Inlägg från: Misszandra |Visa alla inlägg
  • Misszandra

BF juli/augusti 2018

Pärlan90 skrev 2017-12-10 10:03:34 följande:

Hej! Vi väntat vårt andra barn med bf 6/7, första barnet också fött i juli 2016. Har ni någon fb-grupp som ni skriver i? Är inte inne här så ofta. :)

Hej. Spännande :) Jag funderade faktiskt på om man skulle starta. Kanske lite lättare att hålla kontakten då facebook är lättare att använda. 

Är fler intresserade kan vi skapa en stängd grupp som ingen annan kan se?
  • Misszandra
    familjenjagh skrev 2017-12-10 17:35:00 följande:

Hej. Idag plussade jag=)

Det blir mitt tredje barn men min sambos första. Har vart utan mini-piller sedan i april. Min sambo är sjöman så är ute på sjön i två veckor och sedan hemma i två veckor. Detta medförde att ägglossningen ständigt skedde när han inte var hemma. Förra månaden fick jag hjälp med att justera min ägglossning så att vi kunde synka varandra. Det gav resultat. Självklart är jag glad för min egen skull men jag är extra glad för min sambos skull. Han har längtat i många år.. 

Skall bli underbart att få ett litet syskon till mina pojkar 8 och 10 år. 

Kram 

Känner förresten inte mycket alls av graviditeten förutom att jag känner dofter supermycket. Håller på att få knäppanfall på katterna här hemma, har innekatter och tycker att det luktar bajs och kiss överallt. BLÄÄ 

Hej och stort grattis! :) 
    Åh, vad tråkigt att älen tvungen skulle komma när han var borta, så typiskt. Men skönt att ni lyckades fixa det ändå :) 

Om du plussade idag är det nog därför. Jag har precis börjat må illa och jag lyckades bli sjuk ungefär samtidigt så jag mår så himla kasst just nu. Dofter är jag också känslig för. Det är jobbigt, jag förstår dig! 
  • Misszandra
    Saurin8960 skrev 2017-12-10 19:58:19 följande:

Jag är 20 år och plussade för en vecka sen på BIM+1. Det här var otroligt oplanerat och troligtvis har någon av mina mediciner slagit ut mitt preventivmedel men detta är verkligen inte ovälkommet, snarare tvärtom!

Vi är livrädda, jätteglada, förväntansfulla och oroliga - allt på samma gång! Idag är jag i vecka 6 (5+2) om jag räknat rätt och hittills mår jag bra. Onda och kliande bröst, lite hjärtklappning och andfåddhet och molvärk i magen. Men jag tar det bara som ett gott tecken på att liten växer som den ska <3

Grattis! :) vad spännande. Visst är det finurligt hur man kan lyckas bli gravid trots vidtagna åtgärder? 

Vad roligt att du resonerar så. Du har helt rätt också, jag försöker verkligen tänka så mitt i min bubbla med massor av molvärk och hugg i magen, ömmande bröst och illamående som heter duga. Men visst är det så, man ska nog snarare tänka lite extra om symptomen uteblir. 
  • Misszandra
    sofiaaa91 skrev 2017-12-10 18:06:56 följande:

Hej

Hoppas in här med :) är med i den andra gruppen med. Plussade 1/12 och BF runt den 9/8

Första barnet och detta var vårat första försök :)

v6 (5+2) väldigt ömma bröst och svullen mage. Illamående till och från, rapig och gasig. Molvärk till och från ibland med. Hopppas vi kan följas åt :)

Jag är 26 år och min sambo 28

Hej och stort grattis :) 

Vad roligt att det tog sig direkt, var det lite svårt att förstå i början? Eller, det är det nog alltid. Jag kollade 100 gånger på det testet både förra graviditeten och denna. Nu har man så mycket som händer så fram tills jag började må illa hade jag nästan glömt av att jag vart gravid, men illamåendet gav sig till känna och påminde mig :P 

Är du också intresserad av en facebook-grupp eller du vill bara snacka här?
  • Misszandra
    Mamma till S skrev 2017-12-10 22:29:22 följande:

Hur kommer man in på gruppen på FB? Är en hemlig? :)

Har inte skapat någon grupp än, men jag tänkte göra den stängd/hemlig isåfall så ingen kan se att den finns utan de som är med får lägga till andra. 
  • Misszandra
    Mamma till S skrev 2017-12-10 22:32:16 följande:

Tips mot illamående?

Har testat allt o ligger mest o gråter o tkr synd om mig själv just nu! Hela livet, vardagen, allt påverkas av detta jefla illamående! Har fått lergigan o lergigan comp men nej, småäter, nej, det kommer upp! Har ett illamående som sitter i halsen liksom.... värst på kvällarna :'( har mått illa i båda graviditeterna innan o i förra vart jag tillslut inlagd , rädd att hamna där igen..... mirakeltips mottages !

Jag är i samma situation. Mår också så himla dåligt. Måste tugga på något konstant för att inte må illa och så fort jag inte tuggar så mår jag dåligt igen. Undra om tuggummi hade hjälpt? hmmmm
  • Misszandra

Om nån vill vara med i facebookgruppen, får ni gärna skicka era emailadresser så fixar jag en grupp och lägger till er. Den kommer vara stängd/hemlig, dvs ingen kommer kunna se att den ens existerar. Ni får gärna skicka emailen i privat meddelande om ni inte vill lägga upp den offentligt här i gruppen.

