BF juli/augusti 2018
2 år mellan blir ju perfekt!
Grattis!
Jag har också bf slutet av juli/början aug.
Har 3 barn sen tidigare.
2 år mellan blir ju perfekt!
Grattis!
Jag har också bf slutet av juli/början aug.
Har 3 barn sen tidigare.
Tack och grattis till er också! :)
Jaa, vi får hoppas det. Har en liten vilding här hemma men allt löser sig med rätt inställning! :)
Ja verkligen en helskum känsla! Det känns nästan för bra för att vara sant. Folk har sagt till mig innan att räkna att det kan ta ganska lång tid innan det går vägen, men nu fick vi ju ett plus på första försöket?! Då blir man lite nervös!
Jag hoppas också att illamåendet inte eskalerar, det blir så jobbigt att dölja på jobbet då.
Nu i veckan ska jag och en kollega gå och vaccinera oss mot flunsan och vet inte hur jag ska göra. Man ska fylla i ett papper innan där man kryssar i om man är gravid eller inte, vet inte hur jag ska lyckas dölja för henne för man går in samtidigt :P
Jag vill också ha massa symtom! Så rädd för mf igen
Jag vill också ha massa symtom! Så rädd för mf igen
Vilken vecka är du i? Det tar ju lite tid för vissa, medan vissa får symptom direkt när ägget fäster.
För mig har det varit väldigt starkt sen ägglossningen
Hur mycket nojjar ni andra över missfall? Jag kan typ inte tänka på annat. Tycker symptomen har avtagit, känner mig varken illamående eller har "växtvärk" som jag hade innan. Läste att konisering ökar risken för missfall och jag har gjort det två gånger. Är i vecka 6. Antar att det inte kommer kännas bättre förens ultraljudet. Ringde mvc förra veckan och barnmorskan trodde knappt att jag var gravid eftersom "det var så tidigt" men herregud det finns ju test som testar 5 dagar innan förväntat mens... vet inte hur hon tänkte men hon gjorde att jag kände mig osäker över hela situationen. Har ju få positivt på två olika sorters graviditetstest. Ville bara skriva av mig lite :)
Ja det är sant. Det finns inget man kan göra mer än att vänta och se... Hur har du känt vid missfall? Har det varit solklart att det hände eller kan man gå runt och tro att man är gravid men ett missfall redan skett?
Jag beräknar mig själv till ungefär 1-4 augusti, men har lite svårt att beräkna exakt eftersom jag är väldigt "oregelbunden". Får se hur barnmorskan löser det.
Hoppar in här :)
Slutade med p-piller den 4/12-16, med bara en äggstock så har försöken stressat mig jättemycket. Tänk om jag inte kan ha egna barn?
Utredning för ofrivillig barnlöshet startades i september i år (fick börja tidigt då jag var orolig) och två veckor senare fick vi reda på att min man hade för få spermier. Rörliga, men för få. Jobbig tanke att behöva vänta i minst 7 månader för att bli kallad till IVF, men vi vande oss snabbt och jag slutade med alla appar och ÄL-stickor.
Har en 45-48 dagars cykel, så försöken har blivit färre än normalt, och varje mens har gjort mig besviken.
I mitten/slutet på november började vä bröst göra ont, tänkte direkt på cancer då vi har mycket cancer i släkten... in i december tänkte jag ?äh jag tar ett gravtest bara för att utesluta, annars får jag söka vård?.
5/12-17 tog jag mitt första gravtest på morgonen, pluset dök upp direkt. Förstod ingenting.
Åkte till jobbet, köpte ett gravtest av annat märke - pluset dök upp snabbare än snabbast.
Köpte sen ett Clearblue veckoindikator.. ?Gravid 3+?..
Förstår fortfarande ingenting, är överlycklig över det lilla som växer inom mig. Men illamåendet kom som ett brev på posten, får knappt i mig mat. De senaste två dagarna har jag kräkts när jag borstat tänderna. Någon mer som är så illamående, så tidigt? Är bara i vecka 5...
Håller tummarna att illamåendet försvinner ju längre in man kommer..
Grattis till oss alla :)
Enligt FL appen så har jag BF 13 augusti 2018.
Har spytt nåt tillfälle men idag 5 ggr. Var ska detta sluta? Orkar ej må som att jag har magsjuka.
V 6+4. Fy denna jul blir nog inte skoj. Vara bland folk och försöka se ut att må bra
Hur gör ni med julbord? Går ni ut och äter det som gravid? Riskabelt?
Jag ska äta julbord på fredag och kommer bara undvika det jag inte får äta som gravid. Hur menar du riskabelt? För det ligger framme eller så?
Tyvärr ville inte pärlan stanna kvar här. Får väll vara tacksamma över att jag slapp gå längre än 5+2 innan mf. Hellre så tidigt som möjligt än senare om det ändå skulle gått åt helvete.
Någon som vet hur man skall göra när man skall försöka igen? Måste man vänta till en viss tid eller så?
//Hannah och Johan
Tyvärr ville inte pärlan stanna kvar här. Får väll vara tacksamma över att jag slapp gå längre än 5+2 innan mf. Hellre så tidigt som möjligt än senare om det ändå skulle gått åt helvete.
Någon som vet hur man skall göra när man skall försöka igen? Måste man vänta till en viss tid eller så?
//Hannah och Johan
Hej
Hoppar in här då jag är i v 7+6 så hoppas den lille kan hålla sig kvar där inne då jag har 3 MF efter mig så man blir ju lite orolig ????
Vill gärna va med i FB gruppen om detta går bra, någon som kan lägga till mig?
Linnjunglert@hotmail.com
Åh usch vad jobbigt. Stackare. Jag förstår det med att slippa läkemedel, det finns inte ens i mina tankar. Inte tagit något alls, fast det brukar jag inte göra men man vill inte gärna när det växer en liten i magen.
Själv har man börjat spy och funderar på om man ska ring barnmorska/läkare så man får något som dämpar för jag känner att jobbet blir lidande. Är så glad att jag jobbar ensam natt så jag inte behöver förklara för nån varför jag mår skit eller är otroligt seg och ser ut som ?kom och hjälp mig att dö?- ungefär. Usch, längtar så tills detta illamående går över. Förra graviditeten blev det bättre efter vecka 15 och är nu i vecka 9 :?( sen spydde jag aldrig i förra graviditeten så denna är snäppet värre!
Känner ett ständigt illa mående men spyr inte än, är de någon som vet något bra tips på hur man kan må lite bättre? så man inte bara ligger i soffan :(
Haha jag får prova att städa lite och packa lite garderober då vi ändå ska flytta i januari ????