• saijda

GRAVID BF AUGUSTI 2018

marran87 skrev 2018-01-04 08:32:55 följande:

Förstoppning och uppsvälld mage är verkligen inte kul, men något vi flera får smaka på tror jag. Tänk på mkt fibrer, mycket vatten och rör på dig mycket. Det kan hjälpa slappa tarmar.

Pirrigt om det skulle vara tvillingar :) 

Vad jag vet så spelar det ingen roll om pappan har tvillingar på sin sida, han kan inte påverka det i en eventuell gravid, han kan bara före genen vidare till sin dotter.. någon får gärna rätta mig om jag har fel :) 

Ja det är verkligen inte kul ;0, hoppas vi får våra riktiga gravidmagar snart <3 mycket vatten och rörelser blir det (jobbar ett fysiskt arbete) men har svårt att äta pga det extrema illamåendet :/

Ja verkligen hade varit mysigt <3 aha det var intressant ju, det visste jag inte :0

Vi får se vad de ser på vul, om det är ett hjärta eller två hjärtan som slår :)

Går in i vecka 7 imorgon - kan man få vul då. Eller hur länge måste man vänta? :D
  • saijda
    marran87 skrev 2018-01-04 10:05:32 följande:

VUL är ingenting man får någonstans tror jag. Det brukar erbjudas vid IVF eller möjligen om man absolut INTE har en aning om när man blev gravid. 

I några landsting erbjuds man bara rutinUL, i andra ingår även KUB-test oavsett ålder på mamman. 

Aha okej, vad får man göra då? :)
  • saijda
    marran87 skrev 2018-01-04 13:02:26 följande:

Menar du på KUB och rulUL? 

Läs på 1177, där finns väldigt bra info. 

Aha okej jag får göra det. Tog en bild på magen precis, känner mig gigantisk :( och går in i vecka 7 (6+0) imorgon. Väntar på samtal från BM nu.
  • saijda
    marran87 skrev 2018-01-04 19:04:38 följande:

Det kommer vara roligt med magbilder under resan :)

Ja verkligen det är därför jag gör det, som ett mysigt minne och motivation till att det är långt kvar <3 vet inte om det är töntigt kanske :/
  • saijda
    Johanna135 skrev 2018-01-06 10:06:14 följande:

Åh jag frågade på inskrivningen om vi kan få göra ultraljud på nästa möte v10 (fortsättning på inskrivningen) och hon sa absolut, det kan vi göra kostnadsfritt. Jag bor i Göteborg och blev glatt överraskad. Trodde att det bara gick att göra privat innan rutin-ul v18 om det inte fanns andra skäl till det :)

Åh då hoppas jag att jag också kan få möjlighet och göra det! :D
  • saijda

Länge sedan jag var inne här nu.

Blödningen har fortsatt till och från sedan jag skrev sist. Väldigt märkligt att den har dykt upp varje gång jag arbetar men så fort jag ska hem, på eftermiddagen, så försvinner den helt (ibland lite aprikosfärgad) och hemma kommer det ingenting alls, kanske lite ljusrosa på pappret någon gång, men ovanligt. Har ett väldigt stressigt och tungt jobb och har läst att om man har känslig livmodertapp/sköra slemhinnor så kan det börja blöda lätt i de sammanhangen.

Men varje gång vid gynundersökning så har jag också börjat blöda. Kan det påverka ännu mer nu när jag är gravid? :0

Så i alla fall imorgon ska MVC ringa upp mig vid 10-tiden så ska jag nämna detta för dem. Kanske blir sjukskrivning på grund av detta. Vill i alla fall lätta på min oro, för den har gjort mig galen dessa dagar. Behöver jag åka in på gyn imorgon, enligt MVC, så kommer jag sjukskriva mig i helgen. Måste tänka på mig och barnet<3

Men innan jag blev gravid så upptäckte de lätta cellförändringar och en cysta. Kan det påverka blödningen också? Ska fråga dem om det med.

