• linsen79

44 år, vill någon följas åt?

Hej alla!

Blir nyfiken på er som ätit provera. Jag fick provera ordinerat nu för jag fick nån konstig blödning efter förra mensen. Men då fortsatte bara blödningen. Åt provera 10 dagar och läkaren sa att mensen skulle komma igång efter 3-5 dagar efter jag slutade med proveran. Men nu typ 2 veckor senare är mensen fortfarande inte här. :( Nån annan som haft samma? Ska jag bara vänta och se, eller borde jag vara orolig?

• linsen79
    TantLinda skrev 2018-01-28 18:20:06 följande:
    Du har inte blivit gravid då? Så var ju så det blev för mig. Jag åt Provera och mensen dök inte upp och då testade jag positivt på gravtesterna. När jag har läst om Provera så finns det mycket negativt om läkemedlet men min upplevelse av Provera är enbart positiv såklart ;) Jag tror det funkar om man har oregelbunden mens för att få igång en normal lutefas så att ägget hinner fästa. Jag hade lite stök med mensen som var ganska oregelbunden även om jag visste exakt när jag hade ägglossning så var det något som gjorde att jag under 15 månader aldrig blev gravid och jag tror att det kanske var Provera som saknades( eller Prednisolon, tog båda läkemedlen i december och lyckades :)
    Tack för svaret! Önskar att det vore så men tror tyvärr inte det är fallet. Vi kan inte få barn själva och har tidigare gjort ivf. Låter ju väldigt bra att du haft så positiv effekt av provera! Och att du kanske blev gravid tack vare det! :) Får väl hoppas att jag också får en positiv effekt på sikt. Men just nu känns det så jobbigt att gå runt och vänta på att mensen ska komma tillbaka så att vi kan börja behandling. :( 
  • linsen79
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-28 18:50:28 följande:
    Hej,

Tack för svar!

Nej jag fick inte kortison i samband med ivf, inte någon av gångerna.

Men vet ni vad. Det var inte mens som var på gång denna månaden som jag var helt säker på. Molandet i magen berodde på en liten krabat! Stickan var positiv i morse!! Jag har aldrig blivit gravid utan assistans innan och nu plötsligt händer det! Vilket lyckorus! Och ganska nervöst....
    Men wow, grattis! Vad kul att höra en framgångsstory! Då kan mirakel ske trots allt. :) 
Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?