IVF våren 2018
Vi står i kö till Sahlgrenska, vår remiss skickades i oktober så vi förväntas bli kallade i maj. Oförklarligt barnlösa, men med lite nedsatt antal spermier för min sambo (drygt 11 miljoner).
Vi står i kö till Sahlgrenska, vår remiss skickades i oktober så vi förväntas bli kallade i maj. Oförklarligt barnlösa, men med lite nedsatt antal spermier för min sambo (drygt 11 miljoner).
Ok. Har ni försökt länge? Vi har IVF-kliniken i Umeå.
Idag fick jag ett överraskande men välkommet samtal; vi fick tid för vårt första besök på Sahlgrenska för IVF! En återbudstid, så snabba ryck. Vi har stått i kö i 15 veckor bara!
Första besöket, vad händer då?
Grattis! Det kan säker se lite olika ut, men man får en del information om vad som kommer hända. Räkna med undersökning och provtagning. Vet inte om ni kanske redan har gjort utredningen? Men om inte så beror fortsättningen helt på vad den visar. Lycka till!
Vad kan kliniken göra för att styra dag för ägglossning och därmed även återföringen vid (ostimulerat?) FET? Hoppas på mens den här veckan och då blir det återföring nästa ägglossning. Vill inte vänta ytterligare en månad om återföringen hamnar på helgen (kliniken har stängt då) eftersom jag redan väntat två månader sedan totalfrys.
Ni som gjort FET, vilka ägglossningstester är de vill att man använder egentligen? Jag förstod det som att de vill att man använder Clearblues ägglossningstest som inte är digitala, men jag hittar bara digitala på apoteket. Missförstod jag?
Jag ska börja testa först på söndag så jag ringer och hör imorgon om jag inte hittar (Sahlgrenska), men tänkte kolla här i alla fall!
Livio i Falun ville att vi skulle använda de rosa digitala från clearblue :) de som bara visar tom cirkel eller glad gubbe.
Igår hade vi vår första insättning, en FET efter en totalfryscykel i april. En jättefin blastocyst son hade börjat kläckas.
Nu är det bara att vänta. Ruvardag 1 idag, och jag har planerat att testa på ruvardag 8.
Någon som har bra tankar om hur jag kan distrahera mig själv under veckan som kommer?
så spännande med ruvning :) fick ni många till frysen?
är själv på RD 7 tror jag idag, är helt övertrött och kan sova hur mkt som helst, har hört att progesteronet kan ge den biverkningen tyvärr.
jag distraherar mig med fotbollsVM och jobb ;) tar även en del promenader och njuter av sommaren :) stort lycka till!
Ruvardag 8, blastocyst, första insättningen i helt naturlig cykel efter en totalfryscykel i april. Första insättningen någonsin alltså.
Mitt första positiva test någonsin. Jag förväntade mig starkare streck eftersom jag har BIM idag, men jag är så glad just nu! Testdag är på torsdag den 28 juni. Jag hoppas vi börjar en ny resa nu...
Grattis! Hoppas att allt går bra! Har du känt några graviditetssymptom?
Grattis! Vet du styrkan på strecket ser ut som det jag hade när jag plussade dagen före testdag. Sen dagen efter det tog jag ett digitalt som visade gravid 2-3 veckor och nu är jag i vecka 10+6. Hoppas det fortsätter gå bra för dig!
Mitt i denna ångest och symptomanalys fick jag ett jobb som jag ville ha..... kan ju inte ta det - hoppa på provanställning om jag faktiskt är gravid äntligen. Finns inte på kartan.... en grej till att oroa sig för... :-/