Inlägg från: Gáhttuo |Visa alla inlägg
  • Gáhttuo

BF juli/augusti 2018

Hej allihopa! Hänger gärna med i denna tråd :) Precis som tjugofemton här ovan så plussade jag i fredags och bf borde bli 5e augusti! Första försöket och första barnet så jag är helt lyrisk samtidigt som jag är livrädd att det ska sluta i missfall.

Började ha ömma bröst och vara illamående ca en vecka efter ägglossningen och det håller i sig än, inte så att jag kräks utan bara lite smått illamående då och då (mest då blodsockret är lågt antar jag). Har även varit sjukt törstig, men vet inte om det har med allt att göra. Nu känner jag av växtvärk och det sticker till ibland. Känns verkligen spännande med allt som händer i kroppen! :D

I övrigt så har jag sambo, hus och fast jobb så det är bara en pusselbit som fattas nu!

• Gáhttuo
    Misszandra skrev 2017-11-26 20:48:11 följande:

Åh, spännande! Visst är det en konstig känsla? Att både vara överlycklig samt livrädd? Jobbigt att ha illamående så tidigt, hoppas det förblir milt och inte allt för långdraget! :) 

Ja verkligen en helskum känsla! Det känns nästan för bra för att vara sant. Folk har sagt till mig innan att räkna att det kan ta ganska lång tid innan det går vägen, men nu fick vi ju ett plus på första försöket?! Då blir man lite nervös!

Jag hoppas också att illamåendet inte eskalerar, det blir så jobbigt att dölja på jobbet då.

Nu i veckan ska jag och en kollega gå och vaccinera oss mot flunsan och vet inte hur jag ska göra. Man ska fylla i ett papper innan där man kryssar i om man är gravid eller inte, vet inte hur jag ska lyckas dölja för henne för man går in samtidigt :P
  • Gáhttuo
    Misszandra skrev 2017-11-26 20:52:39 följande:

Någon annan som känner av trötthet? Jag är så trött, vaknade kl 8 idag, sov med min son mellan 12-15, sen somnade jag till när jag somnade honom nu inför natten, tur vaknade jag till så man får lite grejer gjort innan man ska lägga sig. Jag har somnat flera kvällar med honom, eller till och med innan honom när han ska sova mellan 19-20 tiden. Gaaaalet trött är jag. 

En annan sak är att jag är extremt hungrig på morgonen och förmiddagen, det släpper framåt eftermiddagen och kvällen men jag är så hungrig att jag tror att jag svälter ihjäl om jag inte får mat i mig. 

Jag har i princip legat i soffan hela dagen så jag förstår precis! Brukar gå ut och promenera men inte ens det orkade jag även om friskluften antagligen hade varit bra för mig.

Jag är jättehungrig på morgonen, sen är jag inte alls hungrig till lunch - får tvinga i mig mat så jag inte blir illamående. Kände mig inte jättehungrig till middagen men åt ändå och sen kanske 30 min EFTER det blev jag vrålhungrig. Helknasigt!
  • Gáhttuo
    3hjärtan skrev 2017-11-26 21:11:22 följande:

Läste man ej skulle vaccinera sig före v16 så jag ska inte göra det. Så kolla upp det riktigt först!

Jag har förstått det som att det inte är nödvändigt att vaccinera sig innan vecka 16 men att det inte är farligt att göra det. Men självklart så frågar jag ju på vårdcentralen när jag är där :)
Svar på tråden BF juli/augusti 2018