• tinis

Sex efter Letrozol och Ovitrelle?

Hej ! Hur har det gått?

Jag tog min spruta igår o vi kör på varje dag för att inte missa. 1.5 år har vi försökt o visst är det tråkigt med schemalagt sex men vill inte ha tagit massa medicin i onödan ;)

• tinis

Då är det snart dags för bim seb81?

jag har 3 dagar kvar till bim nu men tycker mig känna igen symptomen på mens. blir så uppgiven. Jag hade ett fint ägg onsdagen (18 stor) innan jul, tog sprutan på torsdagen o sex onsdag torsdag fredag o lördag. tycker att det booooorde ha fungerat. har köpt gravtest o tänkte testa imorgon även om det är tidigt. kände inga biverkningar av sprutan :)

så spännande med två ägg!!!! jag har haft 3 ägg 2 ggr o då fått "ligg-förbud". Håller alla tummar för er

• tinis

Jag var ju dum att testa både igår och idag (eftermiddag båda) och det var ju såklart negativit. BIM om 2 dagar. Det värker så i nedre delen av magen men kan itne säga om det är mensen eller nåt annat.

Hur stor är risken att man missar ägglossningen trots sprutan? Vi sexade 4 dagar i rad.. Dagarna kan verkligen inte gå tillräckligt fort nu alltså!!! Läkaren har dock rådit mig till att inte testa innan 4 januari.

Vågar du testa tidigt? Tänker om det är två befruktade så kanske hcgnivån stiger snabbare.

Det är en så sjukt jobbig kamp o stress detta och jag  förstår precis hur du känner. 
    Är detta ert första barn?

Jag o sambon har en dotter på 4 år, vi har försökt sedan maj 2016. Det var just då, efter att jag slutat med antidepp som vi bestämde oss för att få syskon men också då som jag märkte att min cykel rubbats. Från att ha gått om klockan med en cykel på 27 dagar så började den hoppa från 24-29 dagar. När det gått några månader av misslyckade försök så kontaktade jag vården. Dom näst intill skrattade åt mig då det bara gått 6 månader och trots att jag påpekade att min cykel änrat sig så fick jag liksom inte respons. Om jag bara fått gå o kolla mig tidigare så kanske vi sluppit kämpa så länge...

Svar på tråden Sex efter Letrozol och Ovitrelle?