Inlägg från: Lis88 |Visa alla inlägg
  • Lis88

BF juli/augusti 2018

Hej! Jag plussade för några dagar sedan och beräknar det till början på augusti. Har inga barn sedan tidigare men är 28 år, har hus, sambo och fast jobb så detta känns som nästa steg. Vi har försökt ganska länge och jag har haft svårigheter med att bli gravid så blev sjukt förvånad och har nog ännu inte riktigt förstått det, men jätteglad ????

Eftersom det är första gången så har jag mycket funderingar och lyssnar gärna på andra mer erfarna. Har ni några symptom så här tidigt? Jag har som mensvärk, från och till. Och svagt illamående på kvällen. Är inte alls sugen på sötsaker och onyttigheter på samma sätt som jag brukar utan tar hellre en frukt - det var så jag först misstänkte att något inte var som det brukar ????

• Lis88

Oj smileysar fungerar inte ser jag nu, blir bara frågetecken vilket gör att jag framstår som ganska frågande till min graviditet, haha...

• Lis88

Hur mycket nojjar ni andra över missfall? Jag kan typ inte tänka på annat. Tycker symptomen har avtagit, känner mig varken illamående eller har "växtvärk" som jag hade innan. Läste att konisering ökar risken för missfall och jag har gjort det två gånger. Är i vecka 6. Antar att det inte kommer kännas bättre förens ultraljudet. Ringde mvc förra veckan och barnmorskan trodde knappt att jag var gravid eftersom "det var så tidigt" men herregud det finns ju test som testar 5 dagar innan förväntat mens... vet inte hur hon tänkte men hon gjorde att jag kände mig osäker över hela situationen. Har ju få positivt på två olika sorters graviditetstest. Ville bara skriva av mig lite :)

• Lis88
    3hjärtan skrev 2017-12-04 07:38:22 följande:
    Tanken finns ju där rätt ofta då jag fått 2 mf nu i sommar/höst. Men försöker tänka att jag får ta den smällen då isåfall. Ingen mening att ödsla energi iförväg.

När har du bf?

Ja det är sant. Det finns inget man kan göra mer än att vänta och se... Hur har du känt vid missfall? Har det varit solklart att det hände eller kan man gå runt och tro att man är gravid men ett missfall redan skett?

Jag beräknar mig själv till ungefär 1-4 augusti, men har lite svårt att beräkna exakt eftersom jag är väldigt "oregelbunden". Får se hur barnmorskan löser det.

Svar på tråden BF juli/augusti 2018