smurf11 skrev 2017-11-29 11:11:26 följande:
Provera fungerande bra för mig. Jag fick missfall maj 2016 sedan provera och blev gravid igen missfall igen.
Nu efter många olika behandlingar kom mensen inte och då tog jag bara provera i fyra dagar och det fungerade också!
Vilket kortison ska du använda?
Aha så Provera funkade?! :) Men nu till en dum fråga kanske men vad menar du med att det funkade för dig? Var det att mens blev regelbunden? Eller att du blev gravid? Jag har ju läst på några ställen att när man äter Provera så kan man inte bli gravid utan att det är just efter kuren för att då har mensen blivit regelbunden samt att slemhinnorna i livmodern byggs upp.
Jag ska köpa Prednisolon tänkte jag. Min man är från Balkan och varje sommar köper jag på mig ett lager med mediciner som man måste ha recept på här i Sverige men där behövs inte. Och jag är lite arg för jag tänkte på kortison redan i somras men så blev det inte av att jag köpte. Jag ska be min svärmor gå iväg och köpa till mig och skicka med post. Jag tror att det kan funka men min make är osäker, man måste nämligen gå in på postkontor och posta och då berätta vad man har i brevet men jag tänker att det är ju inga "farliga " grejer så jag tror att det går. Min man ska ringa sin mor imorgon och då ska jag beställa. Nu funderar jag bara på hur mycket jag behöver? Upptrappning samt nedtrappning av kortison är viktigt. Jag har Chrons sjukdom så jag har ätit kortison tidigare i mitt liv men nu är det längesen jag hade besvär. Men kanske min autoimmuna sjukdom har gjort det svårt för mig att bli gravid ( ja förutom min ålder dårå ;).
Som sagt tänker försöka med IVF i mars men tills dess ska jag kämpa på som jag gjort sen september 16. Nu jäklar!! ,))