Inlägg från: tempnörden |Visa alla inlägg
  • tempnörden

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Grattis till alla plus!

Gravid med mitt andra, ettan är 13 månader. Vi har försökt sen juni och i lördags fick jag ett positivt test!

Beräknat till 6 augusti. Här inte skrivit in mig än.

Får ringa snart kanske :)

Har upplevt ett MA, 2015. Så visst är det läskigt nu men jag känner symptom så jag håller tummarna att allt går som det ska!

• tempnörden

Livsmedelsverket säger max tre koppar om dagen, (motsvarande fyra koppar te)
    Och som fler skriver här uppe; cola och energidrycker innehåller också koffein men jag vet inte hur mycket.
    Men jag håller mig till max tre och vissa dagar färre.

• tempnörden
    Mrsbeedee skrev 2017-12-04 20:12:10 följande:
    Stort grattis! Känns så skönt att få bekräftelse. Jag har använt mig av stickor, 6st för att vara exakt hahah. Alla är positiva vissa svagare än andra men det blev allt tyfligare linjer för var dag så det är ju ett plus jag tänkte köpa mig ett clear blue test men ska på cellprovtagning nästa vecka och kommer då kunna få det svart på vitt om jag har en liten knodd där inne

Är ju redan helt hundra men alltid så trevligt med en klar bekräftelse. Lycka till!
    Ska du testa hos barnmorskan när du ska göra cellprovet? eller hur ska du få veta menar du? Nyfiken :)
    Inte för att skrämma upp dig, men på cellprovet så skrapar de ju på insidan av livmodertappen och det kan blöda efteråt. Jag hade inte gjort det om jag var gravid. Men det är ju jag ;)
  • tempnörden
    mkess skrev 2017-12-11 10:52:05 följande:
    Jag stannar! :) Men vi kanske ska skapa en ny tråd specifikt för oss som vill stanna kvar här på fl?
    Ja det kanske man skulle kunna göra!

Annars så droppar nog alla facebookare av här efter ett tag ;)
     Men säg till om du skapar en ny tråd så hakar jag på!
  • tempnörden
    JScar skrev 2017-12-12 22:23:35 följande:

Hej!

Är ny här men följt vissa trådar genom åren då barnlängtan varit stor. 31 år och nu äntligen gravid.. är ju dock tidig med 6-7 veckor men är så glad ändå. Alla förkortningar gör mig otroligt förvirrad men har dock listat ut BF som ska förhoppningsvis då ske i början av augusti. Bor utanför Göteborg men ska efter sommarn flytta till Värmland.. Karlstad trakten... kanske finns någon annan här som bor i Karlstad eller närheten:)

Inte Karlstad men vi har närmre till Karlstad än Göteborg iaf ;)
  • tempnörden
    JScar skrev 2017-12-13 10:52:39 följande:
    Hej! Var bor ni då?

Jag har inget klart boende ännu, kan tänka mig Kristinehamn, Säffle, Skattkärr, Forshaga.
     Jag skriver inte ut det här helst ;)

Någon mer som ska göra KUB?
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018