44 år, vill någon följas åt?
Det är ju helt fantastiskt! Grattis!! Av vilken anledning åt du prednisolon?
Det är ju helt fantastiskt! Grattis!! Av vilken anledning åt du prednisolon?
Och berätta Exakt hur du gjorde tack!!
Ok och vad var syftet med proveran? Själv har jag fått det utskrivet i syfte att sätta igång en blödning för att kunna påbörja Letrozolbehandling. Men jag ska kanske testa Provera efter äl nästa cykel. Sägs ju bygga på slemhinnan bra, och det kan ju behövas eftersom jag misstänker att jag har tunn slemhinna... Jag är 42 och har försökt i 2 år att bli gravid.
[quote=78369007][quote-nick]TantLinda skrev 2018-01-14 20:44:07 följande:[/quote-nick]Syftet med Prednisolonet var att få ner mitt immunförsvar. När man har en autoimmunsjukdom så har man ett immunförsvar som attackerar den egna kroppen. Och då ska syftet vara med Prednisolonet att den ska hjälpa till så att kroppen inte ska attackera ägget eller det lilla embryot. Jag funderar på om jag ska ta lite Prednisolon nu för att inte riskera ett missfall..?? Ska ringa imorgon och kolla med läkare. Ang Provera så tänkte jag precis som du att det ska enligt det jag läst ge en tjockare slemhinna och det ska göra att ägget lättare fastnar MEN för min del var det så att min mens var rörig och jag hade mycket spottings och det har jag läst är inte bra för då kan lutefasen bli för kort så ägget inte hinner fästa så därför testade jag Provera denna gång. Ja, jag hoppas verkligen att du får bli gravid -2 år är en evighet men jag är 44 år så hoppet finns definitivt för dig. Men varför inte pröva Letrozol och sen på tex dag 16 börja med Provera, just för att ge slemhinnan chans att bygga upp sig och om det inte funkar denna gång kan det funka nästa gång igen??!![/
Jag tänkte precis så! Tack och lycka till!
Jag tror inte jag har nåt överaktivt immunförsvar jag blir förkyld ett par gånger om året. Så förutom prednisolon så testar jag nu samma som du Tant Linda. Tar Letrozol dubbel dos från och med idag till cd 7, sedan börjar jag med provera dag 16! Håll tummarna!
Nej tyvärr ingen sol men det var bra ändå. Tyvärr så har jag fått lite blödning idag och får kanske invänta missfall istället. Annars skulle jag har haft KUB -test den 22 mars. Och enligt appen skulle bebisen kommit den 25 september. Ska ringa kvinnoklinik imorgon.
Hej här kommer en liten uppdatering från mig. Jag fick mitt missfall i söndags och har nu varit på kvinnokliniken. Träffade en jättebra läkare som tog mitt problem på allvar och han sa att jag inför nästa graviditet skulle höra av mig ganska snart så skulle han kunna skriva ut Lutinus. Jag ska köra på med min variant lika samma som sist gång - Provera och Prednisolon. Får hålla tummarna på Aprilägget. Han sa att det kanske behöver gå ca 30 dagar innan min mens kommer tillbaka - hmmm, tänkte jag då kanske ägglossning sker där i mellan då?? Jag blöder inte så mycket idag faktiskt så kanske det kommer igång snart. Måste vara positiv nu Tant Linda!
Här kom mensen idag... 3 dagar för tidigt.