen av magen men kan itne säga om det är mensen eller nåt annat.
Hur stor är risken att man missar ägglossningen trots sprutan? Vi sexade 4 dagar i rad.. Dagarna kan verkligen inte gå tillräckligt fort nu alltså!!! Läkaren har dock rådit mig till att inte testa innan 4 januari.
Vågar du testa tidigt? Tänker om det är två befruktade så kanske hcgnivån stiger snabbare.
Det är en så sjukt jobbig kamp o stress detta och jag förstår precis hur du känner.
Är detta ert första barn?
Jag o sambon har en dotter på 4 år, vi har försökt sedan maj 2016. Det var just då, efter att jag slutat med antidepp som vi bestämde oss för att få syskon men också då som jag märkte att min cykel rubbats. Från att ha gått om klockan med en cykel på 27 dagar så började den hoppa från 24-29 dagar. När det gått några månader av misslyckade försök så kontaktade jag vården. Dom näst intill skrattade åt mig då det bara gått 6 månader och trots att jag påpekade att min cykel änrat sig så fick jag liksom inte respons. Om jag bara fått gå o kolla mig tidigare så kanske vi sluppit kämpa så länge...
Nej vad tråkigt med negativa test... :( Vad testade du dig med? Digitala eller vanlig remsor? Digitala är känsligare. Min läkare sa att jag fick testa mig 14 dagar efter sprutan, inte tidgare. Ska testa i morgon men jag är helt hundra på att jag inte är gravid, bara känner det i hela kroppen. Jag har haft koll på tappen och den har suttit långt upp länge men nu börjar den glida neråt, så... jag tror vi går på en nit denna gång med... som vanligt! :/
Jag ver inte hur stor risken är att missa ägglossningen med sprutan, men om ni haft sex kring tiden så borde ni ha träffat den.
Min kropp för övrigt är som vanligt tycker jag... ömma bröst, väldigt svälld mage i mellanåt, gasig. Pms. Värken har avtagit, kommer ibland men inte alls mycket. Så nej, ingen bebbe i magen.
Detta är vårt första barn, men jag har barn sen tidigare och det har inte varit några problem med att skaffa barn. Dom kom ju fram på utredningen att det finns inga fel på mig utan min sambos vätska som spermierna simmar i är trögflytande vilket gör att spermierna inte kan simma lika lätt. Men han ska dricka massa vatten och det ska helt enkelt få dem att simma bättre tydligen. Jag vill bara ha mars/april nu så vi kan få börja med ivf :)
Vad tråkigt att de inte lyssnade på dig i tid... jag hoppas verklogen att ni snart får er lilla bäbis 3>