Inlägg från: Mamma till S |Visa alla inlägg
  • Mamma till S

BF juli/augusti 2018

Hoppar in här :)

Veckorna går i en väldans fart, är i V 8 idag, väntar vårt 3e barn o mår som en påse krossade tomater.. Kissnödig heeela tiden, väldigt trött o illamående från, hua, man blir så låst, mått väldigt illa i alla graviditeter... Var inne på ett tidigt vul i vecka 6, då jag hade ett x tidigare i år, det konstaterades att allt satt rätt o såg bra ut men även att det skulle varit två! Fick komma tillbaka 1 V senare o då fick vi se ett starkt o fint litet hjärta ticka på där inne o förmodligen väntade vi tvllingar från början men den ena säcken tillbakabildades o kroppen har tagit hand om den.. Väntar på inskrivning 6/12 o sen kub på det!

Är 30 år o är gift o som sagt, två barn på 5 & 6 år!

• Mamma till S
    Misszandra skrev 2017-11-28 13:20:22 följande:

Åh spännande! Man är så nyfiken, hade också velat ha ett ultraljud. När är du beräknad till?

Ja, jag hoppas allt ser bra ut på kub nu bara :) Nervösg.

Är beräknad till 5 juli.
  • Mamma till S
    Misszandra skrev 2017-12-02 09:38:43 följande:

Får du kub i din kommun? Jag fick bara ta ett blodprov i min förra graviditet och vi har valt att göra ett privat och betala för det denna gången, vet inte varför man blir mer nervös när man redan varit gravid en gång och allt gick bra!

Nej tror vi får betala runt 400kr men det är det värt.

Väntar på en tid nu bara o hoppas få en innan jul ??
  • Mamma till S

Hur kommer man in på gruppen på FB? Är en hemlig? :)

• Mamma till S

Tips mot illamående?

Har testat allt o ligger mest o gråter o tkr synd om mig själv just nu! Hela livet, vardagen, allt påverkas av detta jefla illamående! Har fått lergigan o lergigan comp men nej, småäter, nej, det kommer upp! Har ett illamående som sitter i halsen liksom.... värst på kvällarna :'( har mått illa i båda graviditeterna innan o i förra vart jag tillslut inlagd , rädd att hamna där igen..... mirakeltips mottages !

• Mamma till S

Har också stora problem med illamående! Var så illa förra veckan att jag inte fick behålla nånting :( usch. Vart inlagd med dropp o är lite bättre nu men mår fortfarande illa! Fick primperan, funkar okej! Hoppas det ger med sig snart. Är i v13 nu.... Frisk luft o mkt tuggummi mildrar men det är hemskt när man blir så låst! Är även sjukskriven just nu, klarar inte av jobbet alls. Hu!

• Mamma till S

Har också stora problem med illamående! Var så illa förra veckan att jag inte fick behålla nånting :( usch. Vart inlagd med dropp o är lite bättre nu men mår fortfarande illa! Fick primperan, funkar okej! Hoppas det ger med sig snart. Är i v13 nu.... Frisk luft o mkt tuggummi mildrar men det är hemskt när man blir så låst! Är även sjukskriven just nu, klarar inte av jobbet alls. Hu!

Svar på tråden BF juli/augusti 2018