Inlägg från: Mrsbeedee |Visa alla inlägg
  • Mrsbeedee

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hejsan! Jag har precis tagit ett gravtest men vet inte hur jag ska tolka det. Jag kan se två streck utan att vinkla på testet men det kanske är ett spökstrek. Vad är ett sprökstreck egentligen? Idag är jag äl+10 vet att jag hade äl den 21nov då jag var hos gyn d. Var på kontroll för att se om om jag behövde skrapas efter missfall förra månaden. Jag och min man hade sex dagen innan alltså den 20e utan att jag hade någon aning om att man kunde få äl så snabbt efter ett missfall. Hursomhelst vill jag nu veta om jag verkligen är gravid eller inte. Skulle ni vilja hjälpa mig? Uppskattar all hjälp!

• Mrsbeedee

Hej vill oxå vara med i hemliga gruppen på facebook. Kan fösöka skicka pm till dig let it rain. Annars kanske du kan skriva pm till mig så svarar jag. Tack på förhand!

Förresten så var det positivt test ovan. Plussade idag igen md ett tydligare plus ????????????????????????????

• Mrsbeedee
    sofiaaa91 skrev 2017-12-03 05:55:44 följande:

Hej

Jag plussade nyss med clearblue efter några svaga test i några dagar :)

Jag är 26 år och bor i Halland,

Vill också gärna va med i FB gruppen, men skriver gärna inte min mail, vill du skicka PM till mig?

Lite olika BF, senaste mensen 3/11, Preglife säger 9/8, FF 14/8 (enligt FF ägglossning 21/11)

Grattis!!! Jag har också bf den 13 aug

Har du barn sen tidgare? Symtom?

Sj har jag 2 barn. Mår riktigt illa emellanåt.

Kramper Och gasig ect.
  • Mrsbeedee
    Harmoni1 skrev 2017-12-03 10:34:32 följande:

Va mysigt! Vi är beräknade mitten av augusti och då blir det vårt tredje barn.. bock va de helt oplanerat också så mannen är i chock och inte så positiv till detta tyvärr ..

Grattis! Jag har bf den 13 aug. Blir tredje barnet här med!

Min gubbe är oxå chokad då vi nyligen fått missfall och ingen av oss visste att man kunde få äl som vanligt efter ett missfall. Jag är nog oxå väldigt chockad men båda är vi överlyckliga trots överraskningen. Din guuube kommer nog över chocken snart och blir supertaggad istället ska du se. All lycka till er och grattis än en gång!
  • Mrsbeedee

Vill också vara med i fb-gruppen! Vill dock inte skriva min mail här då jag inte vill att någon jag känner ska känna igen mailadressen. Snälla pma mig så jag kan skicka min mailadress. Tack!

• Mrsbeedee
    ensamärstark skrev 2017-12-04 06:46:54 följande:

Jag tänkte på..

Hur tänker ni kring kaffe och sex tidigt i graviditeten?

Jag är nojig och sippar kanske på EN kopp under hela FM. Sen inget mer på hela dagen. Förr drack jag kanske tio koppar om dagen!

O sex... jag har inte vågat ännu! Haha jag menar han slår ju emot tappen ganska hårt o tänk om det händer något?

Hej!

Här håller jag mig till green tea eller varmt vatten med honung i ist för kaffe. Brukade hälla i mig minst 2 koppar kaffe innan.

Vad gäller sex så har jag själv varit nojig och är det fortfarande. Vi har haft sex iaf och allt har känns bra mår frtfarande lika illa och känner kramper o alla symtom som jag tidigare känt. Det ska vara helt ofarligt att h sex enligt vad jag har fått höra.

Så länge det känns bra för dig är det väl ba att köra på.
  • Mrsbeedee
    Let it Rain skrev 2017-12-04 09:32:54 följande:

Jag dricker ingenting med koffein i (alltså inte ens svart/grönt te eller Cola) och mannen har heller inte gjort det under 3 mån innan vi började försöka eftersom det är så lång tid det tar för spermierna att nybildas. (Finns forskning på att MF-risken ökar nästan lika mkt om mannen dricker koffein.)

Jaha det var något nytt för mig. Bra att veta. Själv dricker jag 1 kopp grön te eller kokvatten med lite honung i. Ska nog försöka undvika att dricka det dagligen då.

Förresten skulle du kunna pma mig så jag kan ge dig min mailadress. Vill hemskt gärna vara med i facebookgruppen
  • Mrsbeedee
    Let it Rain skrev 2017-12-04 14:24:25 följande:

Jag är lite hardcore, det är jag medveten om. Men för min del känns det viktigt att avstå ifrån det. Rött te dricker jag dock massor av. :)

PM kommer!

Det är nog bäst att avstå som du gör. Ta det säkra före det osäkra dvs.

Gott med rött te. Själv har jag nyligen fallit för bara honungsdroppar

Kankse ska sluta dricka grönte och enbart dricka lite med honungste framöver.

Tack för pm!
  • Mrsbeedee
    ensamärstark skrev 2017-12-04 20:01:06 följande:

Plussade med första digitala idag :) hade säkert fått positivt på digitalt innan men det känns så härligt o se ordet ploppa upp!!

Äl+11 idag!

Bokade föresten ett VUL idag på en privat gynmottagning den 2 januari :) kommer vara i vecka 7+5 då

Stort grattis! Känns så skönt att få bekräftelse. Jag har använt mig av stickor, 6st för att vara exakt hahah. Alla är positiva vissa svagare än andra men det blev allt tyfligare linjer för var dag så det är ju ett plus jag tänkte köpa mig ett clear blue test men ska på cellprovtagning nästa vecka och kommer då kunna få det svart på vitt om jag har en liten knodd där inne

Är ju redan helt hundra men alltid så trevligt med en klar bekräftelse. Lycka till!
  • Mrsbeedee
    tempnörden skrev 2017-12-06 06:57:52 följande:

Ska du testa hos barnmorskan när du ska göra cellprovet? eller hur ska du få veta menar du? Nyfiken :)

Inte för att skrämma upp dig, men på cellprovet så skrapar de ju på insidan av livmodertappen och det kan blöda efteråt. Jag hade inte gjort det om jag var gravid. Men det är ju jag ;)

Hej! Nej jag ska inte genomföra cellprovtagningen men ska gå dit för att göra ett tidigt vul. Har redan ringt och fått det ändrat. tack för omtanken
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018