Inlägg från: mamman1990 |Visa alla inlägg
  • mamman1990

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Johanna135 skrev 2017-12-12 10:12:03 följande:

Jag plussade igår, födelsedagen är beräknad till den 20 augusti. Så väldigt.tidigt, nervös för missfall, pga tidigare erfarenheter. Men hoppas! 1a barnet. Är 30 år. Jag stannar gärna här och skippar facebook :)

Hej Johanna135. Jag plussade också igår och är också beräknad till 20 augusti :D 2a barnet för mig och känner mig oroligare för missfall. Vi har haft sån tur både gångerna att det känns för bra för att vara sant!

Håller tummarna för dig :)
  • mamman1990
    Johanna135 skrev 2017-12-12 19:46:59 följande:
    Åh vad fint att vi har samma dag! Jag är glad för varje toabesök som är rent from blod :(. Hoppas så för oss två. Vågar inte riktigt tro att det är sant ännu, för pallar inte besvikelsen om det blir ett missfall.. Vi började försöka i september och har blivit gravida men fått missfall varje månad, 2 grr, så hoppas att denna stannar. Iih. 20 augusti känns som en mycket bra dag, visst?
    Jag har ju ett barn sen tidigare och i.o.m. att den graviditeten flöt på utan problem (och jag dessutom blev gravid på första försöket) så känns det som att det inte borde gå den här gången för jag vet ju att missfall är så vanligt. Men vi får nog bara ta en dag i taget, förstår ju att du är extra nervös i o m dina tidigare missfall!

20 augusti känns som en bra dag jo nu håller vi  tummarna Baby
  • mamman1990
    caisv skrev 2017-12-14 08:53:18 följande:

Hejsan,

Jag fick positivt på stickan i förrgår, och BF (enligt NC- appen som är boven i dramat här..) 20/8. Det är min första graviditet, är 24 år och i mitten av mina 5 åriga studier, så det kommer nog bli en del pusslande framöver, men min sambo och jag har ändå bestämt oss för att behålla barnet, det hela är mycket nervöst kan man ju lugnt påstå haha. Tror inte jag har fattat vad som hänt än, men nu gäller det väl att hålla tummarna att allt går bra :) 

Hej caisv!
    Jag fick mitt första barn när jag var 25 och var också mitt uppe i mina studier. Även om det är tufft så kommer ni att fixa det. Plussade med mitt andra barn i måndags och har också 20/8 som beräknat datum :)

Håller tummarna för er, försök att inte panikera även om det är helt normalt med olika sorters känslor :)
  • mamman1990
    Entriss skrev 2017-12-13 23:00:28 följande:

Hej!

Vågar också hoppa in här med BF 17 augusti. 
    SÅ himla spänd och förväntansfull inför den här graviditeten som förhoppningsvis slutar med att vi får vårt tredje barn <3
    Känns så overkligt det här eftersom jag plockade ut spiralen för en månad sen idag.  Det är inte klokt egentligen!? Var inte beredd att det skulle gå så fort men känner mig otroligt tacksam och ödmjuk <3

Grattis Entriss, det gick snabbt för mig också att bli gravid med andra barnet, så det känns nästan lite för bra för att vara sant :)
  • mamman1990

Har alla stuckit till facebook nu eller blir någon kvar här? DrömmerFörvånad

Jag har BF 20.8 och hänger hellre här vid FL... 

• mamman1990
    Birritus skrev 2017-12-20 09:45:38 följande:

Ger mig im i denna tråden nu. Plussade i går på äl +9 så nu håller jag tummarna hårt att d går vägen.

Första barnet och är 32 Sambon e jätte orolig på alla risker å faror m att vara så "gammal" vid första barnet

Han nojar över allt just nu att vi bor förlitet att barnet ska vara skadat osv bet inte riktigt hur ja ska lugna honom. Ja e lite mer att d löser sig i slutändan och e lite mer lugn på den fronten.

Ps hur berättade ni för familjen och vänner? Vet inte alls hur ja ska våga säga ngt tror alla e inställda på att ja e en sån där som inte vill ha egna barn för jag inte pratar om d ngr nämnvärr

Vi berättade tidigt för släkt och vänner när vi väntade vårt första barn. Blev så himla glada över +et på första försöket så närmsta familj fick veta i v.5, andra släktingar och vänner i v.8-10. Tror folk blev förvånade men glada eftersom vi fortfarande pluggade då. Till föräldrarna gav vi gravstickan i present Flört

Den här gången plussade vi också på första försöket (vad är oddsen för det liksom?!) och jag är mycket mer nojjig att något ska gå fel. Känns som att vi haft det för lätt när man vet hur andra kämpar...

Så jag tror vi kommer avvakta till efter v.12, om ingen märker tidigare förstås under julhelgen.. Jag är betydligt mer svullen nu än under förra graviditeten. Är liksom i v 5+2 nu och jag ser ut som jag gjorde i v.14 med förra bebisen...
  • mamman1990
    3hjärtan skrev 2017-12-20 09:35:33 följande:

Jag e kvar här. Tar hellre en fb grupp när jag kommit en bit i graviditeten

Känner samma!
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018