• mrsLina

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Vi plussade idag! På äl+8! Lite smått chockade att det kom så tidigt. Vi är gärna med i Facebook gruppen. Den är väl hemlig?

• mrsLina
    ensamärstark skrev 2018-03-08 09:51:05 följande:

Nej det enda bm sa att jag måste börja äta järntabletter från vecka 20 och framåt.

Dock är jag mycket

Trött och har huvudvärk varje dag så misstänker stt jag skulle

Behöva äta

Dom redan nu..

Då har hon tagit det. Är ferritin värdet över 20 får man börja i v 20. Under 20 börjar man med en gång och om det är över 60 behöver man inte äta.

Så är våra riktlinjer iaf:)
  • mrsLina

Någon av er tjejer som inte gått upp i vikt än? Jag vägde 62 kg innan gravid, gick ner till 60 under de första veckorna och har nu den senaste månaden legat på ~62 igen. Är i v19.

• mrsLina

Ni som inte ha gått upp ngt. Har ni ett normalt bmi?

De säger förmodligen bara puff här framöver och man går upp typ 10 kg på en vecka ????

• mrsLina

Någon av er tjejer som listat ut hur mycket ni får i graviditetspenning? Jag är i SGI taket och får ut 725 var dag, betalar dom för 7 dagar i veckan? Vilket datum är brytdatum? den 20 augusti går jag över på FL och som det ser ut betalar de enbart ut för en dag den månaden för fl. är det den 20 som brytdatum i augusti? 
    Är helt ny på detta så försöker förstå och räkna ut hur mycket man kommer ha när man gått hem. 

• mrsLina
    3hjärtan skrev 2018-06-28 21:08:54 följande:
    Tror man får 20 till 20e. Men tips ta så lite dagar du kan första året så du kan spara. Tar du 7 dagar i veckan är alla dagar slut till 1 års dagen
    Hej tack! Det är graviditetspenningen som jag funderar över hur många dagar dom betalar ut för. Om det är 7 dagar i veckan, föräldraledigheten får man planera själv så det är lättare att se hur mycket man får ut och så. Man känner sig så ny på detta.
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018