• LisaKMB

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej alla! Jag hoppar gärna in här om det är okej. Är gravid med tredje barnet, bf 23/8 enligt tidigt ultraljud. Har en 4,5-åring och en 2-åring här hemma. Är själv nyligen fyllda 35 år och bor i Blekinge. Ska försöka läsa i kapp här i forumet. Hoppas ni alla haft en hanterbar graviditet så här långt!

• LisaKMB
    kaeg skrev 2018-02-26 07:34:21 följande:

Intenuintesåhär - Kul! Känns lång väntan bara. När hade ni bf?

Hur har ni det med fosterrörelser? Börjar bli nojig och tycker att jag borde känna mer. Känner inget konkret nu, (kände mer fladder tidigare ) och undrar om det är för jag har mer ursprungsvikt ?vaddering? denna gång eller om något är fel. Borde ju i princip kännas utanpå nu. Men vet inte heller hur moderkakan ligger denna gång. Hur har ni det? Min bm på sportlov denna vecka men vet inte om kag borde kolla upp detta för att lugna mig själv.

Du behöver säkerligen inte oroa dig! Är ju så olika det där. När jag var gravid med mitt första barn kände jag inget förrän vecka 21-22 och då låg moderkakan i framvägg. Tvåan i magen kände jag runt vecka 15 (moderkakan i bakvägg). Nu med nummer tre har jag anat något ibland men är inte helt säker, är i vecka 15. Vilken vecka är du i?
  • LisaKMB
    Intenuintesåhär skrev 2018-02-28 20:22:26 följande:

För att lugna er andra med samma oro som jag, var hos barnmorskan idag. Kände sådan oro att jag faktiskt betalade för ett privat ultraljud. Ett pickande hjärta och en liten lat men levande varelser där inne. Att jag inte kände något var inte alls märkligt sa hon. Alla känner inte snabbare vid andra barnet, det är individuellt.

Puh.

Skönt att allt såg bra ut! Är själv orolig nu. Känner ingenting. Tyckte jag kände fladder för några dagar sedan men inget nu. Går in i vecka 16 imorgon. Får väl snällt vänta tills RUL den 22/3. Nojigt!
  • LisaKMB

Även jag har låga depåer visade det sig när jag var hos barnmorskan för några veckor sedan. Behöver dock inte börja äta järntabletter förrän i vecka 20 (är i vecka 16 nu). Vill egentligen inte ta tabletter för min mage mår inte bra alls. Kör stenhårt med järnrika livsmedel istället.

Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018