• Solen2

GRAVID BF AUGUSTI 2018

e.l.s skrev 2018-02-24 19:42:39 följande:

Asså jag måste bara fråga, är det bara jag som är så sjuk nojjig vad gäller mat?! Jag håller på bli galen. Jag tror det finns listeria i allt nu förtiden å googlar man är det ju livsfarligt för då vågar man inte äta nått i kylskåpet. Står att listeria sprids i kylskåp å kan finnas på frukt å grönsaker å man måste vara noga med å skölja allt å förvara allt på visst vis å tvätta händer ofta. Sedan blir de inte bättre när man läser att det kan finnas på redskap som man inte diskat ordentligt å man kan få i sig de på så vis. Jag tror fasiken att jag ibland diskar en gryta typ 4 gånger innan jag kan laga mat med den.

Är det någon annan som känner denna oro som jag gör?

inte alls i samma utsträckning. Men i början kändes man sig lite ovan men nu i v15 tycker jag man lärt sig i det stora hela vad jag kan äta eller inte. Känner mest att kött som man bjuds på är det svåraste. Då kan det vara svårt att avgöra om det är över 70grader.

Annars så är självklart hygien viktigt men det tycker jag vi är bra på här hemma sen tidigare.

Lycka till med hanteringen av din oror, du kanske kan få någon samtalskontakt via BM som kan hjälpa dig.
  • Solen2
    Intenuintesåhär skrev 2018-03-08 12:23:00 följande:

Förlåt att jag helt resolut byter ämne men jag fick precis veta att jag har GBS. Pratade en stund med min barnmorska men blir inte mycket klokare för det. Står fortfarande inte vad det innebär och varför just jag har det om det nu inte smittsam.

Är det någon annan som har det eller har haft det vid tidigare graviditeter?

Känner inte till GBS, vad är de för något?
  • Solen2
    kaeg skrev 2018-03-15 20:08:31 följande:

Hur mår ni?

Var på RUL idag och allt såg bara bra ut även om den lilla bullen där inne inte var helt samarbetsvillig... bf 11/8 blev det uträknat till.

Åh, vad härligt. Själv så är det 2v kvar till RUL.

Känner mig mest tjock och ingen direkt mage.

Hur är det för er andra?
  • Solen2
    Intenuintesåhär skrev 2018-03-15 21:29:21 följande:

Rätt bra faktiskt. Känner mig också tjock och valrossaktig men sedan står man där naken framför spegeln och tänker att jovisst är man gravid, sådan kula skapas inte av enbart chips.

Är det ditt första barn?

Rul på tisdag nästa vecka, längtar!

Ja, det är första. vi har längtar i 3,5år så detta är en liten ivf bebis. (4 omgångar ivf tog det). Så allt känns lite overkligt.
  • Solen2
    Isathe skrev 2018-03-16 08:08:57 följande:

Känner mig också mest tjock, ska på rul om 2 veckor och räknar ner. Orolig att man ska se några fel på den lilla eller att den inte lever alls....

Det är jag mest orolig för också, att den inte ska leva.
  • Solen2
    Intenuintesåhär skrev 2018-03-16 21:57:01 följande:

Känner ni några rörelser än?

Ev något fladder sedan någon vecka. Men har inget att jämföra med så det kan likagärna vara något annat tänker jag. Är nu i v17+4. RUL om 1,5 vecka.
  • Solen2

Var på RUL idag och såg en fin liten bebis. Allt såg bra ut! Den ville dock inte visa sig så man kunde se om det är en tjej eller kille, dvs låg med korsade ben och benen upp, så vi får vänta på vår överraskning.

Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018