Hormonkarusellen skrev 2017-12-11 22:55:23 följande:
Ska fråga kring det, om man kan testa letrozol och något för slemhinnan. Har ägg, men släpper inget och får ingen slemhinna. Det är som att kroppen tagit semester bara. I fyra år. Har väl antagligen haft någon äl , en gång trodde jag att jah var gravid - antagligen bara en äl jag fick och kände inte igen symptomen.. får små små blödningar av provera/primolut, aldrig några ordentliga blödningar, vilket jag förstått betyder att man haft en tjock hinna liksom, mycket att blöda ut.
Men sambon är kry, vilken lycka! Försöker hitta mig själv i spillrorna av en ledsen dag. Vill hitta den positiva tjej jag var, hon har försvunnit någonstans här i allt elände. Måste försöka ändra mindset, för annars orkar jag nog inte med..
De tre sista stumuleringarna jag har gjort var med Gondel-f och sen en ägglossningsprutan när mm ser att ägget är över 18 mm. Efter det får man en gel eller tabbletter som ska hjälpa slemhinnan en liten bit till! Detta kanske hade varit något för er! (Efter som vi har lite manlig faktor så behöver vi ivf)
När äggblåsorna växer släpper dom ut ett ämne som gör att slemhinnan växer. Har ni någon gång kollat med blod prov om du har haft äl?
Förstår verkligen att psyket är skit! Vi fick avsluta vår första ivf för tre veckor sen då mina ägg stockar inte sar som de skulle! Nu är alla ivf:at som jag hade kontakt med då gravida och igår fick jag även reda på att min bästa vän är gravid efter två försök! Jag känner att livet är sjukt orättvist i bland! Har sjukt svårt att känna glädje i livet just nu när man får slag eller slag i ansiktet! Usch!!