• TantLinda

44 år, vill någon följas åt?

UndrandeSökare skrev 2017-11-29 19:21:50 följande:

TantLinda- Hoppas det går bra med testerna på Werlabs. Ang Provera, maila och fråga din klinik.

Lycka till !

Japp, det ska jag göra! Du anar inte vilken hjälp du varit. Känns som jag kommit en bra bit på väg nu.

• TantLinda
    smurf11 skrev 2017-11-29 22:24:27 följande:

Men jag har läst att det INTE är bra att äta antiinflammatorisk för fertiliteten!

Så läs på först om de kryddorna, jag vet inte om det är bra!

Min sambo har ett äldre barn sedan tidigare och jag har tre barn sedan tidigare.

Vi önskar ett tillsammans också, det skulle vara underbart!

Jag har lågt AMH.

Första Ivf släppte äggen troligast kvällen innan.

Nästa gång var det bara ett som blev befruktat men delade sig inte!

Men jag tror inte man ska äta provera under graviditet, inte ens i början av graviditeten.

Kanske är inte de antiinflammatoriska kryddorna bra heller vid graviditet!

Ja alltså jag fattade att du menade att jag inte ska äta dessa kryddor i samband med kortison. Jag var otydlig :) Ang Provera så tänkte jag att det vore gött att ha något som håller en uppe medan jag väntar i 3 månader på att få igång normal cykel igen. Typ händer det så händer det, en desperat tanke...Men jag tror att oavsett är det viktigt att jag får igång regelbunden mens igen. Och jag fattar er längtan till ett gemensamt barn, lika samma för oss, skulle gå till månen för den lyckan. Vi får hoppas på att 2018 blir ett lyckans år????Idag känns ändå som jag fick mycket gjort, fixade hormontest och kontaktade kliniken jo förresten du undrade ang Prednisolon och graviditet. Jag fick hjälp av undrande sökande i denna tråd som förklarade att man kan ha ett immunförsvar som är överaktivt och som då attackerar ägget och kanske jag är en sån person med tanke på min sjukdom? Kan vara värt att testa tänkte jag. Ska beställa 5 mg och 10 mg. Du sa att du hade dåligt AMH , vad var det nu igen?
  • TantLinda
    Nu ska du få höra på världens knas ;)  Jo angående AMH-provet som du skrev var viktigt att ta på cd 3. Om jag tittar då på mina kommande cykler så kommer mina cd 3 de närmaste månaderna hamna på fredagar. 22 december-19 januari - 16 februari -16 februari. Då har inte werlabs. Encia-mottagning inte öppet!!! De har stängt på fredagar!!
    Kan jag förkorta mina cykler, jag tänkte jag har ju fått Provera som jag ska börja ta cd 16 nu på torsdag nästa vecka. Eller kan jag ta provet en annan dag i cykeln?
  • TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2017-11-30 18:19:58 följande:
    Vissa av Werlabs labb har öppet på fredagar tex Eskilstuna, Nyköping etc Kan du ta dig till ett Werlabs med fredagsöppet? Jag skulle isåfall i första hand rekommendera att du tar dig till ett fredagsöppet Werlabs.
    Aha, ja det är ju någon timma bort men skulle ju funka i och med att jag är desperat ;)
  • TantLinda
    Maraki73 skrev 2017-12-01 09:08:24 följande:

Hej jag är 44 och har sedan slutet av 2015 försökt få ett syskon till min dotter som är 5 år. Jag hade 6 embryon i frysen på klinik i Göteborg. På dem fick jag ett missfall i v.9 och en kemisk graviditet. Jag har gjort utredning på immunförsvaret och jag har lite problem med det. Nu har gjort en återföring med donerade ägg och min mans spermier men det blev negativt. Tror att det fäste men släppte igen av någon anledning.

Jag vill gärna göra nytt försök men min man är inte med på noterna för tillfället jag får försöka övertala honom.

Jag hoppas alla här inne lyckas !!!

