• Ariellan

IVF våren 2018

Hoppar in här, börjar i slutet av Jan/början av feb med IVF i Falun :)

Försökt få barn i 3 år. Jag blir 25 år i feb och min man 31 i Jan. Ingen av oss har barn sedan tidigare. Jag har mild PCO och ätit Letrozol i 15 cykler och får bra ÄL men inget ägg har velat fästa.

Vi får också immunsupport från en klinik i Aten då mitt immunförsvar också ställer till det för äggen att fästa sig.

• Ariellan
    8992 skrev 2018-01-05 11:14:53 följande:

Immunsupport, vad är det för något? :)

Jag har ett aggressivt immunförsvar som stöter bort ägget när det försöker fästa sig i livmodern. Det är en vanlig behandling utomlands, men i Sverige gör dom en lightversion och då är det endast Faluns klinik som gör det. Man behandlar med intralipiddropp, kortison och blodförtunnande läkemedel :)

Vanliga symtom är att man känner sig lite febrig, ont i leder mm. kring infästningen av ägget.
  • Ariellan
    8992 skrev 2018-01-05 16:56:27 följande:

Okej, aldrig hört talas om tidigare. Upptäckte du det själv eller var det en läkare? Känns läskigt att det kan va så mycket som påverkar utan att man vet om det

Jag hittade en tråd här på familjeliv och där finns massor av tjejer som går på kliniken i Aten.

Håller med dig, finns nog hur mkt som helst om man letar. Kan känna att det är skönt att inte veta allt. Men eftersom jag blev så sjuk efter ägglossning så började jag googla och fann då tråden.

www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten
  • Ariellan

Den 20 feb ska vi på första mötet i Falun. Jag ska ha mens den 26 feb, tror ni det finns möjlighet att börja redan då med sprutor om man får korta protokollet?

Svar på tråden IVF våren 2018