IVF våren 2018
Hej. Jag slänger mig in här... :)
Ska på första möte för IVF i mon och har absolut ingen aning om vad jag ska förvänta mig. Någon som varit på första möte och vill berätta :D
Hej. Jag slänger mig in här... :)
Ska på första möte för IVF i mon och har absolut ingen aning om vad jag ska förvänta mig. Någon som varit på första möte och vill berätta :D
Hej!
Jag är också ny i tråden :) Vi var på första möte i november men missade första chansen till behandlingsstart pga resa. Ska få komma igång nu i januari!
Under första mötet fick vi träffa en läkare som gick igenom våra hälsodeklarationer och gav allmän information, gjorde ett ul på mig och en snabb undersökning av min sambo, la upp en behandlingsplan och skrev ut alla mediciner. Sedan fick vi träffa en barnmorska som gav mer praktisk information om vad man ska tänka på med sprutorna och så.
Det var en mycket positiv upplevelse med trevliga och förtroendeingivande kontakter! Vi gick därifrån peppade och förväntansfulla :)
Lycka till i morgon!
Hej! Jag hoppar också in här :)
Var på första möte i november men missade första chansen pga resa. Nu ser vi fram emot att få komma igång efter juluppehållet! Väntar mens om knappt två veckor och ska börja med sprutorna då.
Vi går i Stockholm. Ni?
Hej alla.
Jag har fått klartecken att börja spruta 125 Gonal-F ikväll. Mitt första försök. Vi kör korta protokollet.
Ni som kört korta protokollet, hur många dagar har ni fått stimulera med Gonal-F?
När jag käka Letrozol dag 3-7 så hade jag en cykel på 5 veckor. Tror ni det kan spela in även nu att cykel var 1 vecka länge än 28dagar? Att det kan ta lite längre tid med Gonal-F?n?
OCH! Ni är alla såna kämpar och så otroligt starka!!! Finns inte många som verkligen förstår vad vi går igenom! Alla hormoner (våra egna och konstgjorda vi tillsätter), alla gynbesök och tiden o kraften det tagit för oss att ta oss hit! Det psykiska i att vänta och längta efter en liten??
Stor eloge till alla er starka starka kvinnor! ????
Jag sprutade också med 125 Gonal-f. Sprutade i 12 dagar, sedan på dag 13 fick jag ta Suprefact istället för Ovitrelle på grund av att jag blev överstimulerad. Då tyckte jag att det var jättejobbigt att behöva spruta så pass många dagar, äggplocket blev ju 14 dagar efter första sprutan. Men med facit i hand så gav det 23 mogna ägg som resulterade i fyra blastocyster till frysen. Det var vårt första försök och nu väntar vi på FET.
Ngn i tråden som fått ta Gonapeptyl istället flr Ovitrelle inför äggplock och sen gjort totalfrys?
När började ni i så fall blöda ?mens? efter plocket?
Jag tog Suprefact och gjorde sedan totalfrys. Fick min ?mens? sex dagar efter äggplocket och den varade i en vecka. Väntar nu på min andra mens för att göra återföring i den cykeln. Är nu på cd 31 och ingen mens i sikte. Min menscykel är vanligtvis 28 dagar.