Jamen hej, vad roligt att få kontakt med fler som är i vår ålder! Jättekul att tråden fylls på med likasinnade. Jag ser att du har massor med mer erfarenheter än jag på IVF-proceduren. Jag har precis kommit till skott ang IVF och det känns som en stor sten fallit från mina axlar. Det är klart att ni måste försöka igen! Hoppas du får med dig honom snart :)
  • TantLinda
    smurf11 skrev 2017-11-30 23:46:00 följande:

Tack "undrande sökare" hoppas att det går bra för er med!

Vi får hoppas att vi alla senare kan skriva här om växande magar och annat intressant!

För vår del så blir det nog inte donation.

Vi får se hur länge man orkar kämpa!

Men hur underbart låter inte det?! Det vore fantastiskt! Jag har som sagt fått lite ny energi efter att min man sagt ja till IVF. Jag har varit helt under isen och varit rent ut sagt helt ifrån mig inombords. Hjälpen härifrån fick mig snabbt upp på fötter och nu ska jag också få hem prednisolon. Jag börjar tro på det mer och mer. Jag har även börjat ta en halv tablett barnalbyl om dagen. Ja jag läste att det kunde hjälpa de kvinnor som har problem med missfall. Den gruppen tillhör inte jag men jag tänkte att det kan hjälpa mig i förebyggande syfte? Tokigt kanske?
  • TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2017-11-30 19:54:13 följande:

Kolla på Werlabs hemsida,där finns en karta över var de finns. Kolla upp vilket labb med fredagsöppet som ligger närmast dig.

En beställning hos Werlabs är giltig i 3 månader.

[/

[quote=78235426][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2017-11-30 18:19:58 följande:[/quote-nick]

Vissa av Werlabs labb har öppet på fredagar tex Eskilstuna, Nyköping etc Kan du ta dig till ett Werlabs med fredagsöppet? Jag skulle isåfall i första hand rekommendera att du tar dig till ett fredagsöppet Werlabs.

Jag mejlade kliniken och de sa att det kan funka med CD 2 oxå. Jag får liksom lita på det för de andra städerna hade inte heller fredagsöppet :((( Jag får inte ro måste göra de där proverna nuuu.
  • TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2017-12-02 08:31:38 följande:

TantLinda- Dela varje Albyl Minor i 3 delar och ta en tredjedels tablett per dag, annars hamnar du för högt i dos. Albyl minor är på 250mg, och en Trombyl är på 75mg. Tar du en tredjedels albyl minor hamnar du på 80mg drygt. Man ska max ta 100mg per dag.

Ok, tack för det! Jag ska börja direkt imorgon.
  • TantLinda
    UndrandeSökare skrev 2017-12-02 08:36:15 följande:

TantLinda- Bra att du testar albyl minor, ett annat tips är progesteronkrämen Progesterall. Den kan inte köpas på apoteket men kan köpas receptfritt på nätet tex på gravidkollen.se

Ytterligare tips är att äta folsyra, dvitamin och Omega 3 dagligen. Det gör jag på inrådan av läkaren i Aten.

Jag använder Eskimo3 pure (omega3) 1 kapsel per dag.

Äntligen något jag gjort rätt ;) alltså med tanke på att din läkare hade sagt att det är bra med extra tillskott, ja, jag har ätit extra folsyra, multivitamin och omega 3 från Elexir Pharma. Ej testat den där krämen men har läst om den. Är krämen ett tillskott på något vis? Kan jag äta den samtidigt som jag äter Provera eller Predisolon?
  • TantLinda
    TantLinda skrev 2017-12-02 13:31:48 följande:

Äntligen något jag gjort rätt ;) alltså med tanke på att din läkare hade sagt att det är bra med extra tillskott, ja, jag har ätit extra folsyra, multivitamin och omega 3 från Elexir Pharma. Ej testat den där krämen men har läst om den. Är krämen ett tillskott på något vis? Kan jag äta den samtidigt som jag äter Provera eller Predisolon?

Ha ha jag får citera mig själv:)) Jag menar inte att jag ska äta krämen, jag menar kan jag smörja med den samtidigt som jag äter de andra Provera och Prednisolon?
Svar på tråden 44 år, vill någon följas åt?