• Loomi

Vi som är beräknade i Juli -18!

Hej!

Här är en som precis plussat! Testat två gånger för säkerhets skull och jo - jag är gravid!!

Tredje gången gillt stämde för oss och i morgon på fars dag kommer blivande pappa få världens finaste fars-dag-present, veta att han ska bli pappa!

BF är ca 23 juli! Fler som är beräknade i juli och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som är beräknade i Juli -18!
  • Loomi

Hej på er alla & välkomna! Vad kul att vi blivit så många!

• Loomi
    eriwag skrev 2017-11-11 22:05:14 följande:

Heej!

Tror jag svarade dig i en annan tråd, men kan skriva här oxå. Kul att vara med i en helt ny tråd. :)

Jag plussade oxå idag. Mitt fjärde barn om allt går som det ska. Blev väldigt chokad, men det ska bli mysigt :) dock kan jag redan nu känna lite ångest till mina tre andra barn att de får ett till syskon att slåss om uppmärksamheten med. :)

Hur känner Du?

Jag är bara så glad, förväntansfull, lycklig! Min dotter fyller 4 i oktober nästa år så det kommer skilja nästan 4 år mellan de två, känns som en bra åldersskillnad när jag tänker efter. Min flicka är då ganska ?stor? men det skiljer ändå inte så mycket i ålder... känns perfekt!
  • Loomi

Hej! Hur mår alla nu?

Jag är ju bara i v 4+1 så säkert lite tidigt med symptom ännu... bara ömma bröst än så länge!

När/ hur tidigt berättar ni för nära & kära?

• Loomi
    Ella123 skrev 2017-11-19 21:10:40 följande:

hej alla! Vad kul att få läsa lite om era historier. Jag är också gravid, men ändå super orolig att få ett missfall. Är det någon som varit med om liknande?

Jag är gravid i vecka 7+3 (enligt barnmorska, räknat på senaste mensen)). För 3 dagar sedan fick jag blödningar som går upp och ner. Blödningarna kan bli så mycket så att det rinner när jag går på toan. Annars väldigt likt en mens. Jag skulle ha min mens nu egentligen.

Jag blev orolig och fick göra ett vul. På vul visade det sig att fostret är utvecklat som i V5+5. Alltså nästan 2 veckor mindre. Hjärtat slog och annars såg det bra ut. Men blödningarna fortsätter.

Bör jag vara orolig för missfall? Är det någon som har varit med om liknande? Jag blir så orolig.

PS, första barnet.

Hej!
    Fy det låter inte roligt alls, att du blöder! Har du ont också? Vad sa dom om blödningarna när du gjorde VUL?

Vågar faktiskt inte svara på risken för missfall.... Dock hört att man kan blöda i början av graviditeten och att det ändå går hur bra som helst och en frisk bebis föds! Hoppas såklart på det! Kram!
    beso skrev 2017-11-20 10:07:43 följande:

Nu e jag orolig..är på bim +3 och kissade på stickan efter att bara håll urinen inne i 2h ca..men strecket e lika svagt som för 6dagar sedan.. Vet att man ska hålla i minst 3-4h..samt att mitt hcg är som starkast runt 11.00.

Vad tror ni är det kört är livrädd nu! :( :(

Jag tror inte det är kört! Du hade ju bara hållit dig 2 timmar... Har du tagit digitalt med veckoindikator? Eller testat på morgonurin?
  • Loomi

Och hej alla! Har inte hunnit vara inne och skriva så mycket.. Massa jobb och ja, livet ni vet.

Är i v 5+1 idag. Känner inte så mycket symptom förutom att det molar mycket, känns som mensvärk och brösten är redan större och ömma. Inte fått något illamående ännu (tack och lov).

Hur mår ni andra? Vilken vecka?

Svar på tråden Vi som är beräknade i Juli -18!