44 år, vill någon följas åt?
TantLinda- Testa gärna progesteron också, finns som receptfria progesteronkrämen progesterall.
Annars finns det Lutinus och Crineone i Sverige på recept. Båda används vaginalt.
Utomlands finns det Utrogestan 100mg och 200mg, kan användas oralt (munnen) eller vaginalt.
Utrogestan säljs receptfritt utomlands i många länder bla i Grekland. Alla mediciner säljs receptfritt på Apotek i Aten.
Lycka till !
Progresteron är det samma som den där krämen Progestrall som man kan skicka efter? Alltså är det samma sak, en kräm? Har de olika styrkor eller något sånt? Och vad kan den hjälpa till med? Jag har googlat tidigare men inte riktigt fattat vad det gör och när i cykeln det ska användas. Är det för att lättare behålla ett blivande foster?
Lutinus har jag läst att det är progesteron, eller hur? Men är det något jag kan få utskrivet eller gäller det enbart IVF? Kan jag be vårdcentral skriva ut det? När i cykeln kan Lutinus vara till hjälp?
Jag ska ju till Balkan i påsk och förutom att hälsa på min mans släkt så ska jag ta mig till 3 kliniker för att diskutera IVF. Jag har ju kontakt med 3 kliniker just nu. Och då ska jag kolla om jag kan köpa de där Utogestan, är det progestron?