Får se vad dem säger när jag pratar med dem, är väldigt orolig för att det var missfall även fast jag har alla gravid symtom kvar samt inte haft mer ont än vanligt (molvärk) :0

• saijda
    Jmlwc skrev 2018-01-12 08:01:51 följande:

Jag är tveksam till att du skulle bli sjukskriven pga blödning. Känner många som har blödig till och från i alla 40 veckor och det är inget fel på barnen. Hoppas bm har någon bra förklaring som kan lugna dig lite. Det tar på energin att vara ständigt orolig. Lycka till!

Har läst om personer som har blivit det pga tunga och stressiga jobb. Blödningen har hela tiden kommit när jag har jobbat och försvunnit när jag ska hem eller är hemma efter jobbet :0

Jag hoppas det med, ska prata med gynmottagningen också samt funderar jag på att åka in till gynakuten. Är så rädd för missfall :(
  • saijda
    frestelsen skrev 2018-01-12 08:38:33 följande:

Måste bara flika in här fast jag inte är gravid nu.

Men när jag väntade min bebis 2017 börja jag blöda massa v.14 och va in och ut från akuten där bebis mådde bra. Blödde fram till v.20 och de va otroligt påfrestande:( jag vart sjukskriven utan problem så tryck på en sjukskrivning.

Åh stackare! Jag kommer trycka på en sjukskrivning, jobbar inom vården där det är tungt och mycket stressigt. Och har läst massor om att när man efter sex har börjat blöda lite så kan det bli värre blödning vid ansträngning :0

Men värsta är ju om det är missfall :(

Är i vecka 8 (7+0) idag och blir nog gynakuten om jag inte får en tid idag på gynmottagningen. Vet inte hur jag ska kunna jobba med denna orolighet i helgen. Har tid hos BM på tisdag
  • saijda
    3hjärtan skrev 2018-01-12 09:23:48 följande:

Se till att få ett vul idag!

Okej jag ska trycka på det! Är så orolig att jag knappt kan andas :( snart ska MVC ringa.

Ska fråga dem angående cysta och lätta cellförändringar, samt mitt jobb och sexet vi hade. Kombinationen av saker kan också påverka. För har inte mer molvärk än vanligt tycker jag. Och symtomen är kvar :0
  • saijda

Äntligen fått prata med MVC. Hon kunde inte svara på varför jag blödde, men eftersom det började efter sex så kan det vara pga sköra slemhinnor och känslig livmodertapp. Och att det är känsligt nu i början vilket var därför blödningen kom tillbaka vid ansträngning. Hon trodde inte att det var missfall på gång då jag har kvar mina symtom och inte hade ont (mer än den vanliga molvärken). Men har fått tid för ultraljud på onsdag. Så ska gå under arbetstid och kolla att allt är bra med bebisen<3 men om blödningen blir värre eller att det gör ont så ska jag uppsöka gynakuten.

Mina gravidsymtom är kvar och blödningen har avtagit igen. Nu ska jag vila och ta det lugnt.

Kollegan jag arbetar med imorgon vet om att jag är gravid osv. så ska säga till henne. Om jag nu ska arbeta i helgen, inte bestämt mig ännu :0

• saijda

Blödningen har slutat helt och hållet idag. Symtomen är fortfarande kvar men är så nervös för ultraljudet på onsdag och BM besöket på tisdag. Hoppas bebisen är kvar och mår bra<3

Google är ens värsta fiende i såna här lägen. Har läst massor om blödningar så hoppas på det bästa. Tur att jag sjukskrev mig i helgen :0

• saijda
    3hjärtan skrev 2018-01-13 21:49:41 följande:

Trot det går bra. Håller tummarna!

Åh hoppas det med. Tack så mycket <3
  • saijda
    Spillevink skrev 2018-01-17 21:02:21 följande:

Hur gick det?

Var och gjorde VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr lämna den här tråden..

Men lycka till ni alla och håller tummarna hårt för att det går bra för er <3
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018