Birritus skrev 2017-12-20 09:45:38 följande:
Ger mig im i denna tråden nu. Plussade i går på äl +9 så nu håller jag tummarna hårt att d går vägen.
Första barnet och är 32 Sambon e jätte orolig på alla risker å faror m att vara så "gammal" vid första barnet
Han nojar över allt just nu att vi bor förlitet att barnet ska vara skadat osv bet inte riktigt hur ja ska lugna honom. Ja e lite mer att d löser sig i slutändan och e lite mer lugn på den fronten.
Ps hur berättade ni för familjen och vänner? Vet inte alls hur ja ska våga säga ngt tror alla e inställda på att ja e en sån där som inte vill ha egna barn för jag inte pratar om d ngr nämnvärr
Vi berättade tidigt för släkt och vänner när vi väntade vårt första barn. Blev så himla glada över +et på första försöket så närmsta familj fick veta i v.5, andra släktingar och vänner i v.8-10. Tror folk blev förvånade men glada eftersom vi fortfarande pluggade då. Till föräldrarna gav vi gravstickan i present
Den här gången plussade vi också på första försöket (vad är oddsen för det liksom?!) och jag är mycket mer nojjig att något ska gå fel. Känns som att vi haft det för lätt när man vet hur andra kämpar...
Så jag tror vi kommer avvakta till efter v.12, om ingen märker tidigare förstås under julhelgen.. Jag är betydligt mer svullen nu än under förra graviditeten. Är liksom i v 5+2 nu och jag ser ut som jag gjorde i v.14 med förra bebisen...