Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF juli/augusti 2018

Jag hoppade in och läste i tråden då jag har bf 25/6, men är rätt säker på att jag går över denna gången med, så hakar på om det är ok?

Tyckte jag kände igen ditt namn Misszandra! Min son är också född 1 augusti och jag har för mig att vi var med i samma grupp sist :)

• Moorii
    Misszandra skrev 2017-12-10 00:41:42 följande:

Nej, men guuuud vad roligt :D Känner också igen ditt namn, haha. Grattis till dig igen. Du får jättegärna hänga på här, bara roligt med fler :) 

Gick du över länge förra gången? 

Jag födde 2 dagar innan bf, och enligt äl är denna beräknad på exakt samma datum som min son var xD

Eller hur! :D Grattis till dig med! Tack
    Misszandra skrev 2017-12-10 00:41:42 följande:

Nej, men guuuud vad roligt :D Känner också igen ditt namn, haha. Grattis till dig igen. Du får jättegärna hänga på här, bara roligt med fler :) 

Gick du över länge förra gången? 

Jag födde 2 dagar innan bf, och enligt äl är denna beräknad på exakt samma datum som min son var xD

Eller hur! :D Grattis till dig med! Vad roligt :)

Jag blev igångsatt när jag var 13 dagar över och inte ens då var jag mogen, fick först äta cytotec i närmare ett dygn, sen värkstimulerande i 15 timmar innan han kom ut, så lite långdraget :P

Jaså, vad roligt! :) jag försökte undvika sommarbarn den här gången, men jag får svettas en del den här gången med ;) sen behöver jag ju inte köpa så mycket nya mammakläder iallafall ^^
  • Moorii
    Misszandra skrev 2017-12-10 19:51:01 följande:

Oj, lite jobbigt eller? Det var jag så himla rädd för, hoppas du slipper gå över denna gången. Ännu jobbigare nu och då med en liten kille på knappt 2 år ju. Jag håller tummarna (y) :) 

Haha, jaa. Vi skulle egentligen ha väntat, och sett om jag kom in på högskolan eller inte. Och om jag inte kom in skulle vi börja försöka. Insåg att jag var gravid och fick reda på i fredags att jag ska börja plugga till sjuksköterska i januari. Spännande med två barn :P 

Jaa, usch. Nästan förträngt det där med sommar och höggravid. Det var inget kul, satt mest inne och tyckte synd om mig själv xD 

Jo, sjukt jobbigt att gå över.. Varje dag efter bf känns som 100 år, och istället för att vara förväntansfull så inser man hur fruktansvärt obekvämt allting är, hur stor och otymplig man är och att allt egentligen suger XD Jag åkte in till östra för att jag var yr bf +12 och då upptäcktes för lite fostervatten och den läkaren tyckte att jag skulle bli igångsatt så snart som möjligt. Fick sova där för observation och på morgonen så skulle jag bli igångsatt. Så kommer en ny läkare som säger att jag kan åka hem!! När jag sa att jag blivit lovad igångsättning så fnös hon nånting om att "vi gör inga igångsättningar före 42+0". Hade kunnat strypa henne, men som tur var jobbade samma sköterska som dagen innan och hon mindes att jag skulle få igångsättning, så läkaren gick motvilligt med på det. Jag hade aldrig gett mig, ungen skulle ut! :P

Haha, det där med tajming och graviditet hänger sällan ihop :) men du hinner läsa en termin iallafall, det är en början! Ja, huva, två barn. Min man jobbar ofta till 19, så många dagar kommer jag vara helt själv med två barn, med allt vad det innebär... Help :S

Mmm, samma här.. Usch! Hoppas det blir en sval sommar :)
Svar på tråden BF juli/augusti 2018