• Isathe

GRAVID BF AUGUSTI 2018

ensamärstark skrev 2017-12-28 08:04:26 följande:

Precis :)

Jag bokade ett privat tidigt VUL nu på tisdag den 2/1 eftersom jag har två missfall i bagaget samt tvillingar sedan innan så vi vill se hur det står till därinne :)

Kub ultraljudet ska jag göra den 5/2 :) jag mår som en påse skit rent ut sagt ! Haha, trött illamående, humörsvängningar dygnet runt typ . Du då?? :)

Jag har också bokat tidigt vul ska dit 11/1 och är då på 7+3 tror jag. Är ganska orolig att man inte ska se något
  • Isathe
    Inasim skrev 2017-12-28 16:35:11 följande:

Hur mår ni? Är nu på 5+3 enligtnaturalcycles och preglife visar 6+1 ( den går väl efter senaste mensen 16/11) hade dock ägglossning den 2/12. Beräknad Till 27/8. Ska till barnmorskan den 11/1 sen bokade jag en privat ultraljud till den 12/1, orkar inte vänta till februari :D

Hej!

Jag är också på 5+3 idag enligt preglife, men hade ägglossning lite senare så kanske någon dag mindre men räknar såhär fram tills ul. Jag mår hur bra som helst, känner mig inte gravid och blir lite orolig. Har bokat tidigt ul 11/1 och hoppas så att man ska se det lilla hjärtat ticka då.
  • Isathe
    Let it Rain skrev 2017-12-28 21:47:38 följande:

Att inte känna sig gravid behöver inte innebära att något fel. Jag kände inte några som helst symptom med min förra, och allt gick ändå jättebra. Känner väldigt lite denna gång också.

Tack för peppen!! Vill ju känna massor så man fattar att man är gravid liksom. Men ska väl egentligen bara njuta av att inte känna något än
  • Isathe
    Let it Rain skrev 2017-12-29 08:55:40 följande:

Denna graviditet fick jag inte symptom förra i typ vecka 9, och jag har varit på UL och allting såg fint ut med ett tickande hjärta. :)

Härligt å höra!! ska på vul i vecka 7+ om två veckor
  • Isathe
    ensamärstark skrev 2018-01-02 20:13:51 följande:

Idag i vecka 7+5 fick vi se en fantastisk liten varelse med fint hjärta i min mage :D

Åååå grattis!! Jag ska på vul nästa torsdag är någonstans mellan 7+0 och 7+3. Hoppas också på att se ett friskt litet hjärta
  • Isathe
    any19877 skrev 2018-01-02 22:06:54 följande:

Hej och grattis till alla! Jagbordd vara i v 6+6 idag men på vul såg läkaren bara hinnsäck och gulesäck och inget embryo , har någon varit i samma sits? Visst borde de kunna se embryo nu?

Oj jobbig sits. Men vad sa läkaren om det? Fått ny tid för nytt vul?
  • Isathe

Ååå att få läsa om alla som varit på vul och sett sina små!!

Jag ska iväg på torsdag nästa vecka, känns som en evighet dit!!!

• Isathe
    any19877 skrev 2018-01-03 15:08:10 följande:

Har varit där idag och vi fick se ett foster på 4 mm och hjärtat slog.Verkar att befriktbibgen skedde senare än jag trodde. Hoppas bara embryon utvecklas vidare nu:)

Åå skönt att läsa. Hur långt gången uppskattar dom att du är?
  • Isathe
    3hjärtan skrev 2018-01-05 12:09:25 följande:

Vul idag med tickande hjärta och liten som sprattlade.

V10

Ååå grattis!!

Jag väntar med skräckblandad förtjusning till torsdag nästa vecka. Då ska vi på vul. Bör vara någonstans 7+ då och hoppas på att man ser hjärtat då
  • Isathe

Var på vul igår, var så himla nervös innan så jag började fundera på varför vi hade bokat den där tiden.

Men, där kunde man se det lilla lilla hjärtat slå. 9,7 mm var den lilla ärtan. Hon flytta tillbaka mig från 7+3 till 7+0, jag misstänkte de dock själv då alla appar utgår från senaste mensen och att cyklarna är 28 dagar och mina har varit 31 dagar ungefär.

Nu håller vi alla tummar och tår att den där lilla ärtan vill stanna till slutet av augusti.

• Isathe

Känner mig också mest tjock, ska på rul om 2 veckor och räknar ner. Orolig att man ska se några fel på den lilla eller att den inte lever alls....

• Isathe
    998877 skrev 2018-05-14 17:16:45 följande:

Tjejer hur mycket har ni gått upp och vad är ni i för vecka? Vad vägde ni innan ni blev gravida?

Jag är i vecka 25+2 och har sedan jag plussat gått upp 4-5kg.
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018