• Misszandra
    Mamma till S skrev 2017-12-10 22:29:22 följande:

Hur kommer man in på gruppen på FB? Är en hemlig? :)

Skicka email så lägger jag till dig, gruppen är skapad! :) 
  • Misszandra
    3hjärtan skrev 2017-12-13 11:34:01 följande:

Hur gör ni med julbord? Går ni ut och äter det som gravid? Riskabelt?

Jag ska äta julbord på fredag och kommer bara undvika det jag inte får äta som gravid. Hur menar du riskabelt? För det ligger framme eller så?
  • Misszandra
    engelmede skrev 2017-12-13 19:45:24 följande:

Hej!

Jag har inte hunnit läsa igenom alla svar, men jag hoppat in här. Jag är 25 år, bor i Halmstad och har en son på 6 år. Är nu gravid i vecka 7 och bf 8 augusti =)

Välkommen och grattis! :)

Spännande, kul att du vill hänga med oss!
  • Misszandra
    Onewayticket skrev 2017-12-17 20:31:36 följande:

Hoppar in här. Plussade idag och har bf 19/8 enligt appen :)

Spännande, grattis! :) 
  • Misszandra
    IceJava skrev 2017-12-18 05:54:55 följande:

Plussade nu på morgonen :D

Tog ett test i slutet av förra veckan men det visade negativt så hade lite dåliga förhoppningar, men då nu på morgonen blev det ett plus <3

Åh vad roligt, ibland behövs några dagar för att det ska hinna bildas tillräckligt med hormoner för att få ett plus. Grattis :)
  • Misszandra
    IceJava skrev 2017-12-18 15:49:49 följande:

Jo ja vet, men hoppet sjönk lite just då ändå, men men, nu få vi bara hoppas att det går vägen :D

Jaa det förstår jag! Så var det i min förra graviditet också. Innan jag plussade gjorde jag nog 4 eller 5 graviditetstest, man ville så gärna att det skulle bli två streck!
  • Misszandra
    Ia84 skrev 2017-12-21 23:34:07 följande:

Vem ska man skriva till för att komma med i Fb-gruppen?

Mig! :)
  • Misszandra
    Jossbelle skrev 2017-12-21 20:56:10 följande:

Jag vill gärna vara med i den hemliga fb gruppen om det inte syns för andra att jag är med :)

Väntar mitt tredje barn och har bf 17 juli 2018.

Har två pojkar sedan innan som är 4 och 6 :)

Har vart extremt trött under denna graviditet och vart förkyld konstant. Just nu är jag dunderförkyld och har feber, hosta och huvudvärk (Kanske är det influensan?) Känns otäckt med feber då jag läst de kan vara farligt speciellt tidigt i graviditeten. Här vart riktigt jobbigt när man känner sig så orkeslös och har immunförsvaret på botten. Fler som känt av att ni åker på fler förkylningar/är sjuka mer än vanligt?

Hej och grattis! :)

Skriv privat meddelande med din mailadress så lägger jag till dig! :)

Jag har varit förkyld i över 2 veckor nu, blir sakta värre tkr jag. Mer hosta, mer nysningar och mer snuva. Antar att det är graviditeten och att man inte riktigt får vila då man har barn på 17 mån, som hindrar en att bli frisk. Illamåendet gör ju inte heller saken bättre ;(
  • Misszandra

Jag ber om ursäkt till alla som skrivit privat meddelande ang Facebookgruppen. Det har ju varit jul och vi har varit bortresta, samt att jag har börjat spy av mitt graviditetsillamående. Så har i ärlighetens namn inte mått alls bra.

• Misszandra
    Linnsaan92 skrev 2017-12-26 18:52:18 följande:

Hej

Hoppar in här då jag är i v 7+6 så hoppas den lille kan hålla sig kvar där inne då jag har 3 MF efter mig så man blir ju lite orolig ????

Vill gärna va med i FB gruppen om detta går bra, någon som kan lägga till mig?

Linnjunglert@hotmail.com

Lagt till dig i gruppen! :)
  • Misszandra
    Jossbelle skrev 2017-12-26 19:29:20 följande:

Har skickat nu :)

Åh vad jobbigt, ja det är säkert en kombination av båda. Hoppas det vänder för dig snart <3 Jag fick reda på idag att jag åkt på bihåleinflammation så nu blir det antibiotikakur i 10 dagar framöver. Har legat i feber i 1 v och hoppas det kan vända nu då jag fått penicillin.

Imorgon ska jag på privat ultraljud. Blir lite extra nojig då jag vart sjuk så länge och proppat i mig max dosen av Alvedon så många dar och nu antibiotika och kortison nässpray... man vill ju helst slippa allt med läkemedel när man är gravid då det känns som en risk för barnet.

Åh usch vad jobbigt. Stackare. Jag förstår det med att slippa läkemedel, det finns inte ens i mina tankar. Inte tagit något alls, fast det brukar jag inte göra men man vill inte gärna när det växer en liten i magen.

Själv har man börjat spy och funderar på om man ska ring barnmorska/läkare så man får något som dämpar för jag känner att jobbet blir lidande. Är så glad att jag jobbar ensam natt så jag inte behöver förklara för nån varför jag mår skit eller är otroligt seg och ser ut som ?kom och hjälp mig att dö?- ungefär. Usch, längtar så tills detta illamående går över. Förra graviditeten blev det bättre efter vecka 15 och är nu i vecka 9 :?( sen spydde jag aldrig i förra graviditeten så denna är snäppet värre!
Svar på tråden BF juli/augusti 2018